Wij hebben een MC Mura 4 uit 2010 en hebben sinds deze week het zitje erop gezet. Maar de kap werkt totaal niet. Wil ik hem in of uitklappen, dan heb ik daar 3 paar handen voor nodig.. Krijg ik het uiteindelijk toch voor elkaar, dan schiet hij aan de zijkant van het frame af. Erg irritant! Wie heeft dat nog meer? Nu heb ik Maxi Cosi gemaild met de vraag wat we eraan konden doen. Ik zag in de winkel al een nieuwe kap: een heel ander systeem. Echt veel beter! Deze kun je bestellen, maar als je een model voor 2010 hebt zitten daar kosten aan. In ons geval dus niet en krijgen we het via de verkoper (babydump) vergoed volgens Maxi Cosi. Dus wie weet ook een tip voor jullie? Nu heb ik gemaild met babydump en zij stemmen daarin mee, maar geven aan dat de kap pas in week 48 geleverd kan worden! Ik zou anders wel een vernieuwde versie van 2010 kunnen krijgen. Daar zit een levertijd van 5 weken op. Allebei opties vind ik niet wat en eigenlijk wil ik nu gewoon die mooie nieuwe. Maar met beide opties heb ik er nu niets aan. Ik baal er best wel van. Die wagen kosten een vermogen (vind ik) en dan dit. Bah! Al vind ik het wel netjes dat ze het proberen 'op te lossen'. Maar goed, het is iig het proberen waard voor degenen die hier ook problemen mee ervaren of als je gewoon ook zo'n mooie nieuwe kap wilt..!
Hoi Jois, Wij hebben de mc mura 4 2010 en idd gaat de kap ook heel lastig in (en schiet er vaak af). Ik laat het dus meestal maar zitten, maar die kleine wil natuurlijk graag alles zien dus het zou fijner zijn dat hij gewoon kan inklappen (zoals het hoort!)
Wij hebben een mura 3 van 2010 maar hier weinig problemen met de kap eigenlijk.. Dat nieuwe systeem is inderdaad wel beter!
Hier ook geen problemen met de kap. De nieuwe heb ik nog niet gezien, zal er eens naar kijken als ik een keer bij de babydump ben.
Hier een wagen uit 2010 waar geen kap bij geleverd was... Heb dus een maand of drie terug met babydump gebeld en zij hebben direct (kosteloos) een kap opgestuurd. Ik had hem na een week al in huis, ondanks dat ze in eerste instantie zeiden dat het wel eens een aantal weken kon gaan duren. Misschien kunnen ze hem dus toch eerder leveren dan ze nu aangeven (ze zijn natuurlijk ook weer afhankelijk van maxi cosi).
Bedankt voor de reacties! Het is heel wisselend dus. Wat ik van babydump begrijp is dat ze later in 2010 een verbeterde kap hebben gekregen. En dan is 2011 die mooie. Kun je hier wel zien op de home page van maxi cosi: Maxi-Cosi - Home Ik heb babydump ook laten weten dat ik het belachelijk vind dat het een half jaar levertijd is. Slaat natuurlijk nergens op! Dus wat voor betere optie ze kunnen aandragen. Ben benieuwd! @Miracle1984: misschien voor jou ook een idee om er achteraan te gaan.
Wij hadden ook problemen met de kap. Ik heb dinsdag een mail gestuurd en vandaag al een nieuwe kap in huis. Wij hadden de mc mura gekocht bij een babywinkel in Utrecht. Ben wel super blij met hun goede service
Ik heb hier ook de mc mura 4.... hier was het probleem dat in het boekje een hele andere beschrijving was van hoe je de kap er op moet zetten (kliksysteem). Wij hebben een kap die je er opschuift net als de adapters zeg maar. hij blijft goed zitten en beweegt heel soepel.
Wij hadden het probleem ook en de oplossing is de kap eraf halen en dan heel vaak de kap open en dicht doen, zodat het wat soepeler wordt. Je moet dat plastic klepje wat naar buiten buigen en dan pas trekken. Niet heel handig het systeem, maar het werkt nu wel.
