Hoi hoi, weer een paar vraagjes over flessen en beginnen met vast voedsel. Ben benieuwd hoe jullie het doen. Dit is nu het schema van mijn dochtertje: 07.00 uur fles 180+6 10.30 uur fles 180+6 14.30 uur fles 180+6 18.30 uur fles 180+6 10.30 uur fles 180+6+rijstebloem -Soms drinkt ze sochtends erg slecht, en de avond fles gaat ook niet van harte. Daarom leek het ons een goed idee een fles weg te laten. Netjes gewacht tot ze 4 en een halve maand was. (advies CB) Toen moesten we steeds 5 uur tussen de flessen laten en dan 110+7. De laatste fles van 21.30 uur zou dan steeds vroeger in de avond komen en op den duur vervallen. Hebben jullie dit ook zo gedaan? Gaf je kindje zelf aan dat de fles niet meer nodig was? -Als je begint met het fruithapje begreep ik dat je dat sochtends voor de tweede fles kon doen. Niet als vervanging maar voor erbij. Maar als je wilt beginnen met groente? Doe je het dan gewoon voor de fles van 17.00 uur? - Wat voor schema hadden jullie kindjes zo rond de 5 maand? - Weet iemand een mooie site waar je informatie kan vinden over vast voedsel voor babys? - Ons dochtertje word nog vaak wakker snachts. Ze is nu al een tijdje verkouden en ze hoest erg veel. Daar word ze vooral wakker van. Maar soms ook wel gewoon. Nou krijgt ze al rijstebloem voor goed doorslapen maar ik lees ook wel eens over de papfles, wanneer begonnen jullie daarmee? Nou ja... zo wat vraagjes waar ik me mee bezig hou. Ons meisje kan heel goed aangeven wat ze wil en wanneer maar ben ook wel benieuwd hoe jullie het allemaal doen. Alvast bedankt voor je reactie! Groetjes
Hoi, bij ons verviel de late avondfles met 4 maanden. Wij hebben er eigenlijk niets voor gedaan. Wij hebben ons zoontje om 23:00 uur niet meer wakker gemaakt en hij sliep meteen door tot de volgende ochtend. Rond 5 maanden was het schema als volgt: 7, 11, 15 en 19:00 uur een fles van 210/7. In de eerste en de laatste fles rijstebloem. Fruit en groenten hebben we pas vanaf 6 maanden gegeven. Toen was het schema als volgt (met opvolgmelk): 7 uur uur 180/6 ( met rijstebloem of pap) rond 10:00 uur fruithap (200 gr) 11:30 uur 180/6 15:00 uur 180/6 Tussen 17:30 uur en 18:00 uur groentehap (tussen 100 en 200 gr) 19:30 uur (fles met rijstebloem of bambix drinkpap) Soms nog ergens een rijstewafel tussendoor en wat rooisbos thee. Met papfles begin je pas met 6 maanden. Dus tot 6 maanden kun je beter alleen rijstebloem geven. Papfles is trouwens geen garantie voor het doorslapen. Er zijn zoveel redenen waardoor een baby 's nachts wakker kan wordt, echt niet alleen door honger. groetjes
De laatste fles hebben we vorige week zaterdag niet gegeven, en ze heeft gewoon de hele nacht lekker doorgeslapen, dus toen hebben we besloten om hem gewoon helemaal weg te laten. Dat is goed gegaan, ze heeft de hele week al lekker doorgeslapen, laatste fles krijgt ze rond 18.30/19.00. Ze krijgt nu dus nog maar 4 flessen (2x180+6 en 2x210+7). Verder kan ik je niet helpen want ik ben nog niet bezig met vast voedsel.
Okay, bedankt voor jullie antwoorden! Ik vind het wel een beetje gek, want het CB zei dat we dus 5 uur tussen de voedingen moesten. En de laatste fles om 22.30. Dat vonden we een beetje sneu omdat we haar daar weer wakker voor moesten maken en dat vind ze nooit zo leuk. Maar jullie doen snachts wel 12 uur tussen de voedingen dus. Ons dochtertje is nu nog wat ziekjes, verkouden enzo (wie niet) als ze wat beter te pas is zal ik het eens proberen.