Welke bakfiets kopen

Discussie in 'De lounge' gestart door takhen, 19 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Mijn jongste is bijna te zwaar voor het voorstoeltje (bij 1.5 jaar ruim 13kg) dus ik ben op zoek naar een nieuwe oplossing voor het fietsen. Ik heb het idee dat een bakfiets de beste oplossing is maar welke dan? Ik heb gister even proef gefietst op een Babboe big en die fiets op zich wel goed maar wel erg wennen en ik vond het erg wiebelig.
    Welke bakfietsen hebben jullie en hoe blij zijn jullie er mee? :)
    En zijn er misschien mensen met andere opties voor het fietsprobleem?

2. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik heb er een tekoop...
    pb maar ff bij intresse. Woon wel in limburg

3. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een baboe big, de eerste week kon ik er haast niet op fietsen :D zo wiebelig en had het gevoel dat ik moest tegen hangen hihi. Nu fiets het heerlijk en cross overal heen en vind hem ideaal.

4. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik woon in Leiden dus dat is best een eind om naar huis te fietsen ;) Toch bedankt!

5. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Het went dus wel? Hij lijkt me ook erg fijn maar dat wiebelige he. Gisteravond sprong er ook zomaar ineens een schutting voor mijn fiets! ;)

6. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een baboe gehad en ga NOOIT weer op 1tje fietsen;) service is trouwens ook erg slecht!!

Ik heb nu een bakfiets van bakfiets.nl twee wielen en deze fietst heel erg stabiel, net als een gewone fiets.

Ik heb er trapondersteuning bij, maar fiets meestal gewoon zonder. Fiets super!!

7. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    ik heb een gazelle cabby gehad, vond het een superfiets!
    Ik heb op verschillende bakfietsen proefritjes gemaakt, dat is echt aan te raden als je een bakfiets wilt kopen! Ik wilde graag een drie-wielige, maar na de proefritjes heb ik een 2-wielige gekocht, vond ik veel fijner fietsen. Maar dat is ook weer per persoon verschillend, zelf proberen dus!

8. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    + 1

9. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Ik heb een Johnny Loco, echt een geweldig lichtgewicht! Ik ben er super tevreden over en hij is nog eens mooi om te zien (vind ik dan :) )

10. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik heb zelf een tweelingfiets. Doordat de fiets verlengd is en het zwaartepunt anders ligt, kunnen mijn heren beide achterop. Al is één van beide nog onder de 15 kilo, dus ik zet ze ook nog in het voorzitje. Ik heb op de voorkant een grote bak op een rekje, voor boodschappen, de hond of zelfs een voorzichtig kind voor een klein stukje ;).

Omdat je niet breder bent dan een normale fiets, is het in drukke gebieden een stuk fijner doorfietsen.
    Voordeel is ook dat de aanschaf wat goedkoper is. Ook 2e hands op mp. Nadeel is dat het 'inladen' iets instabieler is, al verschilt dat natuurlijk niet echt met een normale goede fiets.

11. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Idem! Dat ding is geweldig, je moet er alleen heel even aan wennen. En straks met gladheid is het super om op 3 wielen te rijden met 3 kinderen aan boord, brrr, veel te eng op 2 wielen!
    Ik heb overigens echt niets te klagen over de Babboe-service, die heb ik tot nu toe als gewoon goed en netjes ervaren.

Andere bakfietsen zullen overigens vast ook prima zijn, maar voordeel van de Babboe vind ik zeker ook dat 'ie alleszins betaalbaar is, je hebt niet het gevoel dat je een extra auto aanschaft :D maar gewoon een extra fiets.

12. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    @Tjilpje en Happymam: ik heb ook gekeken naar een 2-wiel maar aangezien ik een evenwichtsstoornis heb en nog wel eens om wil vallen, vind ik dat niet zo veilig met mijn meiden. Wel bedankt voor de adviezen!
    @Aude: De Johnny Loco heb ik ook naar gekeken en vind ik supermooi maar die kan ik echt niet betalen :( Een "goedkope" bakfiets is al te duur eigenlijk maar ik moet toch wat
    @Troetelbeertjes: ik heb daar ook naar gekeken maar het lijkt me doodeng om de kinderen daar op te moeten zetten. Valt dat mee? En ze zijn volgens mij ook heel duur toch?

13. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Jammer dat je geen 2 wielen wilt want die zijn super :D
    Heb er een van bakfiets.nl en nooit mee gevallen. Was voor mij even zwaar als een mama fiets met 2 kinderen erop maar wel veel stabieler omdat mijn meiden voor in de bakfiets zitten.

Met glad weer fiets ik gewoon voorzichtig. Mijn buurvrouw heeft er met 3 wielen van babboe en die is er al 2 keer meegevallen door verkeerd bochten te nemen. En service is wel goed maar er mankeert echt altijd wel wat dat ding :)

14. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik zet mijn fiets tegen een muur aan en laadt mijn kids in. Is altijd goed gegaan. Ik heb ze wel moeten instrueren om niet met de beentjes tegen een muur of iets anders af te zetten, en sta er wel altijd voor. Maar tot op heden geen (bijna-)val incidenten.
    Maar hoe dat is met een evenwichtsstoornis? Dat kan ik niet voor je invullen, ook niet met een bakfiets.

Ik heb destijds ook gezocht op bakfietsen, en vond er in A'dam geen fatsoenlijke onder 800 euro, en dat was er ook maar één. Mijn huidige fiets van 't Mannetje (die overigens heerlijk fietst, wat een verschil geeft kwaliteit vs goedkoop) was tweedehands in zeer goed onderhouden staat, 600 euro.

15. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Dank je wel. Toch iets om even over na te denken dan. Mijn stoornis is overigens niet zo heel erg maar als ik dan een bakfiets koop heb ik liever 3-wiel dan 2-wiel om zeker te zijn zeg maar

16. FEE88

FEE88 Niet meer actief

De service was hier top hoor van Babboe... ben echt heel tevreden ook met de fiets zelf, na een weekje was ik eraan gewend... En omvallen met een echte Babboe? Hoe doe je dat? Ik heb het getest om er zeker van de zijn dat hij met kids niet om zou vallen het het is mij niet eens gelukt terwijl ik het probeerde zit ook omvalbeveiliging op... was dat wel een echte Babboe dan?

Zou echt voor een Babboe gaan vind het heerlijk straks ook als de jongste een paar maanden is kunnne de oudste 2 op een bankje en de jongste in de maxicosi :) en lekker beschermd tegen het weer de kids dan haha...

Heb geen trapondersteuning, wel last van hypermobiliteitssyndroom maar op de Babboe geen ondersteuning nodig... fietst heel licht wel 7 versnellingen...

17. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    ik heb deze! niet heel duur en ik vind hem heerlijk fietsen, even wennen maar erg leuk! duurt alleen ff voor je hem in elkaar heb haha

18. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Bedankt voor alle backup dames!!
    Nu wil ik graag een 3-wiel maar om spijt achteraf uit te sluiten ;) is er misschien iemand in de omgeving Leiden met een 2-wiel bakfiets waar ik even zou mogen testfietsen? :)

19. mama 2 meisjes

mama 2 meisjes Actief lid

4 mei 2010
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een Babboe Big, 3 wieler dus. Bevalt erg goed! Ook ik moest eerst wel even wennen... Maar ben toen, zonder kinderen, gaan fietsen en heb mijn best gedaan om om te vallen. Dit lukte niet. En daarna was het 'enge' er af.
    Nu vind ik em echt ideaal! Fietst heerlijk, en er kunnen 4 kinderen in. Zeker een aanrader :)

20. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik zou met een evenwichtstoornis misschien juist wel voor een tweewieler gaan. Ik heb door een ongeluk ook wat onstabiliteit in mijn evenwicht en fiets beter op een tweewieler dan een driewieler. Ik weet niet hoever je wil reizen om het te proberen, ik woon achter Alkmaar...

Deel Deze Pagina