Mijn dochter is nu 6 maanden en weegt 8,2 kilo en is 69 cm lang. Nu hoor ik van veel mensen dat ze best groot en dik is, maar ik vind het meevallen. Ze is gewoon boven het gemiddelde, maar niet ver boven het gemiddelde. (boven aan de +1 lijn) Nu zit er wel overgewicht in de familie van mijn man. Ik vraag me af of ik haar niet te veel geef. Haar schema: - 7:00 uur 180 cc - 9:30 uur 100 gram fruithapje - 11:30 uur 180 cc - 14:00 uur brood of pap - 17:00 uur groentehap ongeveer 180 gram - 19:30 uur 180 cc + 2 schepjes bambix Hoe ziet het schema van jullie kindjes eruit met deze leeftijd? En hoeveel wegen ze met 6 maanden?
Mijn meisje is bijna 6 mnd, 66 cm en 7500 gram. Best vergelijkbaar dus. Ik krijg ook continue te horen dat ze een spekkie is. Niks van aantrekken, ook al is dat lastig Qua schema kan ik je niet helpen want ik geef BV. Vind alleen 180 gram groente best heel fors. Dat is bijna de hoeveelheid die je als volwassene per dag eet...
nee hoor is niks raars aan, geniet van die babyvetjes Baby's zijn zo goed als nooit te dik, als je ze gewoon normaal te eten geeft
Madelein, ja ik vond het ook best wel veel.. Maar ik keek naar de potjes in de winkel en die zijn allemaal 200 gram. Ik zit er dan wel net iets onder. Soms krijgt ze maar 150 gram. Kan ik haar trouwens beter brood geven dan pap? Ze vindt pap wel heel erg lekker! Maar brood heeft ze ook geen moeite mee. (Het is een alles etertje haha)
Yoshua is altijd groot geweest en bij mijn cb zeiden ze dat het er wel af gaat als hij gaat lopen. Nu groeit hij in de lengte te langzaam en nu hij meer beweegt is hij niet meer zo'n propje. Niks aantrekken van wat die mensen zeggen, komt vanzelf goed. Natuurlijk is het altijd goed om te kijken of je geen ongezonde dingen geeft, maar als ik jou schema zo zie zit je helemaal goed. Je geeft geen gekke dingen en je meisje heeft gewoon een normale eetlust zoals ik het zie. Niks mis mee.
Niets van aantrekken. Dochter was destijds ook een flinke eter. Ik heb het zowel gevraagd aan de kinderdiëtiste als aan de kinderarts, en ze mocht tot 300 gram groente en fruit (apart, dus 600 gram) per dag hebben. Wat ze vaak ook effectief at.
Hartstikke normaal, dat gewicht bij die lengte. Mijn zoontje is 68 cm en 7 kilo en is daarmee te licht. 8 kilo had voor hem perfect geweest. Nu is dat voor jongens iets anders dan voor meisjes maar ik vind 8,2 kilo bij 69 cm ook voor een meisje hartstikke netjes!
Mijn dochter woog met 6 maanden 8875 gram en 69cm Het cb hier heeft nooit gezegd dat ze te zwaar was, ze groeide in der eigen lijn en dat was het belangrijkste. Lijn +2 op dat moment Je geeft haar niet teveel te eten zo te zien. Mijn dochter at meer op die leeftijd. Niks van aantrekken dus En dik vind ik een vreselijke rot term, zeker bij kinderen. Zodra ze meer gaan bewegen komt het vaak helemaal goed.
