Met welk ding poetsen jullie de badkamer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lov23, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dus gebruik je bv een spons of iets anders.......ik vindt het altijd zo lang duren met zo'n klein ding. Bestaat er niks waar je handig je badkamer mee kan poetsen:(

2. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Wij hebben zo'n trekker om de vloer mee aan te trekken, daar schroef ik dan altijd zo'n grote borstel op en daarmee schrob ik de muren en vloeren :) moet wel zeggen dat onze badkamer geen opstaande rand heeft bij de douche dus kan zo alles in 1 keer insoppen, afspoelen en aantrekken, heerlijk!

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh ja das een goeie!

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik maak de badkamer zelden schoon, haha.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Met een grote spons

Dan spuit ik schoonmaakmiddel in de badkamer ( tegels, cabine, bad)

Even laten intrekken...en daarna met de grote spons ( wonderdoekjes stof gekocht bij de action) afsponsen en daarna afspoelen.

6. Verox

Verox Niet meer actief

Eeeehm... Met datgene wat ik op dat moment in huis heb... :p
    Ik ben dus echt een amateur wat schoonmaken betreft.
    Ik houd het goed bij en het is altijd schoon maar heb het afgelopen jaar o.a. schuursponsjes, de spons van de auto, vaatdoekjes, handdoeken, theedoeken, alle soorten doeken, de dweil, een zeem, raamwisser etc. gebruikt.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Microvezeldoekje en een sopje

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
  9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik gebruik dat ding waar je ook de ramen mee inzeept.

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

voor de vloer een bezem en voor de rest afwasborstel

11. Yris

Yris Niet meer actief

Wij hebben een stoomreiniger gekocht, maar het gaat sneller met een spons. Om de zoveel tijd gebruiken we een spuitbus van HG, goed spul :D

12. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Microvezeldoek en allesreiniger.
    De spiegel en glazen wand zeem ik nog even na met een zeem.
    De wastafel doe ik met Cif en een schuursponsje.

En de beste aanschaf: een waterontharder.
    Het water wat uit onze kranen komt bevat geen kalk, dat scheelt heel veel poetswerk en ergernis.
    Ik ben nu max. 20 min. bezig in de badkamer.

13. jopuck

jopuck Lid

15 aug 2008
    93
    0
    6
    Rijssen
    Een droge en een natte doen van Jemako, werkt super.

14. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    schuurspons en de voegen met een afwasborstel. Maar eerst spuit ik de muren in met die roze blue wonder...dat laat ik dan even intrekken en dan met de schuurspons erover heen. Ik ben er wel altijd lang mee bezig en zo groot is de badkamer niet eens

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb van dat roze spul van mijn werk in een spuitbus (en nee dat neem ik niet zo mee, als wij het vragen krijgen wij schoonmaakspullen mee) en een speciale microvezeldoek. Eerst spuit ik alles in en dan met een vochtige doek maak ik alles schoon. Zo doen wij dit ook op het werk. Je kunt ip hiervan (want ik snap dat jij dit niet in huis hebt) een spuitbus ajax of wat dan ook kopen en bij de action zo'n microvezeldoek. Ze zijn iets minder, maar het voldoet wel. Bij echt vies, gebruik ik ontvetter en een vochtige schuurspons.

Ik werk dus niet met een sopje :) Zo doe ik alles, mijn ramen, mijn toilet en stofwerk. Enige waar ik sop voor maak is om te dweilen ;)

16. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik spuit een gedeelte in met Ajax en dat laat ik inweken, als ik klaar ben met de rest van de badkamer neem ik dat af met een microvezeldoekje of een zeem.

De muren van de douche schrob ik helemaal met schoonmaakmiddel en een schuursponsje. Spiegel doe ik met keukenpapier want anders heb ik strepen.
    De vloer van de douche schrob ik met zo'n harde borstel en chloor en dat laat ik heel lang inwerken. Ik ben er best even mee bezig, alles bij elkaar opgeteld.

17. minon

minon Niet meer actief

Droge en natte doek van Jemako icm met de sanitairreiniger.
    15 minuten alles schoon en blinkend.

18. tulip

tulip Niet meer actief

Microvezelspons en doekje. En schuursponsje voor de wastafel. Met zo'n grote borstel vind ik niks, heb dan het gevoel dat ik het niet echt goed schoonmaak. Ik wil graag elk plekje goed gedaan hebben.

19. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    1x per maand doe ik het bad de douchr en de wastafels met antikal en schuursponsje en anders gebruik ik dasty en een schuursponsje

20. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    De douche doe ik af en toe als ik er onder sta met schuurmiddel en een sponsje.
    De wastafel met een schuursponsje als ik de bovenverdieping schoonmaak. Verder neem ik de muren af met een wegwerpdoekje of microvezeldoek. De vloer stofzuig ik alleen.
    De voegen doe ik als t nodig is met dat HG spul.

Deel Deze Pagina