Hallo mama's, Ik heb een zoontje die 3 weken geleden 4 is geworden. Hij gaat sinds kort dus naar de basisschool. Mijn schoonouders willen steeds dat hij bij hun gaat slapen in het weekend. Maar ik voel me daar helemaal niet goed bij. Omdat ik zoiets heb van hij moet eerst maar eens in een ritme komen. En hun begrijpen dat totaal niet. Mijn schoonvader zegt steeds dat het wel kan. En dat hij het zielig vind dat het niet mag. Mijn schoonmoeder zegt hetzelfde. Vriendlief die kiest elke keer de kant van zijn ouders. Nu voel me ik nogal bezwaard om nee te zeggen. En twijfel ik heel erg aan mezelf. Hoe doen jullie dat met logeren bij opa's en oma's zo in het begin van het schooljaar als ze zo jong zijn? Liefs
Mijn kinderen mochten op die leeftijd best in het weekend bij opa en oma logeren, ze vinden het daar heerlijk en genieten enorm. Wel een beetje op tijd naar bed natuurlijk maar daar hielden de opa en oma ook wel rekening mee. Ligt natuurlijk ook wat aan je eigen kind, als het slecht slaapt ergens anders vind ik het wel anders.
Nog zo jong en nog net in het ritme komen tja ik zou het niet doen, eerder iets wat ze kunnen doen in de vakantie. Ze hebben regelmatig vakantie dus heel lang hoeven ze niet te wachten. Ik zou ook in gesprek gaan met je man, je zou toch 1 front moeten zijn. Bespreek de dingen en spreek het goed af. Bijvoorbeeld zodra ze het er over hebben dat je aangeeft dat je dat leuk lijkt in de vakantie. Voor nu lijkt me dat ook wel erg belastend voor je knul. Succes
Hier zit je probleem! Pribeer eerst af te stemmen met je man waarom hij denkt dat het wel kan. Natuurlijk kan hij best een keertje logeren, maar als je merkt dat je kind rust nodig heeft of alle prikkels van de week aan het verwerken is, zou ik het niet doen. En ook niet elk weekend, daar is de vakantie voor! Enne ouders die roepen dat iets wel kan, is vooral hun belang, want het is gezellig!
Hier logeren ze al sinds jaar en dag bij mijn moeder. Mijn kids willen het heel graag zelf. En ze zijn daar thuis. Ik heb alleen geen boodschap aan roepende grootouders..
Wat wil je zoontje zelf? Mijn kinderen vinden het geweldig om bij opa en oma te logeren Ze zijn dit overigens al gewend voordat ze naar school gingen... en het gebeurt niet te vaak meestal in de vakanties 1 nachtje Zolang ze gewoon op tijd naar bed gaan snap ik niet waarom het niet zou kunnen Misschien afspreken in de voorjaarsvakantie?
Mijn dochters vinden het geweldig om ergens te logeren. Opa en oma, of bij hun nichtjes. Heb daar nooit specifiek rekening mee gehouden in het begin van groep 1.
Als je zoon het zelf wel wil, zou ik het gewoon eens proberen en dan op zondag weer op tijd thuis en op tijd in bed.
Als jij je er niet goed bij voelt dan is je keuze eigenlijk al gemaakt natuurlijk. Maar om even antwoord te geven, mijn kids hebben altijd gewoon overal gelogeerd van baby af aan al. Onze oudste was zelfs pas iets van 3maanden oud toen hij voor het eerst ging logeren bij opa en oma. Begin schooljaar niet specifiek bij stilgestaan eigenlijk. Maar dat ligt natuurlijk aan je kind wat kan en wat niet. Desnoods vrijdagavond laten logeren en zaterdag weer terug? Heeft je kind de hele zondag om eventueel bij te komen. Ligt hier trouwens ook wel aan naar welke opa/oma ze gaan. Bij de ene is het 1 nachtje en bij m'n schoonmoeder gaan ze gerust een hele week in de vakantie(heerlijk!!!!) Maar jij als moeder ben je ze geen uitleg schuldig waarom je iets niet wil voor je kind he. Nee is gewoon nee. En als je man er anders in staat prima, maar zolang niet beide ouders achter het idee staan, gaat het simpelweg gewoon niet gebeuren. En ook niet geheel onbelangrijk, is je kleine er zelf klaar voor?
Heb je er al over nagedacht om hem van vrijdag op zaterdag te laten logeren? Zo kan hij op zaterdag op tijd naar bed en op zondag rustig aan doen. Verder alleen als hij het zelf graag wil en jij jezelf er ook prettig bij voelt. Zelf ben ik nooit zo moeilijk over logeren, ergens gaan logeren of andere kindjes hier.