Welke behandelingen zijn er voordat je ivf/iui/icsi traject ingaat

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door PinkLady88, 20 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Jeetje dat is ook vervelend dat je ook niet tegen de pil kan! Wat zijn nu je opties nog dan?
    Hoe heb jij je kijkoperatie ervaren? Ik lees dat het nog best wel heftige ingreep is en je daarna zeker een week(of langer ) uit de running bent. Neem je dan verlof of meld je je daarvoor ziek op het werk?
     
  2. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik ben nu aan het kijken naar NovaSure, alleen daarna mag je niet meer zwanger raken. Het advies is verder om op termijn mijn baarmoeder te laten verwijderen. Ik ben alleen nu nog te jong (26 jaar).

    De kijkoperatie was wel pittig. Ik heb er in totaal 7 gehad en inderdaad ben je wel een weekje er mee zoet. Het is vooral het gas dat ze gebruiken om je buik op te pompen dat irriterend werkt. Ik was al volledig afgekeurd door Endometriose dus ik heb geen idee hoe je dat met werk kan doen. Ik neem aan dat je je ziek moet melden toch?
     
  3. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Wat een vervelende situatie zo dan zeg. Hopelijk helpt de novasure behandeling!
    Ja dan zal het ziek melden worden. Ik ga het vd week op mijn werk erover hebben.
     
  4. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Hier is vorig jaar ook endometriose vastgesteld dmv kijkoperatie. Ik heb gelukkig geen verklevingen of iets, wel endometriose cysten op mijn beide eierstokken. Ik zou er zeker 1 week voor uittrekken om goed te herstellen, desnoods nog wat langer. De pijn wordt dan wel minder, maar ik was nog erg moe van de narcose.

    Wij zijn ook onlangs met IUI gestart. Het geeft net wat meer kans dan zelf proberen. Zitten nu in de wachtweken van de 4e poging, na in totaal 6 pogingen gaan we naar IVF.

    Sterkte!
     
  5. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Bedankt voor je berichtje. Wat betekende dat precies voor jou dat je cystes hebt op je eierstokken? Geen (of geen goede) eisprong of werkt dat wel gewoon goed?
    Hier adviseerde ze als ik aan iui zou beginnen dat ze dat icm ovulatie inductie wil doen. Heb jij dat ook? Ik snap niet zo goed waarom, want lees daar juist weer minder positieve verhalen over als je endometriose hebt. En mijn cyclus is daarbij ook gewoon heel netjes.
     
  6. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Ik heb vooral last van mijn menstruatie. Verder zou het niets belemmeren, voor zover bekend. Ze weten het niet helemaal zeker uiteraard, maar mijn eileiders zijn open en ik krijg ook gewoon een eisprong ondanks de cysten. Mijn natuurlijke cyclus is best onregelmatig dus ik heb idd IUI in gestimuleerde cyclus.

    Mij is verteld dat de combi IUI en hormonen de kans net ietsje verhoogd. Ik heb zelf alleen meer vertrouwen in IVF, maar dat is een gevoelskwestie.
     
  7. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Bedankt voor je bericht. Hoop op een snelle zwangerschap voor je xx
     

Deel Deze Pagina