Met zes maanden was mijn dochter 70 cm en 8 kilo en at ongeveer hetzelfde. Niets van aantrekken idd, ze is niet te dik maar gewoon groot en in verhouding
Lily was met 6 maanden ook iets van 8 kg, ook iets te dik. Ik allang blij (klein en dun geboren, amper 2,6 kg)... Maar het CB iets minder. Nu is ze 8 maanden en is 70 cm (gemiddelde lengte) en is 9,8 kg! Met de jeugdarts overlegd en die zei: "normaliter neemt de groeicurve nu af, maar die van haar gaat door op bijna hetzelfde tempo. Je hoeft je geen zorgen maken, maar als je ervoor open staat kun je wel proberen om het haar niet super gemakkelijk te maken qua aankomen" Met 6 maanden wilde ik het nog even aankijken... En nu ze dus bijna de 10 kg aantikt vond ik het wel welletjes. Dit is wat ik gedaan heb, misschien heb je er wat aan. Ze kreeg met 6 maanden 4x 180+6 opvolgmelk 100 gram fruit. Stukjes brood om te proberen, soms een korst om zelf te doen En 's avonds ook ongeveer 100 gram warm eten. Ik ben langzaam haar ontbijtfles gaan opdelen in een gedeelte pap en een gedeelte gewoon fles. Zeg maar half om half (dus 90+3 opvolgmelk en een aangepaste hoeveelheid pap). Toen dat goed ging ook de lunch fles. Daarna ben ik bij de lunch stukjes brood gaan geven en gewoon een iets minder pap geven totdat ze daar eigenlijk geen pap meer kreeg. Haar middag fles van 15.00 schroefde ik naar 120+4 en ik ging steeds meer fruit en groente geven. Helaas ging ze niet zelf minder melk drinken. Toen ik zag dat ze nog steeds mega snel groeide qua gewicht ben ik de opvolgmelk heel snel gaan afbouwen door haar Ontbijtpap volledig te laten vallen en haar om 15.00 uur geen fles meer te geven. Ze krijgt nu dit: Ontbijt: 1 broodje met boter en 120+4 opvolgmelk. 10 uur: bakje fruit, ergens tussen de 150 en 200 gram komt op. Lunch: brood met 120 +4 opvolgmelk. 14.00/15.00 uur: broodkorsten, stukje havermoutmuffin, paar kleine stukjes banaan etc. 17.00/17.30: 75 gram aardappelen/rijst met 100 gram groente. 19.00: laatste fles. Ik bied 210+7 aan, die gaat meestal net niet op, Over de hele dag door bied ik haar water in een (ander) flesje aan. Hiervan drinkt ze tussen de 100 en 150cc. Over de hele dag drinkt ze dus: 135 + 135 + 240 = 510 aan opvolgmelk. Drinkt ze minimaal 100 cc aan water en krijgt ze redelijk veel fruit. Ik probeer zoveel mogelijk samen met haar te eten en de eetmomenten niet langer te laten duren dan 30 minuten. Ze eet namelijk altijd, ook als ik haar tussendoor iets geef.
Ik vind je schema prima! Tegen over mijn zoontje is jou dochter een stuk zwaarder, mijn zoontje weegt 8,3 kilo en 74 cm lang hij is 15,5 maand. Maar mijn mannetje is weer erg klein Elk kindje groeit anders dus ik zou me geen zorgen maken hoor!
Ik vind dit een beetje een vreemd advies.... het kindje van ts is een stuk jonger en krijgt 'nog maar' 600 ml melk op een dag.. dat is dus maar 90 meer als jouw kindje, het kindje van ts krijgt dan ook echt 0,0 teveel.. Sommige kinderen groeien nou eenmaal sneller als anderen, en je zal zien dat jouw kindje ook zal stabiliseren, gewoon omdat ze ouder worden en steeds meer gaan bewegen.... Dat gaat gewoon vanzelf en hoef je echt geen 1000 dingen voor aan te passen Bovendien is melk nog ontzettend belangrijk en blijft tot rond het jaar nog steeds de hoofdvoeding, bijvoeding heet niet voor niets BIJvoeding
Ik zie niets raars aan jullie schema hoor! Als je bang bent voor overgewicht in de toekomst zal ik eerder aandacht geven aan wat jullie zelf eten en drinken, zodat jullie daarin misschien een beter voorbeeld kunnen geven als dat nodig is. Wie weet eten jullie al hartstikke gezond hoor, maar van wat jullie haar nu geven kan ze toch bijna later niet dik worden
Is ongeveer hetzelfde schema als wij aanhouden, dus lijkt mij prima. Overigens is onze dochter heel erg licht en krijgen wij dat vaak te horen... Maar op deze leeftijd is het volgens mij het belangrijkste dat ze er goed uitzien en zich goed voelen!
Mijn zoon is 70 cm en 10 kg. Boven de bovenste lijn, vanaf zijn geboorte. Hij is lekker stevig maar ik maak me echt niet druk. Ik vind t heerlijk. Hij krijgt t volgende; 05:00 uur ; 150+ 5 09:00 uur; 150 + 5 10:30 uur fruithap 13:30 uur: 150+ 5 16:30 uur; 150+ 5 18:00 uur; groentehap ( groenten + aardappelen of rijst) 19:30 uur; 180 + 6 Soms slaapt hij wat uit en dan kom ik op 4 flessen, dan krijgt hij om 13:30 uur ook 180+ 6. Niks teveel dus. Hij heeft wel een tijd BV gehad, sinds 3 weken volledig de fles. Daarvoor langzaam afgebouwd. Je kleintje krijgt gezonde voeding en niet teveel dus geen zorgen hoor. Als babys al aan de lijn moeten....
Ons zoontje was met 6 maanden 8,7 kg en 70,7 cm. Nooit gehoord dat hij te zwaar was! Hij zat/zit dan ook met z'n lengte en gewicht op dezelfde lijn, dan is er niets mis volgens mij hoor!
Mijn dochtertje is met 4 maanden 8,5 kg en 67 cm. Wel te zwaar en groot maar het consultatiebureau maakt zich geen zorgen. Het schijnt er vanzelf vanaf te gaan als je een goed voedingspatroon aanhoudt. Voedingsschema ziet er goed uit. Volgens mij gaf ik mijn zoontje rond de 6 maanden hetzelfde.