Welke bakfiets kopen

Discussie in 'De lounge' gestart door takhen, 19 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellalalaaa

ellalalaaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een 2 wielbakfiets. Van Bakfiets punt.nl
    Ik vind een 2 wieler ook zeker stabieler fietsen dan een 3 wieler. Zeker in de bochten.
    Bij een beetje goede fietsenwinkel kun je ze ook wel beide uitproberen. In Utrecht wel in iedergeval.

Ik heb onze fiets ook gevonden via Marktplaats.

2. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Babboe City tweewieler. GEWELDIGE fiets!

3. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het went echt, je wilt niet weten hoeveel bermen ik heb gezien haha en boompjes ;) ahum.... het sturen is even een kunst opzich maar doe het nu met 1 hand. Heb de eerste dagen veel rondjes gefiets rond om het huis zonder kids (bij voorkeur als het wat donker was dat niemand mij zag stunten :D).

Succes met je keuze.

4. ZenzaMadonna

26 sep 2012
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lees ff mee hoor, wil er graag 1 kopen. We bekijken nu de voor en nadelen.

5. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ik woon in R'dam en je mag altijd langskomen :D
    Of op MP kijken in jouw buurt en vragen of je even mag proefrijden. In Leiden genoeg 2 wielen bakfiets gezien.

6. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik heb de babboe big en vind het ideaal... Inderdaad even wennen maar nu fiets ik stad en land af...

7. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Rotterdam is misschien een beetje ver ;) Maar wel bedankt!
    En tja, via mp proefrijden kan natuurlijk wel maar we kopen hem nieuw met fietsenplan en dan vind ik het een beetj lullig om wel te proeffietsen via mp maar niet te kopen, snap je?

8. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Dan proefrit in een winkel. En je hebt ook speciale babboe dagen waar je die fietsen kan proberen. Babboe heeft 2 en 3 wielen.

9. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Is een idee, bedankt :)

10. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het hangt ook wel wat af in welke buurtje je woont. Ik kwam veel afritjes en opritjes tegen. Het nadeel van de baboe is dat je wel recht vanaf moet gaan. Anders kiep je.

Mijn man is bijna over de kop geslagen omdat hij even op wilde schieten en ging staan om extra kracht te zetten.:p Ook heeft hij de sloot van heel dichtbij gezien. (ging net goed).;) Maar goed dat was mijn man.

Mijn tweewieler fietst als een gewone fiets, met kindjes ook;)

Iemand uit friesland mag gerust even komen testen.:)

11. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Kiep je? Maar ik begreep (van meiden hier maar ook van de website) dat het onmogelijk is om te vallen?
    En haast maken doe ik eigenlijk nooit met de meiden :) ik hou er gewoon rekening mee dat alles langzaam gaat. Als ik haast heb, had ik eerder weg moeten gaan ;)

12. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Je moet niet gaan crossen en bij iedere kuil enz waar 1 wil ik zou vallen tegen sturen om niet op 2 wielen verder te gaan

13. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
  14. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook een 2wiels bakfiets van bakfiets.nl
    Fietst echt heerlijk. Wij hebben ook zowel 2 als 3 wielen getest en tegen verwachting in voor 2 gekozen.

15. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    173
    63
    NULL
    NULL
    Zelf heb ik ook een babboe big, maar ik geloof best dat die kan omvallen hoor. Ik heb ook weleens het gevoel gehad dat ik zou omvallen, maar automatisch zette ik mijn voet op de grond. Geen idee of dat de fiets ook daadwerkelijk om had gevallen, maar het was geen prettig gevoel. Niet dat ik m daarom weg zou doen hoor, ik nam gewoon een opritje verkeerd. Maar dat is dus wel iets om rekening mee te houden.

Ik heb ook een tijdje met een tweewieler gefietst en dat fietste wel stukken lichter moet ik zeggen. Je hoeft er ook niet echt aan te wennen, ik stapte op en fietste er zo mee weg. Terwijl ik met die driewieler toch echt even moest oefenen.

Maar goed, beide zullen zo hun voor- en nadelen hebben. Dat is toch echt het beste om dat zelf een keer te ondervinden door ergens te gaan proefrijden.

16. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ja erg belangrijk om beide te testen. Zo vond ik de 3 wielen loodzwaar en eng om mee te rijden.

En de 2 wielen reed ik inderdaad zo op weg. Je hoeft nergens aan te wennen zeg maar. Zelfs mijn moeder rijdt er zo op weg met haar 65 jaren.

17. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja als je niet recht een opritje op of af gaat, dan kiep je om;)

18. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Hmmm ok, nu ga ik toch twijfelen voor een 2-wiel of 3-wiel lol. Ik wist wel dat het nut had om hier hulp te vragen :)
    Ik ga op zoek naar iemand met een 2-wiel om te proeffietsen
    Erg bedankt allemaal!!

19. Bloem2

Bloem2 Niet meer actief

Ik heb de Babboe City (2 wieler) en die bevalt enorm goed! Je fiets hier zo mee weg (voordeel 2 wieler) en ik vind het ook erg meevallen hoe zwaar hij fietst (ik heb geen trapondersteuning). En ik vind hem er ook nog eens heel leuk uit zien!

20. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Uit deze test kwam dat de Babboe big de 'enige' driewieler was die niet kon kiepen van de driewielers die er mee deden..

Deel Deze Pagina