gewonde jonge merel

Discussie in 'De lounge' gestart door Sann, 5 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    ik vond net een gewonde jonge merel op mn terras. helaas door kat gegrepen. Ik zie geen wonden, maar goed is eht ook niet want hij blijft apathisch zitten/liggen (kon m zo opppakken en losjes vast houden zonder dat ie probeerde weg te komen) en 1 pootje lijkt neit mee te willen maar dat weet ik niet zeker. ik heb m nu op een handdoek boven op de heg gezet en weet neit goed wat ik er verder mee moet. kan ik verder nog iets doen?
    vind het zo zielig

2. demy

demy Lid

18 jun 2008
    38
    0
    0
    hallo,

je kunt het beste de vogel ergens neerleggen uit de zon, zodat hij het niet te warm krijgt, voor de rest kun je het allerbeste de dierenambulance bellen zij kunnen de vogel dan komen ophalen en verder verzorgen, dit heb ik zelf ook al een aantal keren gedaan.

als je verder nog vragen hebt hoor ik het graag, mischien kan ik je dan nog verder helpen.

groetjes demy

3. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    ik had m idd al uit de zon gelegd. ik ging net even kijken en trok ietrsje aan de handdoek om m te kunnen zien en toen fladderde ie ineens op en hij zit nou op de rand van de heg. Ik kijk het ff aan wat ie doet. misschien was ie alleen maar heftig geschrokken en moest ff bijkomen

4. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    pa komt net ook weer aangevlogen zie ik. hoop zo dat het goed komt

5. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    geen idee eigenlijk of ie zelf wel weg kan vliegen. hij ziet er al groot geneog uit om te kujnnen vliegen. Lastig dit

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Zielig is dat he.....
    Zo vond mijn dochter hier vorige week op t plein een gewond musje....moeder/vader lag er dood naast.
    Het jong diertje leek een gebroken pootje te hebben. Ik heb er toen idd de dierenambulance voor gebeld, wist anders ook niet wat te doen met t arme beestje

7. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Heb de dierenambuilance gebeld en kon m wel komen brengen. Ze kwamne niet hierheen, behalve als ik m al gevangen had. Dan kon ik m net zo geod brengen want moet zo toch die kant op om te werken. Maar helaas, tis niet gelukt. ik ging de tuin van de buurvrouw in omdat ie aan die kant op de heg zat en toen ik m bijna had fladderde ie weg richting mijn schutting en zag m daar naar de grond gaan. gelijk terug naar mijn tuin en in alle struiken gezocht maar kan m nergens meer vinden. Hoop maar dat het goed komt met het beestje

8. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    het is voor merels altijd wat moeilijker als ze wat hebben, heel vaak als je ze vangt net als bij mussen enzo gaan ze dood aan stress. misschien maar beter als hij even rustig kan bij komen.

9. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    ja hij zag er idd ook echt uit alsof ie in shock was. Helemaal slap en apathisch. Hoop dat ie zn ouders weer vindt en lekker groot groeit!

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hoop dat het goed komt met de merel.

Wij hebben meerdere keren vroeger vogels gevonden en verzorgd in een hokje. Gevoerd met wormen enzo. Toen ze weer konden vliegen hebben we ze losgelaten. eentje heeft het niet gered, de andere twee gelukkig wel.

11. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Dat hebben wij vroeger ook wel gedaan, maar nu er 3 katten in huis rond lopen doen we dat maar neit meer.

Deel Deze Pagina