O bedtijd is 7u maar slaaptijd later. Oudste van bijna 9 moet uiterlijk om 9u het "stil en donker" hebben, hij heeft tijd nodig om rustig te worden in zn hoofd. Die van 7 leest meestal 15/30 minuten en gaat dan slapen, uiterlijk 8u. Op schooldagen om 7.15 er uit
Jongste van 4 gaat tussen 18.30 en 18.45 uur. Voorlezen, liedje zingen en slapen. Slaapt meestal direct. Oudste van 6 gaat rond 7 uur, soms ietsje later maar nooit later dan 19.30. Is smorgens heel vroeg wakker maar dat verandert niet als ze later op bed gaat. Is ze alleen maar heel moe en kort lontje de volgende dag.
18:30?? Dat vind ik wel heel erg vroeg. Gaan jou kinderen gelijk na het eten op bed. Hier liggen mijn dochters van 2 en 4 jaar om 19:30 in bed. Kom ook 2x per week pas na 18:00 uur thuis en dan moeten we nog eten.
Hier gaan ze rond 7 uur naar boven om te douchen, daarna mogen ze nog op hun kamer spelen/ lezen tot ik klaar ben met verzorgen van de jongste. Rond 19.45 gaan de lampen uit.
Hahah, hier net zo. Als ze in het weekend mogen opblijven tot 20.00/ 20.30 uur is het groot feest voor ze
Wij eten 17.30/17.45. Daarna gaan we idd direct door naar boven. Soms nog even op hun kamers spelen. Het kan wel vroeg zijn, maar hij heeft het nodig, dus het zal wel moeten dan he? Hij moet s ochtends ook wakker gemaakt worden.
Die van 6 (bijna 7) gaat om 19.30u naar boven en mag dan nog een half uurtje in bed lezen, die van 9 gaat om 20.30u naar boven en leest ook nog wat. Slapen doen ze dan meestal rond 20.30u/21.00u (jongste) en 21.30u/22.00u (oudste).
Wij hebben geen vaste bedtijden voor onze dochters van 4 + bijna 8. De ene keer liggen ze er beiden al om 19.00 in en de andere keer is het na 20.00. Het is ook afhankelijk van onze werktijden / hun sport / etc.
Bij mij zijn ze 8 en 9. Ze moeten beide om 19.30 uur in bed liggen en om 19.45 uur gaat het licht uit. Sportavonden eten we om 17.15 uur, zodat ze na het sporten tot 19 uur, ook om 19.30 uur zo goed als klaar zijn. Om 20 uur is alles stil, ook op zaterdag en zondag. Alleen in het sportseizoen gaat mijn zoon op vrijdag om 21.30 uur, omdat hij dan pas om 21.00 uur thuis is, maar daar heeft hij vaak wel last van de volgende dag / avond. Beide zijn altijd tussen 6.15 en 7.15 uur wakker.
Uiterlijk 19:30 uur. Is er geen sport gaan ze om 18:30 uur naar boven en slapen ze om 19:00 uur. Beide moet ik smorgens echt wakker maken tussen 7:00 uur en 7:15 uur
Zoon van 5,5 gaat om 18.30 uur, was eerst 18.00/18.15 uur. Hij heeft het echt nodig. Er zijn avonden dat ik tot 18.30 uur werk, maar dan is hij al helemaal klaar en ligt in bed. De ene keer slaapt hij al, andere keer ligt hij op me te wachten. In het weekend mag hij later, 19.00/19.30 uur en als het eens nog later wordt is dat ook echt een feestje.
Hier gaan ze (5 en 7) rond 7 uur naar bed. Voor half 8 slapen ze 9 van de 10 keer. Ze hebben veel slaap nodig! Rond 7 uur komen ze er uit!
Wat een late slapers allemaal! Dat redt mijn dochter oomecht niet! 6,5 is ze nu en ligt iedere avond om 19 uur in bed. Soms 18:30 ook! En ze slaapt tot 7 uur en in het weekend tot 8. In het weekend doen we ook niet vaak aan opblijven trouwens...
Hier staan ze geregeld om 6.00u (soms eerder) naast hun bed... Behalve natuurlijk op dagen dat ze er om de een of andere reden vroeg uit moeten. In de zomervakantie (dan gaan ze vaak ook later naar bed) lukt het in week 5 oid om ze dagelijks tot een uur of 7/8 te laten slapen, maar dat is meestal dus maar een weekje oid. Ik ga er dus vanuit dat ze voldoende slaap krijgen... (Dit wel als ze dus om 20.30u/21/30u ook echt slapen, want dat wordt wel eens later en dan merk ik het wel 's ochtends...)
Hier zijn ze 9, 7 en 5. De oudste gaat om 20.30u slapen, middelste om 20.00u en de jongste om 19.30u. Vaak hoor ik ze dan nog wel een half uur zingen oid. ‘s Morgens zijn ze altijd om 07.00u weer wakker, de jongste vaak wel om 06.00u. Helaas... haha
Mijn zoontje van 8 gaat om 7 uur naar bed. Heeft veel slaap nodig en moet ik sochtends altijd wakker maken. Mijn dochtertje van 4 gaat rond half 7 naar bed. Zij heeft iets minder slaap jodno dus eigenlijk zou ik de bedtijden moeten omdraaien maarja zie dat maar eens voor elkaar te krijgen
21.00 moet het stil zijn, en moeten ze gaan slapen. (6&9 jaar) eerder zijn ze niet moe en lukt t slapen niet.
Onze zoon (7) gaat rond 19.00 naar boven en mag dan nog even spelen. Rond 19.30/19.45 verzorgen, douchen of even wassen, tanden poetsen etc.. en dan om 20.00 gaat het licht uit. In het weekend zijn we een stuk makkelijker en slaapt hij vaak rond half 10, maar hij slaapt ook altijd uit en is dan nooit voor 8.30- 09.00 wakker soms nog wel later. Door de weeks moet ik hem ook altijd wakker maken.