Welke band is sterker? baby vs papa/mama

Discussie in 'De lounge' gestart door Robin77, 19 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Het gaat er ook niet om wie de leukste/liefste/beste of knapste is. Ik denk alleen dat het voor het kind en de vader leuker is als zij ook echt hun eigen dag samen hebben...zonder mama. Terwijl het in de meeste traditionele verhoudingen nog steeds zo is dat mama het grootste gedeelte thuis is en papa de centjes verdiend.

2. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik ben fulltime thuis en mijn man werkt fulltime en is net 4 weken naar Amerika geweest. Maar toch is Lindsey duidelijk een papa's kindje hoor dus maakt voor haar niet uit dat ik er vaker ben hihi

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@bayliss: ik heb toch het idee dat juist dat traditionele VEEL minder word

ok.. man fulltime thuis en vrouw een fulltime job is nog zeker niet normaal... maar het lijkt erop dat de standaard begint te worden dat beide ouders minimaal een deel van de tijd werken.

wij gaan voor beiden 4 dagen overigens
    maar op het moment wil dat nog niet helemaal lukken.. dus ik werk er 4 en manlief 5

in de randstad (en misschien daarbuiten ook wel) begint het aardig een must te worden om meer dan 1 baan te hebben als je ook nog af en toe zonder al te veel na te denken wat leuks wil doen.

4. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Dat herken ik! Als mijn schoonvader hem komt brengen na een dag oppassen, krijg ik een zuinig lachje en ogen die me even 1 seconde aankijken als meneer in zijn autostoel langs me wordt gedragen als een prinsje.
    Komt papa 's avonds thuis, dan begint ie te gillen en te lachen en steekt zijn armpjes uit naar hem..

:) :) :)

5. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik hoor het om mij heen ook steeds meer hoor, en wil het zelf ook. Zou het ook met het soort baan te maken hebben? Ik zie bijvoorbeeld in mijn vrienden kring dat mijn vriendinnen die een hogere functie hebben allemaal 4 dagen werken en mijn vriendinnen die minder/niet met hun carriere bezig zijn een dag of 2 werken. Ik vind dat als je allebei 4 dagen werkt de verdeling veel 'eerlijker' is. Maar moet zeggen dat als mijn man huisman zou willen worden ik het ook geen probleem zou vinden hoor ;)

6. Niet meer actief

hier echt een mama's kindje... het is momenteel wel erg extreem en dat vind ik niet zo leuk... maar als papa thuis komt dan geeft ze hem een brede lach en even bij papa op de arm is ook wel goed maar als ik in beeld ben dan komen de armpjes weer richting mij.... soms moet ik aldoor uit beeld blijven want dan is ze wel leuk met papa..

ik zit nog gewoon thuis en paps werkt 40 uur in de week..

7. Saskia78

@bayliss: vervelende daarvan zou zijn dat we redelijk wt salaris inleveren (en de leaseauto.. ) EN (erger eigenlijk) dat ik fulltime zou moeten gaan werken en dus anne enkel nog maar in het weekend zou zien

vooral dat laatste vind ik niet zo leuk
    wat minder salaris.. tja misschien dat dat nog wel kan als ons oude huis verkocht is

maar ik ook niet zo'n carrierejager op zich
    doe alleen graag leuk werk :)

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Mijn beide zoontjes waren mama's kindjes.
    Op den duur is de oudste wat meer naar papa getrokken. Maar de jongste is en bleef eenkennig. Ook naar anderen toe. Op een gegeve moment hadden we hem zover dat ook oma die er af en toe ter logee was en zelfs mn vriendin die af en toe logeerde een luier mocht verschonen en zelfs troosten. Maar papa niet...
    En voor mijn idee lag dat toch echt wel aan t feit dat papa met de eerste wel t een en ander gedaan heeft (was de eerste dus alles was nieuw) en de tweede bijna niet.

Nu we n nieuwe papa hebben (mijn ex is dood en deze is al weer 5 jaar papa) is het mooi verdeelt. We doen allebei iets met de kinderen maar allebei iets anders. Dus voor het een zal een kind bij mij komen en voor t ander bij papa. En soms bij allebei :)
    Ben benieuwt hoe dat straks gaat als we onze babytje hebben!

9. Saskia78

@wilma: dat lijkt me ook de mooiste (en gek genoeg meest logische) verdeling

zeg tegen job ook weleens.. papa's zijn voor spelen
    mama's voor eten en troosten.

of het echt zo is gaan we natuurlijk nog merken
    maar merk toch bij veel kinderen dat het wel zo werkt

10. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik werk nu 40 uur, heb een erg goed salaris en een leaseauto. De auto hoef ik pas in te leveren (ehm...en de functie ook)als ik minder dan 32 uur ga werken. Bij ons maakt het qua salaris niet zoveel uit of ik nu 3 dagen ga werken of dat we allebei 4 dagen gaan werken. Ik vind het qua carriere wel belangrijk om me te blijven ontwikkelen en dat zit er bij drie dagen werken nu eenmaal niet echt in!

11. Saskia78

@bayliss: mja sinds anne wil ik eigenlijk niet meer fulltime werken
    maar inderdaad.. wel het idee dat je dus zeker 4 dagen meot werken wil je de leuke uitdagende functies nog krijgen
    behoorlijk jammer dus

al goede hoop voor de rest.. vriendin van mij heeft nu gesolliciteerd bij een bedrijf voor 3 dagen op een superleuke fnctie.. en dat bedrijf vind het heel geen probleem dat ze maar 3 dagen wil werken (ondanks dat de vacature eigenlijk fulltime was)

Deel Deze Pagina