Ooooooooooooooh,meiden, ik mag een woning bezichtigen a.s dinsdag waarop ik gereageerd heb. Ik sta 5e, dus een aardige kans. 't zou en ten gunste van de kinderen zijn(dichter bij school)en ten gunste van mij(dichterbij het metrostation,want ik heb een nieuwe baan waar ik met de metro heen moet) En ten gunste van mijn portemonee qua huur want die is 119 Euro lager. En ook nog 's bij m'n ouders in de straat,das wel zo fijn nu die wat hulpbehoevender beginnen te worden. Enige nadeel is dat het boven is(leuk met zware boodschappen)en dat het maar een 3-kamer-woning is(heb nu een 5 met zolder)
Dankje, vind het een moeilijke keus. Kijken ga ik sowieso,en ligt er ook aan hoe de staat van onderhoud is,overname gevraagd wordt ja of nee? Zit hier qua winkels,huisarts en OV prima eigenlijk. Krijg ook veel huurtoeslag dus dat is ook wel mooi meegenomen natuurlijk. De oudste heeft hier z'n krantenwijkje maar over een half jaar mag ie al in een supermarkt vakken vullen natuurlijk.
Dat is dan idd. een dilemma. Als ik het goed begrijp ga je er eenerzijds op vooruit maar moet je er aan de andere kant ook voor inleveren, ruimte bijvoorbeeld. Ik zou gewoon gaan kijken met een open mind. Eens kijken wat je gevoel zegt, hoe de staat van het huis is enz. Nogmaals suc6 bij de bezichtiging!
Proefberekening zegt 213 Euro huurtoeslag op een huur van 446 per maand. Waar ik nu woon betaal ik 563,- (alleen érg veel buren-overlast,maar dáár laat ik me niet door wegjagen natuurlijk)
pfff nou ik duim voor je,heb zelf vaak genoeg in de top 5 gestaan en iedere keer gingen de woningen aan mn neus voorbij. Betaal nu 550 euro voor een kamer en krijg geen huurtoeslag omdat het geen zelfstandige woonruimte is. Zal blij zijn als ik weer in een sociale huurwoning zit,gelukkig gaat dat binnenkort gebeuren met dank aan maatschappelijk werk.
Ik blijf maar twijfelen, mijn ouders die zullen daar ook vast geen 10 jaar meer wonen denk ik,of ze moeten een trapliftje laten plaatsen Ben wat betreft mijn werk(opleiding)nog iets aan 't regelen voor een stageplek dichterbij. Dus dan hoef ik het misschien voor de metro niet eens te doen...
Ik zou het niet doen, vanwege de bovenwoning en je hebt dus geen tuin. Ik heb een jaar of 5 in een flat gewoond zonder lift, wat een drama (met boodschappen, als je tijdelijk met krukken loopt, als er wel eens oudere mensen langs willen komen, en zéker als je ook een kinderwagen hebt die je vaak gebruikt). Maar het ergste vond ik nog dat ik geen tuin had. En toen had ik nog geen eens kinderen... Ga gewoon kijken, dan kun je vast een betere beslissing maken .