In de blote kont

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mol81, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Hoi dames,

Onze dame van net 4 jaar loopt, als ze thuis is, het liefste in haar blote kont. Nog liever helemaal bloot. Ze moet van ons altijd haar hemd, onderbroek en sokken aan hebben en het liefst ook een shirt en broek. Nu weet ik van mijn vriendin dat haar dochter op deze leeftijd ook altijd het liefst bloot liep en zaterdag ging mijn dochter naar ons buurmeisje en zij liep ook in hemd en onderbroek in huis. Haar vader zei dat ze het liefst tot 14u zo loopt in het weekend.

Mogen jullie kinderen in hun blootje of in alleen ondergoed en sokken in huis lopen? En wat voor afspraken heb je er aan gekoppeld?

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Nee hier niet, soms wel in pyama in het weekend(maar dat is maar zelden, meestal al ze niet helemaal fit zijn), maar verder gewoon kleren aan. Tenzij het in de zomer zo super heet is, dan gebeurt dat wel eens dat ze in hemd en onderbroek open, maar dan alleen als er geen bezoek is.

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Nee mijn dochter mag het niet. dan moet de kachel veel hoger aan en dat vind ik zonde van het geld ;)
    Het is hier geen discussie; 's morgens eerst kleren aan en dan ontbijten. Sokken mogen wel uit maar de rest moet aanblijven.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier als het weer het toelaat prima in onderbroekje/ bij voorkeur wel iets aan de voeten omdat ze allebei nogal rouwdouwers zijn . In ons huis is het zolang het buiten onder de 18 graden is eigenlijk te koud om zonder kleren te lopen.

Ze mogen rustig in pyama rondlopen als we niet weg hoeven, lekker vrij bewegen. en in de zomer in een zwembroekje/onderbroekje in de tuin of in het dorp lopen natuurlijk.

5. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Helemaal in hun blootje lopen mogen ze hier niet. Ze hebben een hekel om kleren aan te hebben, lijkt wel. Liefst lopen ze in pyjama. Mij maakt het niet zoveel uit. Is alleen lastig als ik eens een keertje weg wil, want dan willen ze niet aankleden.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ook hier.. Liefst in d'r blootje.
    Helaas voor dochterlief hebben wij aan de straatkant een glazen gevel :)

Dus boven maakt het me niets uit... Maar beneden heb ik liever dat ze wat aantrekt.
    Niks mis met bloot als je het mij vraagt maar er lopen genoeg vreemde mensen op de wereld om het wel een beetje "binnenskamers" te houden :)

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.013
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou het geen punt vinden. Onze zoon loopt boven wel eens alleen in een romper. Dat vind hij inderdaad fijner, Beneden is het een groot deel van het jaar te koud. (Tegelvloer) En ik ga de verwarming er sowieso niet hoger voor zetten. Maar als het warm genoeg is, zeker 's zomers als we ook veel in de achtertuin zijn, vind ik het prima hoor. Ik kan me wel voorstellen dat het lekkerder speelt omdat het meer bewegingsvrijheid geeft.
    Ik moet eerlijk bekennen dat onze zoon op thuisblijfdagen ook wel een halve dag in zijn pyjama loopt. Lekker in de pyjama naar beneden om te onbijten, beetje spelen, boekje lezen, bank hangen... Soms is het dan alweer half 11 voordat we aanstalten maken om naar boven te gaan otanden te poetsen. Dan kleed ik me we aan, maar hij wil dan graag in zijn pyjama blijven. Ik vind dat prima, want om half 1 moet de pyjama toch weer aan voor de middagdut. Dan mag hij er van mij in blijven lopen hoor. Na z'n middagdut krijgt hij wel altijd meteen 'wakker-kleren' aan.

8. Saskia78

Ik had dus laatst hier iemand spelen van school... Die kwam heel braaf vragen of ze d'r kleren uit mocht doen.
    Toen vond ik dat toch wel eh.. Apart :)

Overigens hebben ze allebei in een pyama van dochterlief heel de middag heerlijk gespeeld. Daar kan ik dan weer niet zo mee zitten.
    Omkleden, verkleden... Maakt me niks uit maar wel graag weer wat aantrekken na het uitkleden :)

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja hoor tuulijk Waarom zouden zij niet mogen wat ik zelf ook wel eens wil? Zolang ze niet voor het raam gaan staan, de deur antwoorden of naar buiten gaan, wie heeft er last van?

10. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Nu met dit weer niet, vind ik echtte koud en niet echt nodig.
    . In de zomer mogen ze lekker in hun blote kont in huis en de achtertuin. Als er bezoek komt of vriendjes komen spelen dan doe ik ze n onderbroek aan

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Als ik de deur niet uitga mogen ze lekker in pyjama blijven lopen. Met dit weer is het minimaal een pyjama, geen sokken dat is te glad. Omdat wij op een flat wonen en onze onderburen flink stoken is het hier nooit koud dus dat kan prima.

