Ik heb jarenlang mijn teennagels fout afgeknipt, waardoor de nagels van mijn grote teen telkens dreigen in te groeien (bij de hoekjes) en ook steeds sneller. Nu heb ik op internet gevonden dat een podotherapeut je daarbij kan helpen, door een stukje weg te halen en de nagel dan de begleiden. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, wat doen ze dan precies?
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik ga je wel even volgen hier, heb zelf ook al jaren last van ingegroeide teennagels, auw!
Hier is het gelukkig nog niet zo ver dat ze zijn ingegroeid, maar ik merk wel dat ik steeds verder terug moet knippen om het te voorkomen. Ben benieuwd wat ze precies doen en ook wel een beetje of het pijnlijk is (alhoewel ingroeien waarschijnlijk veel pijnlijker is).
@ Dreames: Ingroeien is idd heel erg pijnlijk, merk er vaak pas echt wat van als het al te laat is en dan moet ik dus met de kiezen op elkaar gaan zitten pieren om het weg te kunnen knippen
Ik heb als pedicure gewerkt en ook eens een dagje meegelopen met een podotherapeut. Een podotherapeut kan inderdaad helpen je nagel weer recht te laten groeien, vaak d.m.v. een nagelbeugel. Vaak wordt er een klein ijzeren draadje over je nagel heengespannen dat met de uiteinden om de zijkanten van de nagels geklemd zit. In het midden maken ze hem vast met een beetje lijm nadat ze hem strak hebben gedraaid (al zijn er verschillende technieken voor, dus het kan ook anders). Licht ingroeiende nagels kun je ook wel bij de pedicure laten behandelen, maar dan zou ik wel kiezen voor een pedicure die daarvoor een speciale cursus heeft gevolgd. Het is namelijk nogal een secuur werkje om dat soort nagels te behandelen.
@jo79: weet jij toevallig wanneer ik het beste een afspraak kan maken. Ik heb nu net mijn nagels helemaal geknipt. Moet ik dan wachten tot het weer een beetje gegroeid is?