baby die niet slaapt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ozlem, 11 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ozlem

ozlem Actief lid

26 dec 2006
    121
    0
    0
    apothekersassistente
    Heeeeeelp!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik weet het echt niet meer.Ik heb een baby die niet slaapt overdag hele korte dutjes.Als ik geluk heb slaapt hij een uurtje zonder wakker te worden.'s Nachts is het erger ik kan bijna elk uur er uit om de speen te geven hij wordt zo vaak wakker dat ik het niet meer weet.
    Het is absoluut geen honger want met de speen erin valt hij gelijk in slaap zonder gemopper.

Hapjes wil hij ook al niet de eerste 5-10 hapjes gaan er makkelijk in daarna wordt hij boos en gaat met zijn armen zwaaien. Het is dus een drama wand ik heb met 6 maanden nog geen duidelijke schema en er moet een fles eraf hij zit nu op 5 flessen.

Wie herkent dit hebben jullie misschien tips .Alles is welkom want ik trek het niet meer heb in 6 maanden geen 1 keer 5 uur achter elkaar geslapen ben werkelijk uitgeput. Ik wil vooral rust zodat ik mijn dochter ook de nodige tijd weer kan geven. Zo zielig omdat we voordurend met ons druk mannetje bezig zijn komen we niet aan haar toe.

Sorry voor dit lange verhaal maar moest het even kwijt.

2. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Wat vervelend zeg, heb helaas geen tips voor je.
    Heb wel vaker gehoord dat de baby in de maxi cosi op de wasmachine zetten als die aanstaat. Door het getril gaan ze blijkbaar slapen.

Ik dacht dat het hier erg is maar wat jij schrijft is echt erg.

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hmmm, qua overdag slapen herken ik het wel... Jelmar slaapt 's ochtends 45 minuten en 's middags soms 40minuutjes, maar zo nu en dan 1,5uur... en dan is het over! hij krijgt om 8uur de eerste fles en om 19.30de laatste en slaapt dan tot 7uur's ochtends... de ene nacht wil hij 5 x de speen, de andere nacht 0x dus hier is er weinig pijl op te trekken...

Qua tips, ik ga zo'n speenknuffel aanschaffen, wie weet is dat de oplossing voor 's nachts als hij z'n speen kwijt is! hij kan tegenwoordig al wel zelf het ding pakken en in z'n mond stoppen, maar als het donker is en hij heeft hem ergens uitgespuugd vindie em natuurlijk niet...

wat overdag slapen betreft, ik heb me er bij neergelegd dat ik geen langdurende dingen hoef te plannen voor overdag qua schoonmaken e.d. beetje afstoffen, stofzuigen, wasopvouwen red ik één voor één net op... maar verder, Jelmar is de hele dag verder vrolijk en blij, dus zal de slaap wel niet nodig hebben?!

Qua eten, dit is gewoon een kwestie van doorzetten en laten wennen, het is nog maar 'bij'voeding... dus daar zou ik me nog niet te druk om maken :)

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

De tip heb ik niet, ik heb het hier ook gehad tot mijn kleine man 16 maanden was...

De oplossing hier?? Buisjes en verwijdering neusamandel! Laat eens nakijken of er medisch iets met hem is... want dit is niet normaal (en geloof me ik weet hoe rot het is)

Toi toi toi..

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Het enige wat ik kan zeggen is. Niks moet en alle baby's zijn uniek. Dus ze kunnen wel zeggen bij de CB dat er een fles af moet omdat daar de tijd rijp voor is maar kijk naar je baby en beslis of hij het aan kan. Vaak laat je gevoel je niet in de steek. En ja de een hapt zo een potje weg en de ander doet er een uur over. Geef niet te grote happen en denk zo alles wat hij binnen krijgt is meegenomen. Ik denk zodra je zelf er makkelijk over denkt dat de kleine dat aanvoelt en makkelijker doet wat jij wil. Successs

6. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hoi, waarom MOET er een fles af??? het dochtertje van mijn buurvrouw is nu 7 mnd en heeft ook nog steeds 5 flessen als ze het nodig heeft dan krijgt ze het is haar motto...

