We zitten er over na te denken om onze huidige tuinset te vervangen. Op dit moment hebben we een polywood tuintafel van Jysk. Deze hebben we al jaren en één van de dingen waar ik me ontzettend aan stoor is dat het blad ALTIJD zwart afgeeft als het afneemt met een nat doekje. Het komt niet van iets uit de lucht ofzo, het is echt het tafelblad wat afgeeft. Dit maakt me wat huiverig om weer een tafel met polywood blad te kopen. Maar misschien is dit toeval dat wij er last van hebben, was namelijk ook niet de duurste tafel destijds Maar ik vind een tafel met polywood blad verder wel heel mooi, man ook, en op dat afgeven na bevalt hij verder prima! We kijken nu dus ook naar andere materialen, zo zagen we een mooie tafel met een glazen blad met een ceramic look coating. Prachtig, maar zou zo'n coating een beetje goed blijven? Ben op de één of andere manier toch gauwer bang voor krassen. En wordt zo'n blad niet super heet in de zon? (Tuin op het zuiden) Dus mijn vragen voor antraciet/zwart gekleurde tafels - Geeft jou polywood tafelblad ook altijd zwart af als je het blad afneemt met een natte doek? - Blijft de (ceramic look) coating van jouw glazen tafelblad mooi, niet veel krassen van bestek etc? - Wordt het blad van je glazen gecoate tafel ook heet in de zon?
Ik moest even googlen wat t was en toen nazoeken maar ja, wij hebben dus ook polywood en nee dat geeft niet af hier. Geeft de tafel verder af aan kleding of borden ofzo? Anders zou ik een donker doekje gebruiken en me er niet druk om maken. Of kan t nog aan je schoonmaakmiddelen liggen? Ik heb deze; https://www.4seizoenentuinmeubelen.nl/5-delige-tuinset-4-dublin-verstelbare-black-stoele.html De tafel is wel heel licht. Opzich geen probleem alleen niet hard tegen duwen met volle glazen.
Geen idee van dezee materialen, maar wij hebben tuintafels gehad met een glazen blad. En ik vond het op zich fijne tafels, maar man wat een herrie geeft het als je met een paar kinderen aan die tafel zat te eten Glazen, borden, bestek, dat klettert allemaal zo verschrikkelijk op een glazen blad. Dat wil.ik dus niet meer.
Nee het is echt alleen als je hem afneemt met een natte doek, tafel is ook antraciet van kleur. Doe of alleen doekje nat maken met warm water, of met een beetje afwasmiddel sop (meestal Dreft)
Oke, ben dus in elk geval niet de enige hadden jullie een goedkope of duurdere tafel? (Gewoon benieuwd of het wellicht aan de kwaliteit kan liggen)
Daar had ik helemaal nog niet bij stil gestaan nu hebben wij wat minder kinderen dan jullie en zijn ze inmiddels 11 en 14, dus hoop dat dat al wat meevalt maar.zal dit meenemen! Dank je! Maar ze werden dus niet loeiwarm in de zon?
Ja, wij ook bij een bouwmarkt, weet alleen niet meer welke! De planken zijn inmiddels ook aardig doorgebogen op sommige plekken, dus het was vast geen topkwaliteit
Wij hebben een tafel gehad met een glazen blad erop en nooit weer. Erg warm als je je arm erop legt bijvoorbeeld en steeds geluid met wat je erop zet. Hier geen tafel meer met glazen blad erop. Nu een keramisch blad en heel blij mee.
Ons zwarte glazen tafelblad werd heel warm in de zon. Wij gebruikten ook altijd een kleed met eten, omdat het anders echt niet fijn was. Dat krassen en de geluiden hadden wij daardoor niet met eten, maar ik zou dat ook vervelend vinden.
Geen idee of het kan hoor, maar kan je niet een laag vernis spuiten over je huidige blad zodat het niet meer afgeeft?
Bij het googelen op internet kwam ik ineens een topic hier tegen over hetzelfde onderwerp alleen te lang geleden om op te reageren Dus dan maar zo @Koraal82 waar hebben jullie uiteindelijk voor gekozen? En hoe bevalt het? https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/tuintafel-keramisch.712662/
Het glas was bij ons niet met een kleur gecoat, het was gewoon gehard glas. Dat werd niet heel erg warm in de zon. De glasplaten lagen op een frame, de zon scheen gewoon door de tafel heen.
Zo ik moest ff denken wist al niet meer dat ik daar destijds een topic voor had geopend . Ik ben voor de keramische gegaan en geen spijt van! Tafel staat het hele jaar buiten en ziet er nog perfect uit. We hebben hem bij buitenhof gekocht. Bij de loungeset hebben we een salontafel van ander spul (denk dat andere wat ik benoemde) en daar zit nu wel een beschadiging dus denk dat dat minder stevig is.
Haha, ja ik vond het ook via Google Dank voor je reactie!! En dat keramische is een keramische laag als ik het goed begreep uit je topic over glas of aluminium?
Hier ook een tuintafel van polywood van jysk. Wel een luchte kleur. Ik maak hem geregeld schoon met dasty. Dan komt er veel vuiligheid los. Vast niet t beste materiaal maar hij kan er goed tegen. Ik heb er juist veel vlekken in zitten die ik er niet meer uit krijg. Denk van eten dat geknoeid werd ofzo? (Of van de dasty) Ik zou zo weer t zelfde materiaal kopen, heb een geen klachten over
Ik denk toch dat het stof, pollen, roet is. Wij hebben ook zo'n zwart doekje na het schoonmaken, maar eenmaal schoon dan komt er niet nog meer zwart van af.