Ik ben nieuwsgierig naar wat voor behandeling jullie doen en wat de reden hiervoor is geweest dat jullie aan deze behandeling begonnen zijn? Tevens ben ik benieuwd naar lesbische koppels die voor een IVF behandeling gekozen hebben. En hoe jullie deze behandeling gedaan hebben. (Donor of eigen donor, etc)
Heel eerlijk gezegd, vind ik KIEZEN voor een behandeling een beetje ongepast klinken. Wij hebben na 2x ICSI van mijn man zijn zaad te horen gekregen dat dit niet ging werken, en we aangewezen waren op een donor. Daarna 9x IUI-D gedaan. Een hsg gehad en toen nog een 2x IUI-D de laatste met clomid en van de laatste keer zwanger geraakt. Over een tijdje gaan we weer starten voor een broertje of zusje. Ik wou verder gaan waar we gebleven waren. Dus meteen starten met clomid, Nou hiervoor heb ik heel wat moeite moeten doen, en uiteindelijk mijn zin gehad. Veel te kiezen had ik niet.
Je hebt gelijk, sorry. Heb het onderwerp even aangepast. Heb er even niet bij stil gestaan dat sommige mensen er niet voor kunnen kiezen. Vind ik echt heel erg. Mijn excuus! Dank voor je openhartigheid. Wens jullie heel veel succes!
Idd; veel kunnen niet kiezen en bij stellen waar meer opties mogelijk zijn MOET het ziekenhuis beginnen met de minst invasieve/intensieve behandeling dus ja.. Ik had geen cyclus dus ovulatie-inductie met eerst pillen (Clomid), dat werkte niet dus spuiten met Puregon, werkte niet dus spuiten met Menopur, werkte niet.. Toen Hormoonpompje; die moest mijn eigen cyyclus aanzetten en dat deed het en het was in 1 keer raak
Wij zijn nu bezig met ICSI omdat mijn man bijna geen zaadjes heeft. Te weinig voor IUI en 'gewone' IVF.
Hier zijn we bezig met IUI icm ovulatie-inductie. In september 2012 gestopt met de pil, juni 2013 PCOS vastgesteld en direct gestart met Clomid, in februari 2014 slecht semenonderzoek en direct kunnen overschakelen op IUI. 1e poging mislukt, na amper 4d beginnen bloeden. 2e poging nu uitgesteld wegens cyste.
Rozientje: Waarom is de 2e poging uitgesteld (ja door cyste) maar wat is verder de rede? Moet de cyste eerst weg zijn? Zo ja, waarom?
Wij hebben eerst 3 iui's gehad, omdat in eerste instantie niet duidelijk was waarom het bij ons niet lukte. Na de 3 e IUI bleek de hoeveelheid zaadcellen erg wisselde en net te weinig was voor IUI. We kwamen in aanmerking voor ivf. Op de dag van de punctie was de hoeveelheid zaadcellen net te weinig voor ivf en hebben ze in overleg met ons voor ICSI gekozen.
Hier sinds Oktober 2013 erachter gekomen dat ik PCOS heb, en een maand later erachter gekomen dat vl verminderd zaad heeft, wel goede kwaliteit. Januari 2014 besluit IUI traject. Februari 1e iui met clomid 50 mg. te dun bms poging toch doorgezet, maar mislukt. Maart 2e iui poging met Menopur 75 injecties Overstimulatie 6 eitjes en afgebroken. Nu wachten tot me ongi, en in April Menopur injecties 37,5 eh. en een Hysteroscopie om mijn baarmoeder in beeld te krijgen.. om alles uit te sluiten. Geen keuzes of opties gehad.
Nadat ik stopte met de pil had ik een lange onregelmatige cyclus, soms zonder eisprong. In januari 2013 in de MMM terecht gekomen en begonnen met clomid. Ook alle onderzoeken gehad, dat was allemaal prima. Clomid werkte na een tijd niet meer goed genoeg (te lange cyclus) en daarom in augustus 2013 overgegaan op spuiten. Helaas niet zwanger geworden door zelf klussen, daarom sinds februari 2014 IUI gaan doen..
Icsi, nu de 2e en laatste poging. Mijn man heeft in 2012 kanker gehad en hierdoor onvruchtbaar geworden. We doen de icsi vanuit een zeer beperkte hoeveelheid ingevroren zaad
Onverklaarbaar verminderd vruchtbaar, dus eerst IUI's. Uiteindelijk bleek bij IVF dat onze cellen niet bevrucht worden met elkaar, dus ICSI nog de enige optie.
Wij bezig met IVF omdat eileiders niet doorgankelijk zijn. Op de natuurlijke manier zwanger worden is onmogelijk.
Wij zijn er in mei vorig jaar achter gekomen dat mijn man geen zaadcellen in zijn ejaculaat heeft. Na heel veel onderzoeken en vooral heeeel veel wachten heeft mijn man in begin februari een PESA ondergaan. Daar zijn 14 rietjes zaad uit gekomen. Nu gaan we op voor ICSI, morgen de intake!