Joolz Vs Mutsy... Na 4 jaar!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mythique, 3 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Op het moment ben ik 15 weken zwanger van mijn eerste kindje en aan het oriënteren op een kinderwagen. Onze keuze gaat op dit moment uit naar een Joolz Day of een Mutsy Igo Urban Nomad.

Ik heb op verschillende fora ervaringen gelezen met beide modellen maar wat ik mis is hoe ze na langere tijd zijn. Twee vriendinnen van mij hadden allebei een Quinny en zij gaven aan dat de wagen na 4 jaar en 2 kids echt niet meer lekker rijdt en ze deze niet opnieuw zouden kopen.

Nu onze kinderwens verder gaat dan 1 kindje ben ik heel benieuwd hoe deze twee wagens er na een aantal jaren gebruik aan toe zijn.

Alvast hartelijk dank voor de reactie!

2. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Oeh ik lees even mee. Dit zijn ook de twee modellen waar wij tussen twijfelen :D

3. Twanneke

Twanneke Actief lid

18 aug 2014
    175
    0
    0
    Ik heb een ander model van Mutsy, maar ben daar na 5 jaar nog steeds erg blij mee. Rijdt nog steeds super, zowel hier in de stad als bij mijn schoonouders in het bos. Mijn jongste loopt tegenwoordig alles zelf, maar tot een paar maanden geleden gebruikte ik hem nog regelmatig. En binnenkort gaat de nieuwe baby er ook gewoon weer in. Heb er alle vertrouwen in dat hij nog wel een paar jaar mee gaat.

4. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Ik heb een joolz day, nu al 2,5 jaar in gebruik en rijdt nog steeds perfect. Straks gaat nr 2 er ook in met een meerijdplankje voor m'n dochter 😊

5. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Bedankt voor je reactie! Ik bedoelde inderdaad ook niet per see die modellen, de Igo is volgens mij ook nog niet zo lang uit, maar meer het merk. In ieder geval +1 voor Mutsy ;)

6. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Ik gebruik hem pas een jaar. Maar mijn collega heeft haar joolz al 5 jaar en gebruikt hem nu voor haar 3e kindje en dat ding is nog perfect

7. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    ik heb de bugaboo donkey 3.5 jaar en hij rijdt nog steeds heerlijk. iedere cent waard geweest. eerst als enkele, toen als dubbele en nu vooral als enkele. straks onze kleine vent er weer in!

8. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hier de joolz bijna 3 jaar in gebruik. Hij is nog helemaal super en kan hem je echt aanraden! Gebruik hem nu ook met een meerijdplankje.
    De kinderwagenbak en de wandelwageninzet zijn ieder apart, en heeeel makkelijk af te wisselen, dus als ik ergens heen zou gaan met alleen de oudste kan ik eventueel de wandelwageninzet er op zetten zodat zij er weer in kan.

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Wij hebben een mutsy transporter en hij rijd na bijna 5jaar nog prima. Het enige was dat de rem naar beneden zakte en hij dus iedere keer op de rem ging. We hebben dit laten maken en ondanks dat de garantie al lang verlopen was hoefden eij niks te betalen al was het wel besproken. (Was bij babydump)
    Ik heb hem eerst voor mijn zoon gebruikt en daarna voor mn gastkindjes en binnenkort voor ons 3de wondertje. Voor onze dochter hadden we een urban rider (ook van mutsy) maar die vonden we te groot als hij ingeklapt was en te zwaar, dus vandaar een andere, de wagen was nog prima.

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb een joolz gehad en heb die na 3,5 jaar intensief gebruik nog goed kunnen verkopen. Als ik een tweede zou hebben gehad, had ik de joolz gewoon door gebruikt. Was na 3,5 jaar echt nog in prima staat.
    Sowieso vond ik de joolz een hele fijne kinderwagen!

11. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Hier een Joolz enkele jaren in gebruik en die ziet er echt nog super uit. Ik gebruik de wagen heel intensief (ook voor zware boodschappen en veel inklappen om in- en uit de auto te halen). En heb ook het plankje van Joolz. Het rijden gaat nog steeds erg soepel en de bekleding ziet er nog erg mooi uit. Ook het inklappen gaat nog steeds erg soepel.

De reiswieg is echt nog als nieuw (maar die gebruik je natuurlijk korter). De wageninzet ziet er ook nog heel goed uit terwijl je die langdurig en intensief gebruikt.

Hou er wel rekening mee dat wagens (ongeacht het merk) met een lichtere kleur stof eerder vies worden. Daardoor ziet de wagen er minder mooi uit. Het wassen van de stof is vaak erg lastig of niet mogelijk (bij alle onderdelen). Ik zou dus eerder voor een iets donkere kleur kiezen.

Kwalitatief zou ik voor de Joolz kiezen. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van je budget.

12. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Wij zijn voor de Igo gegaan, wat ik super vond is dat je hem klein kunt "opvouwen" en dat het zitje mee klapt dus weinig ruimte in beslag neemt. Daar in tegen vind ik de joolz wagen er duur en iedereen loopt er tegenwoordig mee.

Deel Deze Pagina