Hallo, Sinds vandaag gebruik ik op aanraden van het cb + huisarts nutrilon omneo comfort omdat onze dochter heeel veel last heeft van krampen en ze mocht wel iets meer ontlasting hebben zei de ha. Nu maak ik deze voeding hetzelfde als de gewone. Dus met warm water uit de kraan. Is dat goed? Of moet ik hierbii wel gekookt water hebben? Weet zelf niet waarom het hiermee wel zou moeten maar vraag toch maar even. ( ik weet dat op het pak staat water koken maar dat staat ook op het pak van de gewone nutrilon voeding en die kan je ook gewoon met warm kraanwater maken)
Mijn ervaring is dat het meer klontert. Wij doen altijd 50/50. Dus bij 180/6 doen wij 90 kokend water en 90 koud water uit de kraan. Dan roeren met een vork, dan komen er minder luchtbellen in. Dat is echt de beste tip die ik ooit gekregen heb. Sindsdien boert Olle veel minder
Water uit de waterkoker pakken wat net gekookt heeft dan 50/50 met koud water aanmaken. Ik zou persoonlijk geen warm water uit de kraan pakken. Er is hier een hele discussie over geweest op het forum of het wel of niet verantwoord zou zijn. Ik drink zelf ook geen warm water uit de kraan met een zakje thee er in. Ik kook het eerst ook. Dat is voor mij reden genoeg.
Ik heb idd gemerkt dat als ik alleen water uit de kraan maar dan blijven er allema van die plakkerige stukjes achter. Ze krijgt nu 120+4 en savonds 150+5 . Moet ik dan water laten koken daarna meteen dat spul erbij en dan de laatste 50 ml ofzo koud water? Maar als ik net gekookt water in het flesje doe en dan die schepjes dan blijft de voeding voor een groot deel in het schepje zitten...
Mijn meisje had dezelfde klachten en we zijn toen ook overgegaan op omneo. Toen vanuit het ziekenhuis is ons aangeraden alleen gekookt water te gebruiken of barleduc uit een pak en dat verwarmen. Dit had gelijk effect. Ben dus zelf geen voorstander meer van kraanwater. En zeker geen warm water uit de kraan
Nee ik ga idd ook geen warm kraanwater meer gebruiken. Maar vind het moeilijk om de juiste hoeveelheid kokend water met koud water te mengen tot het de juiste temperatuur is. Heb net geprobeer om voor het flesje van 150 75 kokend water te doen en 75 koud water maar vond het nog aardig warm..
Ik gebruik het ook al maanden en doe het als volgt: Voor een fles van 180/6 kook ik 80 bronwater in de magnetron ( vond een waterkoker smerig ivm kalkvorming). Dan doe ik de melk erin. Even schudden en dan aanvullen tot 200 met. bronwater. Dan is het direct drinkbaar. Heb in mijn oppasboek even opgezocht hoe ik het met 150/5 deed dn dat was 50 koken.
Ik maak de flesjes ruim op tijd klaar met alleen kokend water. Zet ik even weg en als het handwarm is meng ik het poeder erdoor, zet het weer even weg zodat de bubbels kunnen verdwijnen. Als ze toe is aan de fles; even in de magnetron en klaar. Ik weet niet of dit de meest verantwoorde manier is, maar werkt hier prima. Nadeel is alleen dat je vocht verlies door condens, dus je moet wel goed kijken hoeveel water er over is gebleven na het afkoelen.
Wat ook handig is: liter water koken, afkoelen en in fles bewaren. Water gebruiken dan 35sec (120ml) in de magnetron. Je kan de fles 24u bewaren.