Dankjewel voor de reacties. @Jootje33: Goed om te weten dat je snel een nieuwe kap kreeg. Maar heb je dan de nieuwste versie gekregen of gewoon de oude weer? Snelle service dus. Ga ik babydump wel even laten weten als ik weer een reactie heb gehad. @Vogelinnetje: Ik weet dat hij soepeler kan worden na veel gebruik, maar ik kan 'm echt niet eens gebruiken, hij gaat gelijk al van het frame af. Hoe zacht of hardhandig ik het ook doe. Ik zal wel pas maandag weer wat horen van babydump, dus ik ben benieuwd!
he jois, wij hebben ook de mura 4 en is idd een irritant ding!! Ik doe het nu door er achter te staan, met 2 handen vast houden en met mijn mond dat ding omhoog of omlaag!!!Ik heb hem ook bij babydump weg(zwinderen) Misschien ook maar eens proberen voor andere!
Ja, ik zou het zeker proberen, want maxi cosi geeft aan dat je er recht op hebt als je er eentje uit 2010 hebt..! Hopen dat jij niet een half jaar moet wachten....
he jois, waar staat dat MC aangeeft dat je er recht op hebt?? Dan kan ik dat bij babydump even aangeven.
Het staat in het mailtje wat ik van hen ontvangen heb: Beste mevrouw, Wederom bedankt voor uw reactie. Als u daadwerkelijk in het bezit bent van een Maxi-Cosi Mura model 2010, dan kunt u kostenloos in aanmerking komen voor de geoptimaliseerde zonnekap. Ik zou u willen verwijzen naar de winkelier waar u de Maxi Cosi Mura kocht, voor het bestellen van deze geoptimaliseerde zonnekap. De winkelier kan u informeren over de beschikbare kleuren en levertijd. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Dus desnoods mail je eerst wat met MC en dan heb je iig een mailtje om aan te tonen. Maar aan de andere kant: ik denk niet dat ze erom zullen vragen. Succes! Ik ben heel benieuwd of 'jouw babydump' wel sneller met leveren is van de kap van 2011.
Weet je zeker dat je de kap van 2011 krijgt? Want volgens mij krijg je dan het verbeterde model van 2010. Eerst had je de kap met aan de achterkant van dat zwarte stof wat je bij elkaar moest trekken. Die is later vervangen voor de kap die je op de plek schuift waar voor heen de adapters op gingen en dan heb je hem aan de wandelwagen vast zitten ipv aan het frame.
@Jois; Ik ben dus niet de enige! Ik dacht al dat wij klunzen waren! Ik zie alleen geen mail adres vermeld staan op de site? Zou je mij misschien het mail adres kunnen geven?? Edit: gevonden!
Wat goed dat jullie dit even melden zeg! Ik irriteer me er groen en geel aan. We hadden het al voor lief genomen. Maar als je recht op een ander heb dan ga ik gelijk vandaag even mailen.
@Allen: fijn dat er toch wat mensen mee geholpen zijn! @Jewe: Ja, dat staat echt in het mailtje. En als ik niet wilde wachten tot eind dit jaar dan konden ze binnen 5 weken die nieuwe/verbeterde versie van 2010 leveren. Dan wil ik natuurlijk niet! Hier het tot nu toe laatste mailtje van babydump. Maar ik begrijp van Jootje dat zij dit probleem ook had en hetzelfde heeft geregeld. Maar zij kreeg de kap binnen een paar dagen al in huis. Dus dat halen ze het ding maar ergens anders vandaan..! Geachte klant, De kap kan inderdaad nog opnieuw besteld worden in het model van 2011 alleen is daar de leverweek pas week 48. We kunnen ook een verbeterde kap van 2010 leveren, dan kunnen we hem voor u bestellen en leveren in een termijn van 5 weken. Met vriendelijke groet, Baby-Dump B.V. www.baby-dump.nl