Hoi Meiden, Aanstaande maandag 19 juni, beginnen hubbie en ik na bijna 4 jaar MMM aan onze eerste ivf behandeling. Gisteren hadden we de intake in het EMC Dijkzicht en hoorde we dat we maandag al van start kunnen. Ik heb al 3 maanden geleden een lucrin injectie gekregen ivm endometriose en hier hebben ze nu op ingespeeld, vandaar dat we zo snel van start kunnen. Gisteren hebben we gelijk de prikinstructie gehad. Vandaag heb ik de medicatie opgehaald bij de apotheek en die nemen nu de groentelade in de koelkast in beslag Bij de pregnyl heb ik allen geen bijsluiter gekregen, en heb geen idee hoe ik deze moet spuiten, er zit wel een grote en ook een kleine naald bij. Vind het superspannend allemaal, en hoop dat het geluk ook een keer onze kant op komt. Veel liefs, Elvira
Spannend meid! Die pregnyl moet je oplossen. Vandaar twee naalden: optrek + injecteer! Wat moet dit spannend zijn zeg! Ik duim voor je meis en als je vragen hebt, je kan ze gerust stellen he! Liefs Elmo
spannend hoor! ik wens je heel veel sterkte en succes de komende tijd, dat het nu maar snel raak mag zijn!
Elvira, veel succes! Ik hoop dat je snel zwanger zal zijn, enne je kan altijd je ei hier kwijt (niet letterlijk bedoeld ) Groetjes Senna
Hey Meiden, Bedankt voor jullie lieve reactie's. De spanning begint hier iniedergeval alvast te stijgen. @elmo, heb jij nog tips voor het prikken van de gonal-f en de decapeptyl en is het verstandig om deze een half uur voor het prikken uit de koelkast te halen. Veel liefs, Elvira
Idd, een half uur vóór het spuiten uit de koelkast halen. Dan heb je er het minste last van. Heel veel succes! Ik duim ook voor jou!
Hey meis, Ik spuit zelf met Gonal-F en Cetrotide. Deze zijn heel goed te doen....je voelt het iets. Deze hoef je volgens mij niet eens echt in de koelkast te bewaren. Koel en droog is voldoende. Ik heb ze deze ronde wel ik de koeling ivm het warme weer. Als je weggaat...koelboxje mee Het enige waar je om moet denken is de Pregnyl! Dat is echt een pokke ding. Die brandt heel erg en moet je heeeel langzaam inspuiten (doe ik trouwens bij allemaal). De Pregnyl zeker een half uur van te voren uit de koeling halen, anders is het echt niet te doen. Bij mij dan he! Je kan daar ook goed beurs en blauw van worden, niet schrikken dus! Voor Gonal-F heb ik nu voor het eerst een pen (vandaag voor het eerst gezet) dat is echt veeeel makkelijker! Als je hierna nog een ronde krijgt en je hebt nu geen pen: REGEL DAT DING! Is echt een uitvinding, lijkt op een insulinepen! Nou, tis al een best verhaal...laat maar weten als ik je nog ergens bij kan helpen. Het is allemaal zo eng en zo veel info. Schaam je niet en vraag maar raak. Ben blij dat ik ook eens iemand kan helpen. Toen we zelf net begonnen zat ik ook met onwijs veel vragen. Ik hoop dat het de eerste en de laatste keer is meid!! Liefs Elmo
Hoi meiden, Wederom bedankt voor de reactie´s. @Lina, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik lees je blog af en toe. @Elmo, vind het fijn dat ik met mijn vragen terecht kan. Wat vervelend dat het nog niet is gelukt. Ik heb inderdaad de Gonal-F pennen gekregen. 1x 900 en 2x 450. Verder heb ik 14 decapeptyl injecties gekregen en dan de welbekende pregnyl. Dit zijn 4 stuks in een doosje, 2 met gele rand en 2 met groene rand, alleen geen gebruiksaanwijzig, dus ik zal dit nog in het EMC vragen. Ik en zelf mengen, geloof niet dat dat hem gaat worden Ben nu al op van de zenuwen. Volgens mij moet ik alles sávonds spuiten, is hier nog een beste tijd voor dat jullie weten? Fijn weekend toegewenst. Veel liefs, Elvira
Voor de Gonal F vond ik 19:30 een lekkere tijd. En voor de Pregnyl krijg je een tijd door. En dan mengen valt reuze mee hoor. Als je maar niet vergeet tegen de ampul met vloeistof EERST te tikken/kloppen! (zoals je dat ook in ziekenhuis-series ziet zeg maar) Anders kom je vloeistof te kort na het breken van de ampul. Er blijft dan teveel achter in 'de dop'. En wat leuk dat je mijn blog leest! Dankje.
Elvira, veel succes vandaag, ik hoop dat het een "vruchtbare behandeling" wordt. Ik ben erg benieuwd hoe het vandaag gegaan is. Groetjes van Senna
He lieverd! Hoe is het gegaan vandaag? Kon je een beetje terecht met je overige vragen>?? Laat je het gauw weten! Liefs Elmo
Elvira, ik ben nieuwsgierig hoe het je vandaag vergaan is. Ik hoop dat het allemaal is meegevallen en we op korte termijn goed nieuws van je mogen horen!! Karin
Hey meis, Je bent wel online geweest volgens mij 8) Vertel nou!! Nee hoor, doe maar rustig aan! We horen het vanzelf wel. We zijn gewoon mega nieuwsgierig! Liefs Elmo