baby v 5 weken in draagzak: hoe kleden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MaryWoods, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hoi dames,

ik vind dit zulk lastig weer he? in een kinderwagen kun je nog een dekentje eraf halen of er bij doen als je onderweg in het nekje voelt dat je kindje het te warm of koud heeft..
    Maar hoe doen jullie dat met heel jonge baby's in de draagzak?
    Jas er overheen?
    maillot onder broekje?
    dekentje er overheen en overal tussen proppen? ;)

graag tips/ervaringen!

2. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hoi! In ieder geval geen deken, ik had een draagdoek dat is weer anders denk ik. Maar dan was de regel het geld als een kledinglaag dus hoeft je eigen jas er niet over. Het kan wel als het fris is hoor, hangt er vanaf. Ik zou geen maillot onder een broekje doen nu. Wat is het voor zak dan?

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    maillot aan of 2 broekjes en een vestje (met dit weer).
    Echter ga ik met mijn zoon nog geen lange stukken lopen, dus hij krijgt niet echt de kans het heel koud te krijgen.

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    heb zo'n baby bjorn draagzak...
    waarom loop je nog geen lange stukken guppie?

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    nog meer meningen? ;)

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hier ook een draagdoek maar als ik met dit weer buiten ga, doe ik één laagje meer aan (een vestje met capuchon) dan wat ik hem binnen aangeef aangezien je eigen lichaamswarmte en het draagsysteem elk ook één laag zijn.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Omdat ik hem te klein vind voor een draagzak. Is wel makkelijk om snel even om te doen, maar de beentjes naar buiten zoals in een draagzak, wordt pas aanbevolen na 3 maanden. Ook vind ik de nekspieren nog niet stevig genoeg.
    Als hij straks zijn hoofd beter kan beheersen ga ik de doek of zak wel meer gebruiken, voor boodschappen doen enz.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

De babybjorn is sowieso van dikkere stof en wat Elke al zegt, je baby krijgt ook de warmte van je lichaam mee.

Met dit weer doe ik Irem altijd een vestje met capuchon aan, maar die is natuurlijk al wel wat ouder. Je zou inderdaad een maillot aan kunnen doen zodat ze geen blote enkeltjes heeft. En een mutsje op. En gewoon even proberen en de eerste keer niet te ver gaan, je merkt het snel genoeg als het echt te koud is.

9. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ah ja, ik doe buiten nu ook langere kousjes aan zodat hij geen blote beentjes heeft. :)

Deel Deze Pagina