Huis tuin en keuken tips tegen hooikoorts!

Discussion in 'De lounge' started by Sukke, May 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Wie helpt mij aan de tip tegen hooikoorts.

Normaal gebruik ik ceterizine en livocab maar dat mag ik nu niet ivm borstvoeding geven.
    Ik word langzaam gek van de jeuk in mijn neus en keel! Het ergste is ook nog dat het ondanks de regen het gewoon door gaat dus ik heb niet eens even bij kunnen komen de laatste 2 wkn!

Ik heb al homeopathische pillen, een neusdouche en smeer vaseline in mijn neus......

Nog meer opties?

Pleeeeaaaasssseee????????

2. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Honing van een imker met bijen bij jou uit de buurt. Er is een website waar je de dichtsbijzijnde imker kunt opzoeken. Sinds mijn man dat gebruikt heeft hij geen medicatie meer nodig gehad. Kan m de website wel vragen vanavond als je wilt. Is niet in 1 dag over maar hij gebruikt nu als 2 jaar geen medicatie meer en was echt zwaar hooikoorts patient

3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
  4. sweetbel

sweetbel VIP lid

Jan 27, 2010
    5,519
    0
    0
    Binnen blijven, ramen dicht. Ik mag nu ook niks, wordt af en toe helemaal gek! Dus lees mee!

5. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Hoe moet ik dat zien dan? Dagelijks een lepeltje honing in de thee???
    Dat zou wel ideaal zijn. Als je die site vanavond nog een door wilt geven dan ga ik is kijken. Bedankt!

6. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Heb het gelezen, wat ik wel raar vind is dat hij bij de 1 code groen krijgt en volledig veilig en bij de ander L2.

Ga het toch nog is aan de ha voorleggen.

Bij zoon heb ik cetirizine ook tijdens de zwangerschap gebruikt, minimaal. Daar was hij het niet echt mee eens...

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik wil die website wel, graag!
    Ik zit toevallig sinds woensdag weer aan de cetrizine. Ik geef nog borstvoeding. Is in overleg met de huisarts én apotheker gegaan én ik heb dat artikel op borstvoeding.com gelezen.

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Beddengoed niet buiten laten drogen, bed regelmatig verschonen. Ramen en deuren dicht, behalve 's ochtends vroeg. En als het regent.

9. tijdvoormezelf

Ja iedere dag inderdaad beetje eten maar in de thee is volgens mij minder goed omdat t dan t warm wordt en de werkzame stoffen kapot gaan. Hoop dat ik t goed uitleg, precies weet ik t niet . Maa weet dat mijn man t daarom door de yoghurt of op een cracker doet. Hij komt net pas binnen en zoekt t zo even op, komt eraan..

10. Islah

Islah Niet meer actief

Vaseline rond je ogen/neus smeren voordat je naar buiten gaat (heb ik wel eens gelezen, maar nog nooit zelf uitgeprobeerd).

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Inderdaad vaseline in je neus smeren heb ik ook weleens van gehoord. Geen idee of het werkt, maar het proberen waard. Vervelend dat je zoveel last hebt! Ik had ook altijd veel last maar sinds mijn zwangerschappen veel minder. Ik gebruik nu helemaal niets en het gaat bijna altijd goed.

12. tijdvoormezelf

Sorry dames de website is Imkervereniging Mergelland

Dat is dus alleen voor het gebied waar wij wonen, Maastricht . Maar dit moet vast ook inde rest van Nederland te vinden zijn. Misschien via Google een imker vereniging in je woonplaats zoeken?

13. Cosy

Cosy Fanatiek lid

Aug 16, 2012
    3,398
    2
    38
    Noordbrabant
    Poeh ik zie dat het gebruik van cetrizene mogelijk niet mag bij zwangerschap, pff dat gaat nog leuk worden tzt ;)
    Heb twee old school tips::D bij enorme jeuk in je ogen vochtige theezakjes erop leggen en ff plat gaan liggen, bij mij helpt dat om mijn ogen wat af te koelen/ te ontspannen.
    En nummer twee als je neus erg jeukt of je blijft maar niesen, neem dan een douche of haal een minuutje adem met een nat washandje voor je neus.
    Helaas weet ik ook niet wat je kunt doen om bovenstaande gevolgen te voorkomen.:(

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Helaas, ben daar al vaker naar op zoek geweest. Nu kende ik een imker hier, maar die is al jaren geleden overleden :(

Maar die website van jou, van Mergelland, die zijn aangesloten bij de Nederlandse Bijenhoudersvereniging... Dus daarop gegoogled, en:
    Afdelingen - Nederlandse BijenhoudersVereniging

15. afrola

afrola Fanatiek lid

Aug 7, 2008
    3,434
    2
    38
    Utrecht
    Ik heb ook hooikoorts en dat was behoorlijk heftig. ik ben in overzicht gaan zoeken en ik heb gevonden dat loratidine of merknaam allerfre code 1 heeft en is daarmee dus volledig veilig. Vrij verkrijgbaar.

Huis tuin en keukentips: was alleen binnen laten drogen. Buiten altijd zonnebril op om te voorkomen dat de pollen je ogen ingaan. Vaseline in je neusgaten.

16. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Dat doe ik ook sinds kort, merk er nog niet heel veel van helaas....

Share This Page