wij hebben het hier in het begin ook gehad heb toen onze meid voor 1 nachtje bij ons in bed genomen zodat ik er niet uit hoefde voor het speentje en hem zo weer terug kon doen soms hield ze het dan zelfs 2 uur vol, maar tegenwoordig ligt ze lekker van 19.30 tot 8.30 op bedje zonder haar speen te hoeven geven maar ja ging ook niet op de een op andere dag hebben we ook moeite voor moeten doen maar zijn nu 5,5 mnd verder en zijn nu eindelijk allemaal tevreden, heb ook zo'n speenknuffel gekocht maar hier werkt het niet hij is te zwaar aan de onderkant waardoor de speen zelf uit haar mond wipt dus niet echt succesvol maar misschien werkt het bij jou wel..

anders misschien een nachtje bij opa of oma brengen zodat jullie 1 nachtje bij kunnen tanken????

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Sluit me aan bij DK: ik herken een boel en zou je op het hart willen drukken om vooral te laten checken of er medisch niets aan de hand is.
    Hier hebben de volgende dingen allemaal de revue gepasseerd; kiss-syndroom, eczeem, koemelkallergie en aan de lopende band oorontstekingen.

Verder zou ik idd kijken of er een adresje is waar je je zoontje een keertje voor een nacht kunt brengen, zodat je zelf wat bij kunt tanken, (of, als 's nachts niet gaat, zien dat je overdag de kids eens wegbrengt en dan zelf bijslapen).
    Wij hebben een fantastische gastouder die 24/7 opvang doet, waar Thirza heel af en toe een nachtje gaat logeren, (als wij een avondje uit gaan ofzo), en dat zijn echt oases van rust in ons slapeloze bestaan! :)

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    zo'n speenknuffel dus niet handig? want had een kortingsbon van 4 euro voor bij de Intertoys zo'n nijntjespeenknuffel te kunnen kopen... had ook al een doekje aan de speen geprobeer, maar dan vind meneer het doekje interessant als hij wakker word en trekt de speen dus steeds zelf uit z'n mond... is ook niets waar dus!

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Nee die speenknuffel is 10x niks... mijn zoontje heeft zijn tutje gehad tot hij 8mnd was en die knuffel hielp niks !

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Idd eens na laten kijken.

Wij hadden t ook, maar onze dochter sliep eerst weken door en toen was het over. Drie maanden hield ik t vol, precies zoals jij beschrijft. Heb nachten gehad dat ik dacht dat ik dood ging, zag iedere 20 minuten de klok!! Osteopaat gegaan, hielp niets. Huisarts heeft ons doorverwezen naar de kinderarts, die heeft haar helemaal ondersteboven gekeerd, bloedonderzoek etc. Daar is ze kerngezond verklaard.Advies was laten huilen..... Ik ben helemaal niet van het laten huilen, maarja wat anders? Dus toch maar gedaan en ja t was een drama de eerste nacht en ja het was echt zwaar... Maar t heeft wel geholpen. Ze slaapt weer zo goed als door. Elke nacht gaat het weer beter.
    Maar ik zou dat NOOIT doen als ik niet zeker weet dat ze helemaal gezond is.

11. adi

adi Niet meer actief

Als hij niet slaapt, huilt hij de hele dag en nacht of is ie gewoon wakker?

Ik zou hem inderdaad laten nakijken door een arts.
    Daarnaast kun je hem overdag in een draagdoek zetten en zo bij je houden, en tegelijk tijd overhouden voor je dochter.

Over het eten:
    - een baby van 5 maanden die 10 hapjes eet is echt heel goed hoor!!!! Daar moet je je echt niet druk om maken;
    - en je kindje MOET inderdaad niet van de 5de fles af. Als ie daar behoefte aan heeft (en ik weet niet of dat zo is) kun je nog even doorgaan met nr1 voeding, en wachten totdat de rest rustig wordt en hij wat beter slaapt.

Deel Deze Pagina