korte lf, later testen??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door mamabri, 17 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hoi dames, iemand die even met mij mee wil denken? Ik heb op dag 17 een positieve ovutest gehad, ik had gisteren ongesteld moeten worden, maar ben dat dus nog niet :) Wel heb ik maandag een beetje bruinachtige afscheiding gehad en gistermiddag getest: negatief. Vanmiddag weer getest: heeeeeeeeeeeeeel licht (niet roze zo licht) streepje. Echt een tuur tuurstreep, ik reken hem als negatief. Nou dacht ik: omdat ik zo heel laat ovuleerde deze maand (vorige maand trouwens ook op dag 17 pos ovutest) of het kan zijn dat mijn test (als ik zwanger zou zijn) daarom negatief is en dat hij later positief wordt ook al is mijn nod al geweest? Iemand die het weet??

2. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Dat is een goede vraag.. moet je dan toch altijd de 14 dagen aanhouden met testen al is je lf bijv 10, of je nod?

Ik denk dat je met een kortere lf dan 14 toch gewoon op je nod zou moeten kunnen testen.. maar dat door het ontpillen het allemaal kan schommelen, zowel LF als lengte cyclus als dag eisprong... denk ik :)

Gewoon als de ongi uitblijft over paar dagen weer testen.. ;)

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.981
    15.609
    113
    Nabij Utrecht
    #3 RoGiJuLi, 18 jul 2012
    Laatst bewerkt: 18 jul 2012
    Op dag 17 een posi ovu is op uiterlijk dag 19 een eisprong en dus is je nod dan ong. op dag 33.

Ik weet niet op welke dag je nu zit maar een test zou posi kunnen zijn op bijv. dag 29 (10 dpo) maar hoeft niet.

Ik had altijd op dag 16-17 me eisprong en op dag 28-29 me nod en testte 9 dpo, dus dag 25-26 posi.

4. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Gemiddeld wordt een thuistest positief rond 13 DPO, dus "op dag 32" van je cyclus als je eisprong op CD 17 is. Een bloedtest kan een paar dagen eerder.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.981
    15.609
    113
    Nabij Utrecht
    Posi ovu op dag 17 betekent bijna nooit dat hij die dag ook springt. gemiddeld 24-36 uur daarna pas.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

#6 mamabri, 18 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jul 2012
    Door het ontpillen is bij mij onmogelijk :) gebruik ik al en jaar of 8 niet meer ;)

Gekke is wel dat ik vorige maand ook al een positieve ovu had op dag 17 en gewoon op dag 28 ongesteld werd net als normaal. Ik zit nu op dag 30, 2 dagen later dus. Vanmorgen weer getest en hij was ietsepietsie duidelijker als gisteren. Nog steeds wel een tuurstreep, maar hij leek wat rozig te worden, maar reken hem nog steeds als negatief. Zou dat bruinverlies afgelopen maandag dan een innesteling geweest kunnen zijn?? Of een superlichte superkorte menstruatie?

7. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Bij mij wisselt het ook nog wel eens.. zit tussen de 11-13 lf gemiddeld. Ook ik had een laat ei (dag 16). Morgen zit ik op 8dpo (cyclusdag 24). Ik denk ook maar mijn nod (zondag) af te wachten. Tenzij de kwalen erger worden :)

8. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Heb je een foto??? Kunnen we even oordelen of ie wel echt negatief is... want een streep is een streep zeggen ze hier altijd :)

9. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Zo vraag ik me dus ook af bij een korte LF dat je ervan uit kunt gaan dat de innesteling eerder op dag 5 zou beginnen dan op dag 10, maar is dat zo??? :(

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou blijkbaar niet, ben ongesteld geworden :( Was ook maar een lichte streep, maar moet wel zeggen dat ik dat normaal nooit heb gehad met kv 2v5. Ik lees het wel veel de laatste tijd, raar hoor.

11. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Balen dan heb je toch een beetje hoop :( .. wel veel succes in de volgende ronde toegewenst! :)

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja heel jammer. Op naar de volgende ronde, dank je wel :)

Deel Deze Pagina