Verloop overgang grote bed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door aggy, 2 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Lees hier veel over de overstap van ledikant naar peuter/grote bed en dat dit heel goed gaat. Maar zijn er ook ervaringen waarbij het dus niet vlekkeloos verloopt? We zijn sinds gisteravond bezig met mijn dochter maar ze wordt hysterisch bij het idee dat we weggaan klampt zich aan ons vast en klimt eruit. Ze lijkt wel bang/boos, zeg het maar. We hebben vanavond maar haar eigen ledikant in de nieuwe kamer gezet. Nu slaapt ze mede ook omdat ze zo vermoeid is, vanmiddag ook niet willen slapen.
    Over 10 weken verwachten we de 2e dus dan moet ze wel gewend zijn. Iemand tips?

2. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Tja ik dat niet dat je het moet dwingen...
    Hier is de overstap vlekkeloos gegaan maar ze was ook bijna drie...
    Kun je niet voor de eerste tijd met de baby nog een wiegje of ledikant lenen of goedkoop ergens vandaan halen? Ik denk namelijk dat ze nog niet toe is aan het grote bed t zo moeilijk gaat..

3. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    als ze er niet aan toe is, is ze er niet aan toe.

even ledikantje lenen of kopen op marktplaats, of een wiegje voor de baby, ben je ook al een paar maanden verder.

niet dwingen in ieder geval, bed moet een fijne plek zijn voor die kleintjes

4. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    las ook dat ze een nieuwe kamer heeft, heeft ze eerst wel in dr nieuwe kamer geslapen in t ledikant?

of is t: nieuwe kamer, groot bed?

want dan is er wel heel veel verandert hoor, EN een nieuwe kamer EN een ander bed, kan wel eens te gek zijn.

5. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Ja dat idee heb ik ook wel een beetje dat het een beetje TE is in een keer. Ze slaapt nu in haar eigen ledikantje in de nieuwe kamer! Had niet verwacht dat het zo'n drama zou zijn. Afgelopen nacht heeft ze er wel in geslapen nadat haar vader bij haar is gebleven totdat ze sliep. Dacht dat het dan nu wel wat makkelijker zou zijn. Helaas maar het is niet anders, doen we het wat rustiger aan.

6. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    wat je nog zou kunnen proberen is een paar weken dr ledikantje laten en dan eens weer proberen, kijken of ze t wil.

hier slaapt dochter al een paar maanden met t grote bed op de kamer, en zelf slaapt ze in t ledikantje, totdat ze zelf aangeeft dat ze in t grote bed wil.

en als je dochter straks een broertje of zusje heeft, is t ook allemaal nieuw, dus of t dan gaat lukken...

je zou t iig over een paar weken weer eens kunnen proberen

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier hadden we het ledikantje op haar nieuwe kamer erbij gezet. Ze mocht kiezen waar ze in wilde slapen. Eigenlijk wilde ze altijd in het ledikantje.
    Na een maandje of 3 het ledikantje er weg gehaald en uit elkaar gehaald en gezegd dat die stuk was. Toen ging het gelijk goed.
    Zusje sliep in het begin alleen in de cosleeper of beneden en pas wat later overdag op de babykamer.

8. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Hier ligt mijn dochter sinds een week in haar nieuwe kamer en bedje, gaat gelukkig goed.....alleen vroeg wakker (5.00). Dan slaapt ze nog even bij ons.

Had wel al een extra ledikantje (van mijn moeder) staan.......

Succes

9. glimworm

glimworm Niet meer actief

de eerste avond/nacht ging super, maar nu heeft zoonlief al een paar weken dat hij niet wakker in bed gelegd kan worden (tenzij je er een uur naast gaat zitten)
    Als hij eenmaal slaapt kun je hem zonder moeite erin leggen en slaapt hij verders gewoon goed, maar hij heeft nog regelmatig dat hij snachts wakker wordt en bij ons in bed kruipt ;) vind ie blijkbaar gezelliger.

Ik wil hem absoluut niet terug doen in het ledikant, over drie maanden is deze voor baby gereserveerd en daarbij zou zoonlief er alleen maar uit willen klimmen, met alle gevaren van dien.

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Beide bedjes op de kamer zetten, en overdag ook gewoon wel eens spelen in het nieuwe bed. Boekje lezen of zo. Zo kan ze er aan wennen. Tenminste hier ging dat heel goed.

Wel slaapt hij nog in een slaapzak in het grote bed, want hij is bang voor het dekbed.

Deel Deze Pagina