Welke basiskleur verf???

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kabouter Klus, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kabouter Klus

    Kabouter Klus Fanatiek lid

    6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Eigenlijk een hele simpele, maar ook weer lastige vraag...

    Ons beebje krijgt een Woezel en Pip-kamertje. We hebben redelijk neutrale meubeltjes uitgezocht (gebroken wit/ecrukleurig met kersenhout); het Woezel en Pip-gehalte moet hoofdzakelijk uit de aankleding komen (gordijntje, mobiel etc.). Wel willen we over de muren op ca. 1.10 m. hoogte zo'n behangrand van W&P plakken. De muren onder die rand worden waarschijnlijk iets van appeltjesgroen of een van de andere kleuren die terugkomen in de behangrand.
    Maar de kleur van de muren boven de behangrand, daar zit ik een beetje mee. Dat moet gewoon een neutrale kleur worden uit het genre wit/gebroken wit/ecru, hoe je het noemen wilt.

    Maar wat is nu verstandig/mooi ten opzichte van de meubeltjes?
    Zoveel mogelijk diezelfde kleur aanhouden? Of liever toch juist iets contrasterenders? Breekt het juist een beetje als de kleuren iets van elkaar verschillen of staat het juist slordig, wat denken jullie?
     
  2. Loontje81

    Loontje81 Bekend lid

    22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Omdat je onder de behangrand al breekt met een wat fellere kleur zou ik het boven de rand toch wel neutraal houden.Dus toch richting de wit tinten.
    Persoonlijk zou ik dat wit dan door breken met een geschilderd figuurtje wat in de rand voor komt of echt past bij woezel en pip...Denk aan een vlindertje of vogeltje ofzo,maar dat is puur eigen smaak.Of breken met een 3 luik met figuurtjes erop.
     
  3. Woefje85

    Woefje85 Fanatiek lid

    3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik zal het ook neutraal houden, omdat de onderkant al appeltjesgroen is en W&P ook al druk zat is!

    Wel creatief hoor ;)
     
  4. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    ik zou de kleur van de meubeltjes aanhouden, met alles erbij is het al druk genoeg anders wordt het weer een beetje te veel. En echt wit dan lijken de meubeltjes viezig.
     
  5. Kabouter Klus

    Kabouter Klus Fanatiek lid

    6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Het is idd de bedoeling dat het wit of gebroken wit o.i.d. wordt en geen andere kleur. Maar het ging me dus ook echt om de kleur t.o.v. de meubeltjes. Denk dat ik het commode-plankje t.z.t. gewoon meeneem naar de Gamma :D
     
  6. Loontje81

    Loontje81 Bekend lid

    22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Of staaltjes van de gamma mee naar huis;) hoef je niet te zeulen aangezien papiertjes lichter zijn hihihi.
     
  7. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha ja ik zou staaltjes verzamelen bij gamma, praxis ed en dan thuis vergelijken maar!
     
  8. Loontje81

    Loontje81 Bekend lid

    22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Dat lijkt me wel het wijste als je twijfeld.Wij kunnen wel zeggen welke kleur maar dalijk past die ivoorwitte verf niet bij je meubels...Ik zou in ieder geval lekker neutraal gaan.
    Denk dat het een leuk kamertje gaat worden.
     

Deel Deze Pagina