Clearblue vals posi??

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Friesland90, Jul 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Gister avond heb ik toch maar een test gedaan. Ben 1,5 week terug wel ongesteld geweest maar heb last van maagzuur en soort van bandenpijn.. Om zwangerschap uit te sluiten besloten we toch een test te doen, geen onzekerheid meer.

Gister avond geschoten we alleen maar meer in de stres want de test gaf al voordat ik het toilet had doorgespoeld en lichte, maar voor ons, duidelijke dikke blauwe streep. We begrepen er niks van, want de kans dat ik zwanger zou zijn is wel heel klein, het was alleen om uit te sluiten.

Vanmorgen met ochtendurine nog een test gedaan, deze is negatief. Ik heb een foto bijgevoegd. De streep is op de foto niet zo goed te zien, maar hier wel duidelijk. Een net zo dikke, blauwe streep, geen penstreepje.

Meer ervaringen met valse positieve testen van clearblue?? En moet ik toch nog een Kruidvat 2 v 5 er tegen aangooien, of kan ik het gewoon als negatief beschouwen???

View attachment 261177

De bovenste test is van gister avond en de onderste test is van vanmorgen..

2. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Het is dezelfde foto alleen de ene is wat vergroot en de ander niet. Maar ik krijg niet maar 1 foto erop.. Ze worden automatisch allebei er neer gezet ofzo.

3. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

ik zou bij de ha een bloedtest aanvragen, waarschijnlijk geeft dat meer zekerheid

4. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Wat raaaaaar!.. van cb zou je het niet verwachten, maar inderdaad ik zie ook duidelijk een streep..

Het zou kunnen dat je met avondurine beter test dan met ochtend (heb ik vaker gehoord)

Ik zou inderdaad even een KV testje doen en als die omo wit blijft denk ik uitgaan van negatief, maar als die ook een vage lijn geeft even aan de bel trekken bij de ha inderdaad...

5. moederlief

moederlief Actief lid

Feb 15, 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat zou ik ook doen een bloedtest de testen meenemen naar de huisarts en vragen om een bloedtest dan heb je meteen zekerheid! succes!

6. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Maar ik ben aan de pil en ben vorige maand maar 1 pil vergeten in de 1e week en maar 1 keer gemeenschap gehad in de laatste week van de strip. Was wel 3 ''a 4 dagen later ongesteld dan normaal.. Maar goed, ben wel ongesteld geweest dus.

Vind het echt vreemd.. Ik had verwacht veel reacties te krijgen dat deze testen vaak vals posi testen ofzo..

7. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Als het kan zou ik toch nog eens testen met kruidvat.
    Bloeding zegt niet zoveel als je de pil gebruikt.
    Succes.

8. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Kijk maar even:

http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/225873-slechte-ervaringen-clearblue.html

hoort het niet zo heel vaak, maar komt dus wel voor :)

Gewoon ff met kv testen.. dan weet je het zeker!

9. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    #9 sprits, Jul 19, 2012
    Last edited: Jul 19, 2012
    ...dubbel gepost

10. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Als je goed kijkt.. zie je volgens mij op dit filmpje ook dat de negatieve test een licht plusje aangeeft: Clearblue Plus Zwangerschapstest Video Handleiding - YouTube

Of zie ik het verkeerd???

Mijn vriend zou uit het werk een K 2v5 halen.. Dan kan ik nog een keer testen.. Maar denk toch dat ik hem wel als negatief kan beschouwen..

11. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Inderdaad, je kunt beter de kans dat jouw plus wel echt positief uitsluiten, dan alleen denken dat het negatief is ;)

12. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Maar het is toch absurd..
    Ik doe 1 test om uit te sluiten dat ik zwanger ben.. en vervolgens ben ik 3 testen verder. Ik had net zo goed niet kunnen testen, waardeloze dingen zeg. Gewoon weggegooid geld!!! Nooit meer clearblue voor mij..
    Maar ja bij de AH hadden ze geen K2v5:D

13. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Nou ik heb ook nog een aantal van die plus testen, ik weet wel als die posi is voordat ik ga juichen eerst een kv ertegenaan :x

14. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Ohh sorry..:( Nou ja aan de andere kant, nu maakt de clearblue je niet blij met een dodemus als jij ook zo test..

Ik laat wel even weten vanavond hoe de K2v5 ging..

15. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Hahaha hoeft geen sorry te zeggen!!!!! de :x was voor clearblue! ;)

Idd als ik nu zo test weet ik dat het niet zeker is of ik op roze mag :) .. moet alleen nog 8 dagen wachten .. ;)

16. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik vind het eigenlijk helemaal geen goede mooie lijn!
    De lijn moet even dik zijn als de horizontale streep en dat zie ik dus echt niet.
    daarbij is de kans inimini klein dat je zwanger bent aangezien je 1,5week geleden ongesteld bent geweest!
    daarbij slik je ook nog eens te pil.
    Dus ik zou over 2 dagen nog even testen maar durf bijna voor 100% te zeggen dat je niet zwanger bent.

Als je dit wel graag wil dan hoop ik voor je van wel!

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,977
    15,607
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb dit resultaat bijna altijd als ik test met de CB plus (ik slik de pil door, dus test zo af en toe ff) ...

dit is voor 100% een negatieve uitslag !!

sorry

18. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    @Y87, ik zal voor je duimen.. Een week is zo voorbij joh!! haha positief denken he..

@melanie1986, De lijn lijkt op de foto ook net een pennenstreep, maar is in het echt dus net zo dik als de horizontale lijn. Sorry, dacht dat ik dit wel bij mijn berichtje had gezet. Vast vergeten.
    De kans is inderdaad zeer klein, maar ik hoorde van sommige dat de menstruatie van de pil ook kunstmatig kan zijn.. samen met mijn klachten ging ik daarom toch twijfelen.
    Ik zou het wel leuk vinden als het zo is, maar het is niet gepland en zou ook niet zo goed uit komen. Ik ga in September weer naar school!! Maar als het zo is, is het zeker welkom.
    Wat ik vooral hoop is dat ik nu duidelijkheid krijg (daarom deed ik ook de test:p)

@Rogijuli, Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor, dat geeft niks. Ik vraag om eerlijke reacties en ervaringen en dit is er 1!!! Ik vind het slecht dat het zo is, jammer voor Clearblue, maar ik doe deze testen niet weer.

19. Bueno

Bueno Actief lid

Apr 25, 2012
    331
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie wel duidelijk op de foto dat de verticale streep net zo breed is als de horizontale hoor! Raar idd, en irritant vooral!!
    Ik vind persoonlijk alle plustesten irritant, die doe ik sowieso al niet meer..
    Helaas hier ook niet al te beste ervaringen met dr kv2v5, daar heb ik dus regelmatig een vals positieve test mee!! Maar volgens mij ben ik één van de weiningen...
    Ik vind de digitale van Cb met indicator nog t fijnst, maar ja, die zijn wel wat prijzig.. Maar ze liegen iig nooit! ;)
    Succes!!

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,977
    15,607
    113
    Nabij Utrecht
    ik heb wel eens foto's gemaakt van die testen ..

hier is er 1 van .. vals positief dus

View attachment 261261

Share This Page