Welke beha kleine borsten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lousanne, 22 mei 2024.

  1. Lousanne

    Lousanne Actief lid

    11 nov 2022
    354
    492
    63
    Vrouw
    Na bijna 2 jaar ben ik de zwangerschaps- en voedingsbeha's helemaal zat. Tijd om weer normale beha's te gaan dragen. Maar welke moet ik hebben? Heb kleine borsten, die nu na de vierde keer borstvoeding ook nog het model van een theezakje hebben
    Ik had altijd van die voorgevormde beha's met push-up zeg maar, alleen ik vond dat die erg snel kapot gingen, de beugel stak altijd al heel snel erdoor heen. Nu kan dat iets te maken hebben met de kwaliteit beha (ter stal) of met beugelbeha in het algemeen? Wat voor model beha kan ik het beste kopen? En wat is goede kwaliteit? Het liefst was ik ze wel gewoon in de wasmachine op 30 graden (in een waszakje). Oja, en niet al te duur zou ook fijn zijn. Iemand tips?
     
    Emsy vindt dit leuk.
  2. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.895
    1.701
    113
    Vrouw
    https://www.terstal.nl/maximizer-push-up-beha-2101083-503.html?utm_source=google-surfaces&utm_medium=organic&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwr7ayBhAPEiwA6EIGxIsiRmG2bm0kTpWVI7BFKq8ZWbHpSn3MpS5kvTrV3yHGgYBhOdnsrBoCj9YQAvD_BwE

    Ik heb zo'n beetje achterin de rij gestaan zeg maar ;) en heel blij met deze bh. Maakt het allemaal wat voller maar niet belachelijk veel.

    Let erop dat je niet een te kleine cup koopt. Vrouwen met kleinere borsten zijn ook snel geneigd om kleine cups te kopen, terwijl een iets grotere cup veel beter past en mooier staat.

    Ik was mn bh's in een waszakje op handwasprogramma. Zonder centrifugeren.
    Ze zijn bij mij nog nooit kapot gegaan.
    Ja, van slijtage uiteindelijk wel maar als je zorgt dat je genoeg bh's hebt, kun je goed afwisselen.
     
  3. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    4.006
    584
    113
    Ik koop ze meestal bij de h&m, gaan niet snel kapot. Bij mij althans.

    Ik ook kleine borsten en heb meestal A75 en ook gevormde zeg maar

    Ik was ze op 30 graden en gaan zo de wasmachine in
     
  4. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.333
    26.054
    113
    Goede vraag, ik ben ook benieuwd naar de antwoorden.

    Ik heb van alles en nog wat en niets zit echt super lekker.
    Ik weet ook mijn maat niet echt. Als ik alles op meet dan komt er een maat uit die niet past. Ik weet niet wat ik verkeerd doe :roflmao:

    Ik draag voornamelijk bralettes want die zijn mooi, comfortabel en luchtig. Maar ondersteunen doen ze niet echt. Ik heb dan ook niet veel ondersteuning nodig met een B'tje, maar onder bepaalde kleding vind ik vollere borsten wel mooier en dan draag ik een beugelbh met vulling. Ik heb ze van H&M (die zijn aardig), Etam (kut) en Hunkemoller (ok.)

    Bralettes heb ik van allerlei merken en kies is voornamelijk uit voor de look. Die gaan vaak ook gewoon in XS, S, M maten, dus dat is makkelijker.
     
  5. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.828
    12.444
    113
    Vrouw
    Ik koop nooit pushup, dat vind ik niet prettig. Ik koop wel voorgevormde bh's, dan lijkt het nog wat.
    Ik koop ze eigenlijk altijd bij de wehkamp. En dan meestal van Hunkemöller of een van de andere merken. Net wat leuk oogt en lekker zit. Die zijn denk ik wel wat duurder dan van terstal, maar ik doe er in ieder geval een flinke poos mee.

    Ik was ze op een hand wasprogramma in de wasmachine. Gaat prima.
     
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.333
    26.054
    113
    Ik krijg trouwens al een tijdje reclames van een merk dat heet Pepper.
    Die schijnen voor de kleine boobs hele fijne BH's te hebben.

    Iemand ervaring?
     
  7. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.570
    1.715
    113
  8. Lousanne

    Lousanne Actief lid

    11 nov 2022
    354
    492
    63
    Vrouw
    Ja deze had ik ook precies! Zaten opzich fijn en goed, maar waren bij mij dus snel kapot. De beugel erdoor. Misschien toch door het wassen dan? Ik deed ze op 30 graden in een volle trommel met de gewone was erbij.
     
  9. Lousanne

    Lousanne Actief lid

    11 nov 2022
    354
    492
    63
    Vrouw
    Bedankt ook voor de andere reacties! Misschien toch ook maar eens naar een hunkemoller gaan en laten opmeten. Want qua maat doe ik ook altijd maar wat, weet niet zeker of ik goed zit.
    En het wassen dus. Voor degenen die het op een handwasprogramma in de wasmachine doen: doen jullie er dan ook nog andere dingen in? Het lijkt mij zo zonde om een wasmachine te laten draaien alleen voor een paar beha's? Anderzijds, de hele tijd beha's kapot is ook zonde natuurlijk
     
  10. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.570
    1.715
    113
    Die van mij van de Hunkemöller gooi ik gewoon los bij een vol ander programma :rolleyes: tot nu toe blijven ze alsnog gewoon jaren goed!
     
