hoi, misschien is hier al een topic voor, maar die kon ik zo gauw niet vinden. onze zoon is nu 5 maanden oud. hij heeft een poosje heerlijk doorgeslapen snachts, maar sinds een paar weken huilt hij snachts geregeld. eerst was het ongeveer om de twee uur, en dan was het speentje er ff weer in, en dan was het weer goed. maar het wordt nu alleen maar erger!!! vanacht weinig slaap gehad. hij heeft zijn laatste fles om 21.15 gehad, en ligt dan ongeveer om half 10 in bed. hij slaapt dan vrijwel meteen. maar nu huilde hij om half 1 alweer! speen erin, en sliep weer verder. half 2 precies hetzelfde verhaal. half drie weer wakker, toen een keertje geprobeerd om hem te laten huilen, maar dat was geen succes. het werd alleen maar erger ipv beter. half 5, half 6, half 7. en om 7 uur de fles gegeven. nu hebben mijn man en ik niet echt het idee dat hij dan echt wakker is als hij zo krijst (dat is het eigenlijk, het lijkt niet echt op huilen) als we de speen er weer in doen, is hij vaak weer stil en slaapt meteen weer. maar vannacht was het elke keer na 5 minuten weer mis!!! enig idee wat hier aan de hand is? of tips? overdag is er niks met hem aan de hand. dan is hij vrolijk, en slaapt ook wel goed.... help!
Lijkt mij honger of anders misschien doorkomende tandjes.... groeispurtje zou ik denken, in het eerste geval, en dan zou ik dus gewoon weer even een voeding aanbieden. In het tweede geval zijn kaakje even controleren: zitten er dikke plekken? Zoja, even insmeren met dentinox en kijken of dat helpt.
tandje dacht ik ook eerst, maar zie of voel niks en honger is het niet, want voeding wil hij dan niet hebben. ik heb nu al wel een klein flesje met diksap op ons nachtkastje staan. daar laat ik hem dan even aan sabbelen, een paar slokjes en dan speen er weer in. dat helpt soms wel. maar ook maar voor een uurtje....
Die tandjes kunnen een lange aanloop hebben, heb ik hier toen wel gemerkt: een maand voor ze door kwamen, begon hier de ellende al... Ik zou GEEN diksap geven. Als hij geen honger heeft, hoeft ook dat niet. Het kan trouwens zijn dat als het beiden tegelijk is, hij toch de fles weigert als hij tandenpijn heeft. Je zou eens kunnen proberen wat er gebeurt als je zijn kaakje insmeert met dentinox, of slapen dan wel gaat?
Misschien inderdaad een voorbode van een sprongetje? Vooral omdat hij steeds zo driftig zijn speentje wilt, troost. Je zou hem bij je kunnen nemen 's nachts, wellicht staat zijn wereld nu even op z'n kop en heeft hij behoefte aan wat veiligheid. Slapen jullie allemaal beter. Vaak na zo'n periode is dat ineens weer voorbij en slapen ze weer heerlijk in hun eigen bedje.. Mijn dochter is nu 5 maanden en heeft dit nu vooral overdag.. Heel onrustig en wil alleen slapen in de kinderwagen in de woonkamer.. Tsja, dan maar zo.. gaat wel weer over. Succes
Wij hebben ruim een maand in de aanloop naar tandjes gezeten. Gelukkig zijn de eerste twee vorige week door gekomen maar mijn hemel ik viel bijna uit elkaar van de vermoeidheid. Zeker omdat hij rond de 5 a 6 maand ook een sprongetje had gehad waar hij erg onrustig van was. Maar iedere keer als ik uit bed stapte s nachts dacht ik "het is maar tijdelijk" En nu slaapt meneer weer als een blok...
maar als het niet de tandjes zijn, kan dat dan geen kwaad? ik bedoel...onnodig een ''medicijn'' gebruiken lijkt me ook niet erg handig toch?
Ik denk eerder een combi van sprongetje en tandjes... De sprong rond 5 maanden (19 weken sprong) kan een week of 5 duren... Met ik dacht uit mn hoofd rond week 20/21 het dieptepunt... Leuk is het niet... Voor zowel jou als je zoontje Hopelijk is t snel voorbij deze periode
Dentinox is niet schadelijk voor de gezondheid. Als hij dan wel slaapt, weet je dat het z'n kaakjes zijn. Slaapt hij dan alsnog niet, dan heb je dus 1 keer een paar druppeltjes voor niets gebruikt en dat kan echt geen kwaad
Kan hij 's nachts wanneer zijn speen uit is, deze zelf weer vinden en in zijn mond stoppen? Je zou dan eventueel een doekje er aan kunnen binden, is makkelijker te pakken. Ik heb een speen met een ringetje, trek er een spuuglapje doorheen en maak er een knoop in. Mijn dochter herkent dit echt als het doekje met speen en kan zo zelf de speen weer vinden. Ze krijgt zo zelf de speen weer in haar mond. Desnoods leg je er 2 in het bedje, dubbel zo veel kans om weer te vinden. Verder is het ook gewoon zwaar. Zit zelf in die periode van dat sprongetje ook, wel overdag dan, maar ik ben ook echt stuk.. Vandaag gaat wat beter, hopen dat ze zichzelf snel weer terug vinden! Komt vast wel weer snel terug in zijn ritme!
Het lijkt mij ook dat hij zich onveilig/niet lekker voelt, misschien door tandjes, misschien door iets anders. Zeker als hij geen honger heeft lijkt het me dat hij zich even niet zo prettig voelt. Ik zou hem dus ook lekker bij me in bed nemen en het even zo laten tot die periode voorbij is. Wees niet te bang voor het niet meer in zijn eigen bedje willen slapen later. Dit zijn fases die overgaan en als de rust weer is teruggekeerd,slapen ze meestal weer als een blok. Laten huilen zou ik echt niet doen, hij is nog klein en geeft met zijn huilen aan dat er iets mis is. Geef toe aan zijn behoeftes, dat is voor jezelf ook veel rustiger en hopelijk slapen jullie samen beter!
het is het proberen waard, maar denk niet dat het werkt. hij is namelijk meteen vrijwel hysterisch, dus dan heeft hij het geduld niet om zelf het speentje te pakken. overdag lukt hem dat nu af en toe als hij wakker is en in de box ligt. maar bedankt voor de tip