Roetaanslag verwijderen van plastic stoelen :(

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamaaa30, 18 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaaa30

Mamaaa30 Niet meer actief

Wij hadden gisteravond een leuk nieuw kaarsje aan staan, maar die heeft blijkbaar zitten "flakkeren" (zag ik een beetje) waardoor er een soort rare lichtgrijze roetaanslag is gekomen op onze WITTE eetkamerstoelen... :( :eek: Het was een kaars met zo'n glazen wandje eromheen en open bovenkant (de winkel ga ik even mailen hierover, want het is toch vreemd).

We hebben 4 witte kunststof kuipstoelen en die trekken altijd veel stofjes/haartjes aan, worden snel statisch. Maar nu waren ze dus grijzig van een soort rooklaagje. Nog nooit meegemaakt! We hebben geen open haard FYI. Voor zover ik vanochtend kon zien, is er nergens anders roetstof op gekomen en het komt niet door de storm, want in de vensterbanken ligt geen vuil. Ik denk dus echt dat het die kaars was.

In m'n stress vanochtend heb ik de stoelen gelijk onder handen genomen met een microvezel doek (één schone doek per stoel), warm water en een drup mild afwasmiddel. Steeds de doek tussendoor uitgespoeld. Het ergste vuil is nu weg, maar er zit nog steeds (met name bij 2 van de 4 iets erger) grijzig vuil op. Het kunststof heeft een heel fijn korreltje erin en ik ben bang dat schuurmiddel dan averechts werkt en het vuil er meer intrekt. Wat ik vanavond wil proberen is een emmertje heet water met wat schoonmaaksoda. Als dat niet genoeg is misschien gewone witte azijn.

Hebben jullie nog tips? :confused:

2. Mamaaa30

Mamaaa30 Niet meer actief

Niemand...? :$

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou contact opnemen met de winkel waar je de stoelen gekocht hebt. Vaak weten zij wel wat je het beste kunt gebruiken.

owly vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina