Hoi Meiden, Waarschijnlijk al het zoveelste topic over dit onderwerp, maar wil toch even mn ei kwijt, advies vragen etc. Sinds een week of twee ben ik dan gezegend met bekkeninstabiliteit. Terecht gekomen bij de fysio (mens wat kan die me zeer doen!!) En aangezien ik in de zorg werk (verzorgende routes thuiszorg) ben ik dus verplicht een stuk minder gaan werken. 50% minder om precies te zijn en ik heb een contract van 24 uur. 12 uurtjes dus... niet veel zou je zeggen, goed te doen, ik krijg ook aangepaste routes, maar vanmorgen heb ik toch weer pijn gehad!!!! had niet verwacht dat dit zo'n impact zou hebben. Manlief heet vrij vandaag en verheugd zich natuurlijk wat leuks te doen, maar na een half uurtje staan, heb ik weer van die zeurende pijn... Morgen naar de bedrijfsarts, ik zal daar maar weer aangeven dat het vandaag eigenlijk te zwaar was.. Ik moet echt aan mezelf en onze kleine meid denken, maar wat is het moeilijk, ik doe mn werk zo graag... en nu kan het bijna niet meer... ik lig nu de hele dag letterlijk plat omdat ik vanmorgen gewerkt heb..En ik werk er ook nog niet zo lang, dus de vrees dat ik meteen in een hoekje geplaatst wordt is er ook nog... Eigenlijk de vraag of er meiden zijn die in dezelfde situatie zitten en hoe zijn jullie ermee omgegaan? iemand nog goede adviezen misschien? ook wat betreft het werk misschien? Thnx Liefs!
Oh meid! Het is net alsof ik mezelf hoor en voel! Ik werk momenteel 3 x 2uurtjes op therapeutische basis, maar na die 2 uurtjes kan ik niets meer! Ik heb vandaag tot 12u gewerkt en was om kwart over 12 thuis en sinds die tijd lig ik ook al op de bank! Ik kom er alleen af om te plassen, meer lukt me niet! Vanmorgen vroeg mn teamleider hoe het ging en ik barste in tranen uit, maar opgeven wil ik niet! Ik heb net een contract gekregen en voel me nu al zo schuldig dat ik niet mijn werkzaamheden kan uitvoeren! De ene dag heb ik een redelijke 'goeie' dag en kan ik iets meer hooi op mn vork nemen, maar de dag er na ben ik een natte dweil zoals nu! Ik wordt iedere nacht minstens 2 keer wakker van de pijn, dus nachtrust zit er ook niet in! En ik moet nog minstens ruim 14 weken
Oh bedankt voor je reactie! Het doet me even goed om te horen dat ik niet de enige ben!! En dat ik me niet aanstel, want dat gevoel heb ik ook vaak... Ik doe mn werk zo graag, werk er net, en nu gaat het al niet meer... Morgen naar de bedrijfsarts en ik zie er weer als een kei tegenop.... bang dat hij me niet serieus neemt, en dat ik 'moet'... Vrijdag heb ik weer dezelfde route als vandaag, en moet het weekend de middagroute doen (die is wel een stuk korter en makkelijker) maar ben bang dat ik dus de maandag werken helemaal niet ga redden... Ik moet ook nog minstens 14 weken... Maar zie wel uit naar het verlof, omdat ik dan echt alles op eigen tempo kan doen, maar let op, dan baal ik evengoed dat ik niet lekker kan gaan winkelen, en doen wat ik wil... Boekjes lezen met je benen omhoog is heerlijk, maar dat 8 weken? Och weet je, heb het er zo vreselijk voor over, na een dikke 2 jaar proberen mag ik verdorie blij zijn dat ik uberhaupt zwanger ben, maar dit is geestelijk erg frustrerend! Zo mn ei weer kwijt... xxx
Ja, inderdaad dat gevoel heb ik ook! Ik ben ontzettend blij, dat wij naar ruim 3 jaar eindelijk ons wondertje mogen verwachten, maar oh wat ben ik jaloers op vrouwen die fluitend de stad doorlopen en al hun werkzaamheden nog "normaal" kunnen uitvoeren! Ik heb nog geen geen gesprek gehad met de bedrijfarts, die komt bij ons pas na 6 weken ziekmelding kijken hoe het met je gaat. Momenteel sta ik gewoon volledig ziek gemeld, maar ben wel 3x2 uurtjes th. basis aan het werk. Ik ben adviseur in zorgverzekeringen, dus ik zit inprincipe de hele dag, lekker zou je denken!! Dus niet... het eerste half uur gaat redelijk, maar daarna weet ik niet meer hoe ik moet zitten, draaien, hangen... ik heb zelfs al een speciale bureau stoel, maar ook dit baat gewoon echt niet! Na het eerste half uurtje werken, neem ik een kwartier pauze door een stukje te lopen en te staan, daarna weer een half uurtje werken en weer 15 min pauze en dan weer een half uurtje werken. Ik bikkel gewoon door, maar als ik echt naar mn lijf luister dan is het echt genoeg geweest, maar ik wil mijn collegas, leidinggevende gewoon niet in de steek laten! Daarbij komt natuurlijk ook... de ene dag hou ik het beter vol als de andere dag. Ik heb nu van 12 tot 18:00 op de bank gelegen en een beetje tv gekeken en nu gaat het wel weer redelijk! Morgen heb ik gelukkig vrij, dus ook dan kan ik lekker rustig aan doen! Maar ik begrijp je helemaal ook mbt het werk!
Hallo dames, ik heb zelf 2 wondertjes, en heb helaas ook bij beide zwangerschappen bekken inst. gehad. Mijn eerste advies voor jullie is: Luister heel erg goed naar je lichaam!!!!! Ik werkte tijdens mijn 1 e zwangerschap ook als verzorgende,ook routes.....en ben toen met 25 wkn. helemaal moeten stoppen......tijdens 2 e zwangerschap werkte ik als gesp. thuiszorg begeleidster en ben ik ook vroegtijdig minder gaan werken en met 30 wkn. ook weer moeten stoppen...... Dit is idd. erg frustrerend maar bedenk wel.....je moet je hele leven nog doen met je lichaam en je kunt chronische klachten ontwikkelen als je dus NIET goed luisterd naar je lichaam..... Ik heb nu, na maanden van therapie, gelukkig bijna geen klachten meer..... Ik wens jullie veel succes verder en hoop dat jullie iets hebben aan mijn verhaal...
Hoi meid, Bedankt voor je reactie! fijn om te horen iemand die hetzelfde vak heeft, hoe dat voelt etc. Het is wel zwaar nu, ik ga volgende week nog gewoon mn uren aanhouden en de week erna is mijn teamondersteuner weer terug, zij weet van alles af, en dan plan ik even een gesprek in, misschien toch een optie om sowieso 1 dag van mijn routes nu vervangende werkzaamheden te gaan doen. Ik heb vanochtend telefoon gehad van het uwv, en hun adviseerde ook als het niet ging, me nog een paar procent extra ziek te melden. Zoals je zegt goed luisteren naar mn lichaam is nu heel belangrijk. Maar wel moeilijk hoor, want soms geeft mn lichaam die grens net wat laat aan en heb ik al pijn, dus dan ga ik liggen als ik thuis kom, maar dan loop ik al een uur met pijn... erg vervelend. Ik heb waarschijnlijk nog maar 2 keer recht op fysio, hoe hebben jullie dat gedaan? heb je recht op extra? of zijn jullie zelf gaan betalen/ oefenen? Sorry voor het lange bericht... xxx
Hoi, ik ben collectief IZZ verzekerd en heb een aanvullend pakket fisio, dus heb het gelukkig gewoon steeds volledig vergoed gekregen!! Ik had ook nog niet vermeld dat ik waarschijnlijk het geluk heb gehad dat mijn zorgcoordinator (die zelf ook vele jaren in de uitvoering heeft gewerkt!!) zelf ook BI gehad heeft en dus heel goed wist wat mijn klachten waren........en haar advies hierover dan ook heeft meegedeeld aan mijn bedrijfs arts..... En idd. het luisteren naar je lichaam is ook erg moeilijk.....ik heb in die tijd geleerd om dan ook gewoon uit voorzorg iedere middag te gaan rusten.....om de pijn van s'middags in ieder geval voor te zijn... En ook oefeningen die je aangeboden krijgt echt wel 2 maal dgs te doen.....erg belangrijk..... Heel veel succes......groetjes....
ik ben vanaf de 13 weken minder uur gaan werken ( 24 ipv 32 ) en helaas zit ik vanaf week 22 volledig in de ziektewet...erg vervelend zo lang thuis zitten kijk even goed na hoeveel behandelingen je krijgt.....ik ben ook verzekerd bij IZZ en heb inmiddels 400 euro zelf bij kunnen betalen aan de bekkentherapeut ( consult bekkentherapeut is veel duurder dan gewone fysio ) ik kreeg van IZZ niet eens 6 behandelingen vergoed ( consult bekkentherapeut 48 euro ) totale vergoeding die je van IZZ krijgt ( in mijn aanvullende verzekering ) is 300 euro per jaar...daar zit je met een consult van 48 euro zo aan :x