Welke bakfiets

Discussie in 'De lounge' gestart door Minoesje, 18 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minoesje

    Minoesje Niet meer actief

    Wij zijn verhuisd en nu kan ik school en winkels niet meer aanlopen. Maar ik wil ook niet steeds de auto pakken dus ben ik op zoek naar een bakfiets. Op internet zijn zoveel verschillende reviews en soorten dat ik de weg een beetje kwijt raak :eek:
    Dus misschien kan iemand zijn ervaring met me delen?
    Eisen zijn;

    -elektrisch
    -Driewieler
    -krachtige motor geschikt voor langere stukken (geen stadsritjes)
    -geschikt voor een; 7 jarige (en die moet ook nog wel even erin kunnen, 2 jarige, middelmaat hond en nog wat boodschappen/bagage
    -budget rond de 2500 euro
    -het liefst ook een gashendel
     
  2. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Een gashendel? Volgens mij werken ze allemaal gewoon met een accu op verschillende standen. Wij hebben een 2 wieler boven je budget maar is echt 1 van onze beste aankopen ever. Passen 3 kindjes in.
    Qua motor zou ik de sterkste accu erin kopen. Wij hebben een 750w en redden met gemak de 60km met kindjes erin
     
  3. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Wij hebben een Troy, superfijne 3 wieler, goede kwaliteit en goede prijs (zelfs onder jouw budget.
     
    Minoesje vindt dit leuk.
  4. Minoesje

    Minoesje Niet meer actief

    Mijn moeder heeft een e Bike met een soort draaiding waarbij je wat extra gas kan geven als je een heuveltje op gaat bijv. Ik heb nu ook een ebike en die heeft dat niet maar mis dat regelmatig.
    3 wielen is echt noodzakelijk ivm chronische aandoening waardoor ik te weinig kracht heb om hem tegen te houden, nu al last van met de gewone fiets.
     
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik heb de Vogue carry 3 gekocht, echt erg fijn en op de gashendel na voldoet ie aan je eisen, maar dat gashendeltje heb je echt niet nodig hoor, krachtige motor en je bent meteen weg als je voor heuveltje stil staat. Erg ruim ook deze bak. Staan aanbiedingen op marktplaats (nieuw bij fietsenhandel)
     
  6. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Ik kan de ondersteuning wel hoger zetten maar dat is gewoon met een plus min knopje maar dat is denk hetzelfde als wat jij bedoeld. En als een gewone fiets zwaar is is een driewieler wel handig idd. Maar daar heb ik nog geen ervaring mee
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik zou dan even gaan proeffietsen bij iemand indien mogelijk, ik heb een driewieler gehad, maar vond het heel zwaar en instabiel.
     
  8. Minoesje

    Minoesje Niet meer actief

    Klopt dat doe ik nu ook idd, mijn moeder heeft echt een soort draaiend gashendeltje, hetzelfde als waar je je versnelling mee aanpast maar dan aan de andere kant, super handig ;)
     
  9. Minoesje

    Minoesje Niet meer actief

    Die stond idd ook op ons lijstje! Goed om te lezen! Hoe zit het qua ruimte in de bak? Onze 7 jarige moet er nog wel een tijdje in namelijk...
     
  10. Minoesje

    Minoesje Niet meer actief

    Ja zo lastig nu met de lock down helaas :(
    Wat al wel scheelt is weinig bochten en stoepjes hier...
     
  11. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja die is stukje groter dan babboe en die 2 wieler bakken. 4 zitplaatsen sowieso. Ik heb nu 1 brede maxicosi en mijn dochter van bijna 4 kan er nog naast dus op dat bankje kunnen sowieso makkelijk ook 2 7-jarigen.
     
  12. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.876
    1.653
    113
    Vrouw
    Ik ben momenteel ook ip zoek. En twijfelde tussen 3 wieler en 2 wieler. En vind persoonlijk een 2 wieler echt fijner rijden.
    Heb laatst aan huis een proefrit gemaakt op 3 verschillende bakfietsen.
    Misschien voor jou ook een idee om een keer een proefrit aan huis te maken om te kijken welke je het beste bevalt. Dan kan je ook de verschillen ervaren tussen bijvoorbeeld een goedkopere troy of voque of modellen die erop lijken.
     
  13. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Elektrische fietsfabriek classic!! Fijne grote bak (en hoge fietstentje). Geen enkele andere bakfiets is zo prettig als deze.
     
  14. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.839
    2.712
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hadden de Troy. Heel fijn ding en heel betaalbaar. Die gashendel is in dit geval gewoon een +/- knopje. Hij heeft ook een meeloopstand als je er naast loopt. dan hoef je niet zo zwaar te duwen. De bak is geschikt voor 4 kids, de regenkap/luifel zit er standaard bij. Hij is erg compleet. Wij hebben 'm bijna 3 jaar gehad. Gewoon zijn beurtjes gegeven en nooit iets stuk gehad. Hij is nu naar een ander gezin toe nu onze kinderen zelf fietsen.
     

Deel Deze Pagina