    Lousanne vindt dit leuk.
  11. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.828
    12.444
    113
    Vrouw
    Ik doe idd ze op een apart programma. In een waszak.
    Ik spaar er een aantal op en dan met een paar van mijn dochter. Dan heb ik er vaak een stuk of 6 om te wassen. Soms doe ik ze op het quick programma, soms op een andere.

    Je moet maar eens in de gebruiksaanwijzing van je wasmachine kijken. Er zijn maar weinig programma's die vol mogen draaien.
    Bij mijn machine mag bijv bij het synthetische programma maar max 2,5 kilo (volle machine is 8 kilo) en het waterverbruik is dan 30 liter.
    Als ik mijn bh's in een emmer zou doen om te wassen ben ik ook met spoelen en al ook zo 30 liter kwijt. Dan ga ik toch voor het gemak. En voor het behoud van mijn bh. De enkele keer dat ik ze wel bij de gewone was heb gedaan moet ik de cup weer helemaal in model duwen. Die enkele keer is dat niet erg, maar als dat elke keer moet weet ik niet of ze lang mooi blijven.

    Beugel bh zou ik sowieso wel altijd in een waszak je doen. Dat voorkomt in ieder geval dat als er onverwachts een beugel ontsnapt dat hij wel in het netje blijft en niet in je filter of pomp van je machine terecht komt. En daar dus de hele boel in de soep draait...
     
  12. Lousanne

    Lousanne Actief lid

    11 nov 2022
    354
    492
    63
    Vrouw
    Ah oke, daar ga ik eens naar kijken. Ik gebruik eerlijk gezegd altijd alleen maar het ' katoen' programma met volle trommel, maar de moeite waard om eens naar andere programma's te kijken als dat maar zo weinig water ook is. Bij mij zit er geen handwasprogramma op zie ik. Maar wel 'wol' en daar staat een handwasplaatje bij. Dus dat zal dan hetzelfde zijn? Of zou ik dan fijne was/zijde moeten hebben?
     
  13. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.828
    12.444
    113
    Vrouw
    Bij mij is wol/handwas 1 programma. Dus dat zal bij jou denk ik net zo zijn.
    Ik gebruik ook bijna altijd standaard katoen.
    Dit is de lijst van mijn machine:
    IMG_20240522_142855~2.jpg
     
  14. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.895
    1.701
    113
    Vrouw
    Meestal heb ik wel meer was wat daar dan bij kan, maar nooit een volle trommel.
    Na het programma haal ik de bh's eruit, die hang ik nat op in de douche en dan laat ik de rest nog even centrifugeren.
    Weet niet of't beter is hoor maar mn moeder leerde me dat ik nooit beugelbh's mocht centrifugeren.
     
  15. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.421
    369
    83
    Zuid-Holland
    Ik koop altijd push up bh's bij de h&m, zodat het nog iets lijkt. Ze zijn niet duur en doe er jaren mee. Ik was ze op een kleding programma, dus met de gewone kleding, op 40 graden en ook in een speciaal waszakje voor bh's. Heb er steeds 3 in gebruik.
     
  16. Blaadje

    Blaadje Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.731
    217
    63
    Ik draag met 75a meestal de double push up bh van after eden. Deze heeft push up aan de onderkant en zijkant. Hier helaas ook model theezak borsten maar in deze bh’s lijkt het weer wat.
     
  17. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.489
    5.582
    113
    Vrouw
    #17 Zoe123, 29 mei 2024
    Laatst bewerkt: 29 mei 2024
    Ik vind het echt problematisch
    Heb cup B maar qua omtrek 85/90
    Eigenlijk zitten ze nooit echt goed omdat de cup zelf goed is qua inhoud maar de onderkant net te smal.
    Eigenlijk past C dan beter maaaar dan is de cup maar half gevuld
    Ik heb welgeteld 1 bh die echt goed zit.
    Laatst ook weer eens bij een goede lingerie zaak wezen passen en die konden alleen beamen:
    een goed passende bh is voor jou lastig.
    Je zou zeggen dat met kleine borsten het makkelijk(er) zou zijn.
     
  18. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    571
    345
    63
    Vrouw
    Hier precies hetzelfde, behalve dan dat ze bij mij op 30 graden gaan.
     
  19. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.920
    7.762
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier ook. Echt de enige die goed zitten bij mij, niet duur en zien er ook nog mooi uit, gaan lang mee, heb er iets van 10 ofzo in allerlei kleuren met bijpassend ondergoed. En ookde T-shirt push up versie zonder kant, ook ideaal.

    https://www2.hm.com/nl_nl/dames/shop-by-product/lingerie/bhs/super-push-up-bhs.html
     
    Nijntje01 vindt dit leuk.
  20. Marihi

    Marihi Fanatiek lid

    3 dec 2012
    1.240
    555
    113
    Ik heb de zelfde maat en draag ze van miss Mary. Super pasvorm en gaan erg lang mee. Heb maar 2 beha's en ze zijn al een paar jaar oud
     

Deel Deze Pagina