Mag ik even klagen en van me af schrijven? Mijn katten hebben namelijk vlooien en ik heb nesteldrang: een fatale combinatie! Ik maak mezelf echt helemaal gek! Ik zie en voel overal vlooien en heb echt de hele dag jeuk. Mijn man heeft de katten al druppels in hun nek gegeven, een paar keer gezogen en het hele huis volgespoten met omgevingsspray. Maar voor mijn gemoedsrust helpt het niets. Ben er regelmatig van overtuigd dat hij het niet goed (genoeg) gedaan heeft. Hij is er ook zo ontzettend nonchalant over, zegt dingen als "ach, die vlooien gaan vanzelf wel weer weg" terwijl ik bijna wel kan janken bij het idee dat ik mijn kindje in zo'n vlooiennest moet krijgen. Ik baal er zo ontzettend van dat ik voor alles afhankelijk ben van mijn vriend. Stofzuigen en dweilen gaat niet meer en die chemische troep mag ik natuurlijk al helemaal niet zelf gaan gebruiken. En mijn vriend maakt zich er dus niet zo druk over. Hoe drukker ik me maak, hoe minder hij erin mee wil gaan (normaal gesproken een fijne tegenhanger, maar nu trek ik het echt niet). Ook naar mijn katten toe ben ik mezelf niet. Ik gruwel ervan als ik ze de kamer binnen zie komen en betrapte me er zelfs al een paar keer op dat ik bedacht dat ik het helemaal niet zo erg zou vinden om ze weg te doen. Nou, dat zijn echt de hormonen, want normaal gesproken zou zoiets echt nooit bij me opkomen. No way dat ik ooit een huisdier weg zou doen, dat realiseer ik me gelukkig nog wel. En vandaag was ook nog eens mijn laatste werkdag voor m'n verlof. Na vandaag zit ik dus ook nog eens veel meer thuis. Heb al een hele avond gegoogled naar natuurlijke middeltjes en dingen die ik wel zelf kan doen en daar ga ik morgen maar eens flink van inslaan. En de wasmachine zal de komende tijd wel overuren draaien. Maar alle tips zijn welkom, dus als jullie nog weten wat ik kan doen (tegen de vlooien, of om mijn vriend wat actiever te krijgen), houd ik me aanbevolen.
ik koop altijd vlooienbandjes en verknip ze in stukken en verspreid die op de plekken waar mijn katten graag liggen.. dus in mandjes ed.. tussen de kussen van de bank.. wel waar ze er niet zo snel aan kunnen komen dus beetje verstoppen.. vaak met behandeling van druppels duurt het even.. de vlooien gaan snel dood maar er kunnen nog eitjes zijn.. dus goed lezen op de verpakking of nabehandeling nodig is.. en vergeet niet je handen te wassen na het aanraken van die gifzooi! komt wel goed hoor meis.. even doorbijten!
Wij hebben het ook gehad. Wat goed helpt is die omgevingsspray in combinatie met (zoals mijn voorganger ook zegt) een vlooienband. Wij hebben ook verknipte stukjes in de stofzuigerzak gedaan zodat als je ze opzuigt ze alsnog daar dood gaan. En niet te vergeten goede pipetjes gebruiken.. Geen frontline rotzooi maar van de dierenarts ofzo. Wij hadden toen ook frontline en hielp geen meter.. Daarna stronghold bij de dierenarts gehaald en sindsdien nooit meer last gehad.. Succes!!
Vorig jaar hebben wij een vlooienplaag gehad in onze buurt. Zelfs de school en de kerk zat hier vol. Had uiteindelijk niets met de dieren te maken maar ik heb toen wel een bestrijder laten komen. Had ik eerder moeten doen. Ik overweeg nu sterk om eens na te vragen of dat ook preventief kan. Onze honden en katten zijn altijd beschermd omdat ik ze eens per twee maanden zo'n pipetje in de nek spuit (Advantix voor de honden en een combi voor de katten). Ik hoorde gister dat mijn buuf last van vlooien had. Tot op heden hier nog geen vlo gezien maar begon wel weer te huiveren. Wat ik van vorig jaar wel geleerd heb is dat ik liever die honderden euro's aan middeltjes bespaard had en meteen de bestrijder had laten komen.