Even off topic. Mijn beeb is 68 cm en 6500 gram, dus ook lang en wat dunner, maarre ik ga echt geen diksap geven. En hier heeft t cb dat ook niet aangeraden. Dus als ik jou was zou ik naar mn eigen gevoel luisteren ipv naar t cb
Is het niet zo dat ze op een bepaald moment extra vocht moeten drinken naast de melk, omdat je vanaf 6 maand de melk inname gaat verminderen moet je wel zorgen voor een aanvulling van vocht. Een kindje moet dus leren iets anders (en ik heb altijd geleerd bij voorkeur water of slappe (kruiden)thee) te gaan drinken. Als jou CB zegt dat kinderen al heel jong extra suikers moeten hebben...dan mogen ze terug naar school. Hier krijgt ze drinken bij de eetmomenten; 1 keer per dag diksap, 3 keer water, 1 keer melk en 1 keer thee met melk voor het slapen maar ontoppic; hier heeft ze leren drinken uit een rietjesbeker van de zeeman/hema. Zit gene antilek op maar daar kunnen ze vrij snel mee overweg.
Mijn zoontje is 71 cm en 6600 gram. hij zit boven gemiddelde met lengte en onder gemiddelde met gewicht. Hij zit wel op zijn lijntje hij stijgt alleen niet zo snel als moet maar ze maken zich nog geen zorgen. Ik luister ook inderdaad teveel naar het CB. ik wil Aaron nog helemaal geen brood geven vind ik veelste snel. Hij verslikt zich nog in de fles laat staan in brood. Ben gewoon bang dat ik wat verkeerd doe. En met de diksap.. nou snap ikhet ook niet meer hha. ik probeer eerst water en als dat echt niet lukt misschein een klein bodempje diksap dat er iets meer smaak aan zit. Ben gewoon beetje angstige moeder (zie ander topic) probeer het TE goed te doen. Heel erg bedankt voor alle reacties. heb meer aan ervaringen van andere moeder dan het CB merk ik. Ik had trouwens ook 2 verschillende mensen gesproken van CB en die zeiden allebei wat anders... raar toch?
Diksap hoeft helemaal niet (liever zo min mogelijk, het zijn en blijven suikers en die zijn en blijven slecht voor het gebit - ook als er nog geen tandjes doorgekomen zijn). Persoonlijk vond ik het ook fijn om ze te laten wennen aan drinken-zonder-smaakje. In het begin zijn het minislokjes, maar ze hebben ook nog niet veel nodig zolang ze nog veel melk drinken, en verder krijgen ze ook vocht binnen via het fruit en de groente die ze eten. Ik vond de Difrax oefenbekertjes (open bekertje, zonder tuit) het fijnst. Tuitbekers snapten ze in het begin niet echt, en ik vond ze ook onhandig. Als je voor een tuitbeker gaat, dan is in het begin zo'n zachte wel het fijnst. Die zijn er ook van o.a. Difrax. Dochterlief vond rietjes ook fijn, maar bij zoon duurde het minstens tot hij 1,5 of misschien wel 2 was voor hij die snapte.
Kga er zo ook maar eens voor shoppen! offtopic of toch beeje ontopic haha hier 63 cm en 8,5 kilo dus ze drinkt thee zonder suiker
oh en onze meid verslikt zich ook super snel dus ga ook rustig aan proberen maar wat niet gaat, gaat nog niet. Dan komt hun tijd nog wel!!
Mijn zoontje was met 6 maanden maar 400 gr zwaarder hoor met dezelfde lengte Luister gewoon naar JOU eigen mama gevoel En wbt t cb.. Die kramen wel vaker onzin uit en ik zou er persoonlijk totaaal niet naar luisteren Daarbij is het alleen maar een advies(nog een raar advies ook) en je bent dus helemaal niet verplicht te doen wt hun zeggen Vertrouw gewoon op je eigen gevoel en dan gaat alles gewoon goed Onbewust weet je altijd zelf wat t beste is voor je kindje
Wij hebben bij onze vorige kids tot 8 maanden met speen drinken gegeven en daarna gelijk uit een beker. Is veel geknoei en kost wel enige oefening (en nee de kleine kan het niet gelijk zelf zoals een tuitbeker vasthouden) maar met een jaar dronken ze bij ons zelfstandig uit een beker. Heel makkelijk, want je hoeft geen beker meer mee te nemen.
Wij hebben ook de nuby met zachte tuit gehad. Ging gelijk goed! Daarna bekertjes met harde tuit gehaald en nu heeft hij een 'grote mensen beker' van Avent. Flessen zijn nu verleden tijd.