Mijn zoontje van 3,5 jaar gaat altijd tussen 1930-2000 naar bed toe. Als hij naar de peuterschool gaat dan slaapt hij om 1930. Hij is rond 0800 altijd wakker en op de vroege dagen ( psz) om 0730. In het weekend kan het weleens wat later worden ( 2030-2100)
Hier gaan ze beiden (bijna 4 en 2,5) rond half 7 naar boven. Dat betekend meestal om 19:00 de deur dicht. Onze zoon van bijna 4 slaapt vaak binnen 10 minuten. Dochter kan hier wel 30/45 min over doen. Dochter is vaak om 6 wakker. Zoon de laatste tijd niet heel veel later. Maar doe ik ze later naar bed, dan zijn ze nog steeds dezelfde tijd wakker..
Vind het eigenlijk niet zo netjes dat ouders onderling dit op het schoolplein bespreken. Het is niet jullie zaak toch? Als de kinderen er last van hebben dan hoort de school dit op te lakken met de desbetreffende ouders. Of bespreken jullie dit ook MET de ouders van deze kinderen?
Mijn meiden liggen er om 19.30 uur in. Doordeweeks rond 7 uur er uit. Weekends 8 uur. Hoe laat andermans kids op bed gaan kan ik niet over oordelen. Misschien hebben ze minder slaap nodig of doen een dutje voor het eten.
Dochter van 3 gaat rond 19:00 naar boven, eerst was dat altijd een half uurtje later maar tegewoordig is het een hele strijd en komen alle smoesjes om nog niet te hoeven slapen. Meestal slaapt ze rond 19:45/20:00 wel.
Ik breng onze dochters (bijna 3 en 6 jaar) om 21.00 naar bed. Dan worden ze net voor de wekker uit zichzelf wakker.
Euh....om 18 vaak naar boven al......dan liggen ze soms beide om 18.30 al helemaal stil en wij beneden. Maar meestal lees ik dochter nog wat langer voor, of ff kletsen/knuffelen. Mijn man doet dat met ons zoontje, dit omdat die een verdieping hoger ligt nog.