Draagdoek of Mei tai?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Fullmoon, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fullmoon

Fullmoon Actief lid

17 jan 2016
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb echt een prachtige draagdoek en Mei tai gezien. Ik vind echter dat het patroon mooier uitkomt op een Mei tai. Daarom ben ik gaan sparen voor de mei tai.
    Verder heb ik nog geen enkele ervaring met draagdoeken of een Mei tai. Een draagconsult staat nog op de planning.

Maar nu...komt daar opeens de draagdoek variant bij, met een hele flinke korting. En het geld brand in mijn portemonnee.

Nu ben ik dus aan het twijfelen gegaan. Toch de doek aanschaffen? Of door sparen voor de mei tai?
    Ik heb al 2 draagdoeken.

Wat zijn de voordelen van een mei tai tov een draagdoek?

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    meitai is makkelijker knopen. misschien ook aantrekkelijker voor mensen zoals oma/opa/papa die het eens willen proberen :)

3. Fullmoon

Fullmoon Actief lid

17 jan 2016
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat leek mij inderdaad ook!

Nu heb ik mij alleen laten vertellen dat een mei tai minder lang te gebruiken is. Klopt dat? Want dat is dan wel weer zonde.

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    je hebt verschillende versies. dacht tot 68 bij de babyversie. onze jongste is nu 11 mnd met 68/74. je kunt hem anders natuurlijk ook weer verkopen en een toddler versie kopen

5. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Mijn zoon van drie en een halve maand zit nu ook al in een maat 68:D zou dus zeker voor de draagdoek gaan, heb ook het idee dat die beter hun waarde behouden dan mei tais.

6. Fullmoon

Fullmoon Actief lid

17 jan 2016
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dan wordt hij wel behoorlijk aan de prijs als hij maar zo kort gedragen kan worden.

Die ik op het oog heb is in 2 versies te koop.

56-80 cm en 74-104 cm.

Dus de eerste maat zijn ze zo uit begrijp ik? Dan klinkt een doek toch aantrekkelijker, omdat deze vanaf geboorte tot een aantal jaar gebruikt kan worden.

7. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Tsja, mijn zoontje van 1,5 zit nu pas net in maat 80, het ligt er dus maar net aan hoe snel je kindje groeit :)

Wat fee90 zegt klopt ook wel, een draagdoek heeft een betere verkoopwaarde dan een mei tai. En als je toch een draagconsult gaat doen, leer je goed knopen en kan je daar lekker snel goed mee uit de voeten :)

8. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou voor een draagdoek gaan! Die kun je zo knopen dat ze altijd goed passen!

9. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja, ik heb er 10:D
    Het is erg verslavend..

10. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Nou ja en mijn man zeuren over 7 doeken en twee dragers :D
    Snel twee doeken van marktplaats uit de verkoop halen haha:D yaro komt echt elke maand wel met een hebbedoek :(

En idd, het hangt natuurlijk van je kindje af hoe snel deze groeit , maar mijn ervaring met een doek is dat je deze echt precies naar het lijfje van je kind kunt vormen. Mijn zoontje is zoals je al las bijvoorbeeld erg lang, heeft ook een vrij lange rug en niks zit natuurlijk zo afgepast en perfect als een doek.

Nu ben ik ook onverwacht veel gaan dragen door de darmkrampjes waardoor die perfecte fit voor zowel mij als hem wel groot voordeel was. Dragers heb ik voor gastouder en familie zodat zij hem ook kunnen dragen als ze willen.

11. Fullmoon

Fullmoon Actief lid

17 jan 2016
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor de reacties dames!

Dan ga ik in dit geval voor de draagdoek variant. Doodzonde om zo een mooi exemplaar maar kort te kunnen gebruiken hihi.

12. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Welke is het, ben stik nieuwsgierig!!

13. Fullmoon

Fullmoon Actief lid

17 jan 2016
    172
    0