In de zomer moet er minimaal Eem zwembroek/romper/onderbroek gedragen worden, maar niet bloot.

12. Saskia78

@yeps: als het echt te koud is... Willen ze vanzelf wel kleren aan denk ik dan :)

13. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    In ondergoed gebeurt hier regelmatig... Helemaal bloot wilde ik al liever niet, maar na een ongelukje met Jayro's piemel vorig jaar al helemaal niet... Die had zich 's ochtends in zijn bed uitgekleed, ik lag nog te slapen.. en hij wilde in Kenji's ledikantje klimmen... Is zijn piemel blijven 'plakken' tussen zijn been en de bovenrand... Is bijna eraf gerukt... Bij de aanzet zeg maar bijna rondom losgescheurd... Gelukkig alleen de huid.. Geplakt bij de dokter...

Maar sindsdien al helemaal.. geen loshangende piemeltjes meer hier...:)
    Alleen een onderbroek vind ik zomers geen probleem, al gaan ze zo niet de straat op, vind ik niet echt staan.. Gewoon een hemd aan.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.013
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Janneke.... Aik! Dat durf ik niet eens te vertellen aan mijn man. Ik geloof dat hij dan een tok wil voor onze zoon. Maar serieus, daar had ik dus nooit aan gedacht. Toch maar altijd minimaal een onderbroek aan.

15. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn dochter loopt ook graag in dr ondergoed in huis rond, ze gaat d'r gang maar :) Ze heeft het meestal een stuk sneller warm dan ik (ik ben een koukleum) dus de kachel gaat meestal voor mij hoger, terwijl ik met een dikke trui onder een dekentje zit en zij in haar ondergoed rondhuppelt :)

16. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Hier ook zo'n exemplaar dat liever in dr blote bips rond hobbelt. Als de gordijnen nog dicht zijn, mag het. Papa heeft het liever weer niet. Ze slaapt dus wel in dr blote billen. Wel met een nachtjapon of pyamajasje. Ze vindt dat fijn en wij doen het zelf dus ook, dus verbieden kan je niet. Als we opstaan, moet ze een broek aan. Maar het gebeurt dus heus wel eens dat ze na een toiletgang geen broek meer aanheeft. Wat ik al zei; met de gordijnen dicht zal het me een biet zijn, we zijn meiden onder elkaar. Maar papa heeft er dus wat meer moeite mee. Daar heb ik begrip voor en dus doen we dan gewoon een broek aan. Als de gordijnen dus open zijn en ze wil het, dan mag het dus niet en leg ik haar ook uit waarom. Niet iedereen hoeft haar blote billen te zien, die zijn voor haar en een beetje van mama en papa zeg maar en verder niet.

17. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn kinderen (vooral mijn zoontje) trekken ook graag kleren uit. Van mij mag het, maar heb een paar regels:
    - altijd onderbroek, wil geen blote billen zien
    - als er gegeten/gedronken moet worden, moet hemd/t-shirt weer aan, wil geen blote buiken aan tafel
    - als er bezoek is/komt mag het niet, dan blijven de kleren aan
    - het mag alleen thuis

Verder maak ik geen onderscheid tussen zomer of winter. Ja, in de winter lijkt me dat ook erg koud, maar kids zeggen altijd dat ze het niet koud hebben en eerlijk gezegd voelen ze ook gewoon warm aan (maar ze zijn ook constant in beweging). En ze zijn echt niet vaker ziek e.d.

18. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Na het badderen mag dochter even in de blote kont rondrennen, vind ze geweldig:) maar met dit koude weer doen we dan wel snel kleren aan. Afgelopen zomer mocht ze ook gewoon in haar blootje achterthuis in het zwembadje, heb er geen moeite mee en we wonen lekker vrij dus is er niemand die het ziet/last van heeft. Op het strand kreeg ze gewoon haar zwempak aan.

19. mol81

mol81 Niet meer actief

Herkenbaar. Mijn man vindt het ook niets. Ik houd ook van bloot lopen of alleen een hemdje en broekje aan. Maar manlief vindt het maar niets.

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier ook het liefst naaktlopers.
    Ik wil het niet hebben, gewoon de kleren aan als we overdag wakker en beneden zijn.
    Zo af en toe rennen ze na het douchen lekker naakt door het huis, dat vind ik dan wel weer heel schattig en lief ( om op te eten, die kleine ronde billetjes ).
    Maar dat is even, voor de leuk, en dan gaat de pyjama aan.

Deel Deze Pagina