1 of 2 embryo's terugplaatsen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door schaapie, 31 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

1 of 2 emmy's terug laten plaatsen?

1. 1

2. 2

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. schaapie

schaapie Actief lid

24 feb 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    Hoi iedereen,

Ik word helemaal gek van mezelf........

Wat is verstandig? Wat is wijsheid?

In het VU ziekenhuis zijn we vrij om te kiezen of we 1 of 2 embryo's (als deze er zijn) terug te laten plaatsen.
    Onze eerste 2 icsi-behandelingen hebben we 1 emmy terug laten plaatsen.

De eerste keer (achteraf) hadden we geen keuze er was er slechts 1, de 2de keer hadden we afgesproken als het een goede is dan 1 en anders (als er meerdere zijn) 2 emmy's terug. Het werd er 1! De ander was van mindere kwaliteit. Maar wat gaf me dat een naar gevoel, ons kindje gewoon in de prullebak!? :cry:

Nu staat de 3de behandeling voor de deur......wat willen we?

We praten er samen over, maar dan zeggen we weer 1 goeie en anders 2 van mindere kwaliteit. Als het er 2 zijn ongeacht de kwaliteit 2 terugplaatsen.....Wel niet wel niet......... :oops: :oops: :oops:

Wat heeft jullie doen besluiten wat te doen?

Ik hoop door jullie besluit ook uit de onze te komen,

Liefs Schaapje ;)

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Voor ons was het ESET - protocol van toepassing. Als je de zoekfunctie gebruikt kan je meer vinden over het terugplaatsen van het aantal embryo's.
    Elmo

3. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    heey schaapie

ik ben nog niet begonnen met de behandeling,maar als het kan wil ik er graag 2 laten terugplaatsen.
    wat jij wil is natuurlijk jou eigen keuze,maar als ik je verhaal zo lees zou ik persoonlijk voor 2 embryo's gaan.
    maar het blijft natuurlijk jou keus,succes met het kiezen en de behandeling!

groetjes mounia :D

4. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    goh ik wist geeneens dat er verschillende protocolen zijn,ik ga meteen even googlen,want ik ben in dat soort dingen nog niet zo goed bekend ;)

5. De keus om één of twee embryo's terug te plaatsen wordt steeds vaker bepaald op basis van de leeftijd van de vrouw en de kwaliteit van de ontstane embryo's. Op deze manier kan door middel van het terugplaatsen van één embryo (elective single embryo transfer, ESET) en mogelijk invriezen en later terugplaatsen van andere embryo's het percentage meerlingzwangerschappen sterk worden verlaagd met zoveel mogelijk een behoud van het percentage eenlingzwangerschappen

bij ons ook 1.

maar als ik jou verhaal zo lees zou ik persoonlijk voor 2 embryo's gaan.

6. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    OP het contract dat wij voor de embryotransfer moesten ondertekenen konden we kiezen voor afhankelijk van de kwaliteit van de embryo's 1 of 2.
    Hier hadden wij dan ook voor gekozen.
    Toen we voor de terugplaatsing kwamen was mijn verbazing dan ook groot dat we 2 superemmy's teruggeplaatst kregen.
    De reden hiervan was dat we 'maar' 2 embryo's hadden en één embryo vriezen ze niet in ook al was die daar wel van goede kwaliteit voor.
    En een topembryo laten vernietigen, dat nooit.....

Uiteindelijk dus zwanger van 1 kindje.Hoe het geweest was als we er eentje hadden laten terugplaatsen zullen we nooit weten maar ben blij met de 2 embryo's die teruggeplaatst zijn.

7. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik heb gekozen voor 2 embryos.
    Ondanks dat de artsen pleiten voor 1, heb ik zoiets gehad liever 2, is toch een paar procent meer kans.

Groetjes,
    Elvira

8. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hoi Schaapie,
    Wij hebben zelf de keuze gemaakt om er 2 te laten terugplaatsen. Dit omdat wij zelf ook wat ouder zijn! Wij hebben 1 10-cellige embryo teruggeplaatst en 1-6 cellige. Volgens het ziekenhuis was de eerste van erg goede kwaliteit ook voldoende en plaatsen ze bij de eerste keer er meestal 1 terug. We moeten nog tot maandag wachten tot we weten of de behandeling gelukt is (spannend!)
    We weten ook nog niet wat de kwaliteit van de andere embryo's is en wat er ingevroren wordt. (Wij hadden van de 14 eitjes er 8 bevrucht)
    Jij sterkte met je komende behandeling weer!
    groeten Mirjam

9. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Wij liepen ook in het VU, maar kregen nooit de keus voor 1 of 2. Ze deden bij ons standaard 2 terug plaatsen met het gevolg dat ik nu zwanger ben van een tweeling. We zijn er hartstikke blij mee. Ik ben ook altijd blij geweest met een terugplaatsing van 2, voor mn gevoel heb je dan toch meer kans.

10. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

He Schaapie,

Bij ons is het nog niet tot een terugplaatsing gekomen doordat er geen bevruchting was, maar eigenlijk gaat hetzelfde verhaal als Hannah vertelde bij ons op. Denk dat dit het UMC is of niet Hannah?
    Wij hebben ervoor gekozen om als het kan 2 embryo's terig te laten plaatsen, maar als het een topembryo is, heb je geen keus en plaatsen ze alleen die topembryo terug.
    Dit is allemaal om het meerlingzwangerschappen te verminderen. Die kunnen namelijk ook een groot risico met zich mee nemen.

liefs Daffie

11. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Bij mij wordt er maar 1tje terug geplaatst dit ivm met medische redenen.
    Een tweelingzwangerschap zou te zwaar kunnen zijn voor mijn lichaam.
    Dus willen ze dit zoveel mogelijk voor zijn.

Maar ik heb al gezegd mocht ik zwanger worden van een tweeling blijft deze gewoon in mijn buik totdat het tijd is om geboren te worden ik wil geen gerotzooi met alle gevolgen vandien, dan houden ze me maar beter in de gaten.
    De kans op een tweeling is bij mij wat groter om deze bij mij in de familie voorkomen.

Greets Beeb

12. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hadden eigenlijk ook geen keus....afhankelijk van de kwaliteit van de embryo's koos het ziekenhuis voor ons. Er is er uiteindelijk 1 teruggeplaatst met Arthur als resultaat! Als we toen de keus hadden gehad was er ws ook maar 1 teruggeplaatst, het was onze 1e ivf poging, maar ik weet niet wat ik zou doen als ik in jou schoenen zou staan en al eerdere (mislukte) pogingen achter de rug zou hebben.
    Wens je heel veel kracht toe in jullie beslissing, vertrouw erop dat je voor jezelf de juiste keuze maakt.
    Maar bovenal wens ik je een succesvolle ivf poging toe...met 1 of 2 emmy's in je buik!

Erna.

13. Baby81

Baby81 Actief lid

7 mrt 2008
    249
    0
    0
    Hier ook helaas.
    Het zk heeft voor ons gekozen.
    Gezien mijn leeftijd, mag ik er maar eentje.
    Dat was balen. Kon helaas niet anders.
    Eventuele andere pogingen mochten we wel gaan voor 2.

14. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Wij konden kiezen 1 of 2. Wij hebben er voor gekozen om 2 emmy's terug te laten plaatsen. Achteraf zijn we hier super blij mee, ik ben in verwachting van een tweeling!
    Gevoelsmatig heb je bij het terugplaatsen van 2 emmy's een grotere kans op een zwangerschap.

Succes!

Groetjes Roca

15. schaapie

schaapie Actief lid

24 feb 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    He lieve meiden,

Super bedankt voor jullie reactie, echt, is echt heel belangrijk voor me...... ;)

Ik merk dat ik ook gevoelsmatig steeds 2 embryo's teruggeplaatst hoop te krijgen. Dit zoals ook meerdere van jullie zeggen: gevoelsmatig meer kans!

Ook ivm mijn leeftijd hebben ze steeds geadviseerd 1 embyo terug te plaatsen. Maar dit is nu de 3de behandeling, eigenlijk de laatste! Het is dat we een andere verzekering hebben en nu 5 behandelingen totaal.

Het verbaasd me wel dat bijna 3/4 van de meiden 2 emmy's teruggeplaatst heeft gekregen, dit omdat ze in het VU vrij negatief zijn over tweeling zwangerschappen. Maar zo zie je, elke reactie geeft een ander beeld van het ziekenhuis/protocol.

Nogmaals hardstikke bedankt voor jullie reactie, de succeswensen en voor sommige jullie banners.....wat heerlijk om te zien dat we een kans hebben om zwanger te worden of.....een heerlijk mannetje al thuis te hebben!

Enne jullie horen ons besluit! Als we een keuze hebben (please please please)

Liefs Schaapje

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

UMCG is ook terughoudend hoor, met kans op meerlingen.
    Als een arts maar voor ogen houdt wat in JULLIE geval het beste is!

Ik hoop gauw goed nieuws van je te lezen!

17. schaapie

schaapie Actief lid

24 feb 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    *slotje kan er op* Thanks....

Deel Deze Pagina