Hoi meiden, Volgende week heb ik mijn 20 weken echo Ik ben dan 20.6 weken. Tot nu toe is alles goed! Van alle controles tot combitest. Ik ben verwezen naar het UMC in Utrecht (kon kiezen Leiden of Utrecht) ivm erfelijkheden van beide families. Mijn man en ik zelf zijn overigens hardstikke gezond Wie van jullie heeft hier ook een 20 weken echo gehad? Ik vond de afspraak maken al hardstikke onpersoonlijk.. zo van oh en waarom moet u speciaal hier een 20 weken echo laten doen? En misschien een stomme vraag maar wordt deze echo nu wel vergoed omdat ik speciaal naar het UMC moet? Krijg je ook foto's mee vd echo? Vind het stiekem toch best spannend allemaal! Liefs..
Ik heb 2x een guo in het radboud gehad vanwege erfelijke afwijkingen in familie en was 2x prima hoor! Ook hele rits fotootjes meegekregen 2x! Zelfs even 3d gekeken! Ligt toch ook beetje aan de echoscopist die je treft maar een guo is niet altijd onpersoonlijk hoor! Het is wel met nadruk allereerst een medische echo natuurlijk. Ze gaan echt alles na en maken pas in 2e instantie mooie plaatjes...
Guo wordt gewoon vergoed, heb hem ook gehad in het amc. Let wel op of je verzekering een contract heeft met het ziekenhuis , in het bijzonder als je een budgetpolis hebt. Anders kun je als je het verkeerde ziekenhuis kiest alsnog een rekening krijgen wegens niet gecontracteerde zorg. Wij kregen een foto mee , verschilt denk ik per ziekenhuis/arts die de echo doet.
Ik heb twee jaar geleden een GUO gehad in Leiden, ook de afspraak maken vond ik vrij onpersoonlijk en vrij direct. Daarnaast snapte ze ook niet dat we kwamen, maar dat kwam omdat de afwijking waar ze naar moesten kijken de afgelopen 35 jaar maar 2x voor is gekomen in NL, dus ze begreep me ook niet helemaal. Maar de echo zelf vond ik echt geweldig (je begrijpt al dat er bij mij niets mis was). Ik had een vrij zakelijke vrouw, maar liep met ons stap voor stap elke controle door, en legde de focus op de zaken die wij ivm de afwijking het belangrijkste vonden. Echt elk stukje was goed te zien, de hartkamers met bloed en bijvoorbeeld elke rib, echt zo bijzonder. En ik kreeg 4 foto's mee. Ik had daarna ook nog een normale 30 weken echo, en vond dat toch minder duidelijk eigenlijk. Maar inderdaad check nog even bij je verzekering of het ziekenhuis is gecontracteerd binnen je basisverzekering! Veel succes!
tja ik moet wel zeggen dat ik steeds vaker hoor (en terecht) dat de 20 weken echo's meer nadruk krijgen op het medische en minder nadruk krijgen op de prettige kant, het is echt een medische echo waarbij er gericht word gekeken naar enige afwijkingen. het is aan het de gyn of echoscopiste in welke vorm hij dit geeft, dus je kunt nooit van te voren zeggen jaa ik krijg mooie foto's mee of iets want een ieder is anders, en benaderd deze echo ook anders bij mij waren ze wel altijd heel schappelijk zo kregen we bij deze zwangerschap een usb stick met wat foto's mee en ging ze nog even naar de kleine "pretecho kijken" na de volledige controles en goedkeuring om toch wel een spannende echo leuk af te sluiten.
Fijn zkh (m'n kindjes zijn er ook verwekt dmv ivf) en ze laten zelfs een stuk 3D zien is de ervaring. Telefonisch zijn ze idd onvriendelijk op afspraken bureau.... 20 weken echo wordt altijd vergoed, dus ook als je moet uitwijken. Maar dit hangt wel af van je zorgverzekeraar. Heb je vrije zorgkeuze dan wordt het vergoed. Heb je beperkte zorgkeuze, dan moet je kijken of je verzekeraars een contract met ze heeft. Dikke kans van wel overigens, daar umcu ook kinderziekenhuis heeft.