Verjaardag doordeweeks of weekend?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweedeopkomst, 9 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ik ga liever ....... naar een verjaardag

1. in het weekend

2. doordeweeks

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Helloooo

Wij zijn bezig met het plannen van een verjaardag, maar twijfel of we het in het weekend moeten vieren of gewoon doordeweeks. Vinden jullie een doordeweekse verjaardag irritant of juist prettig? Wij hebben het nog nooit doordeweeks gedaan, maar het is nu eigenlijk kiezen tussen verjaardag vieren op vaderdag of op een dinsdag (verjaardag zelf) tijden zullen zijn tussen 12 en 19:30 uur.

Ik ben benieuwd

2. tuc

tuc Niet meer actief

Hmm doordeweeks zou ik niet blij van worden...maar op vaderdag kwam ik ook niet...die dag is voor ons als gezin...dus ik zou toch een andere dag proberen te zoeken.

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Wat mij betreft absoluut in 't weekend.

Als ik of man de volgende ochtend moeten werken gaan we echt niet nog naar weet-ik-waar rijden op een doordeweekse avond.

Vaderdag vind ik zelf minder belangrijk. Cadeautje afgeven duurt geen uren, hé.

4. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Zeker in het weekend.

Ik werk 3 dagen, dus op bepaalde dagen kan ik niet. Bovendien heb ik 1 schoolgaand kind en moet ik dus ook op een gezette tijd weer aftaaien om haar op te vangen uit school. Bovendien heb ik doordeweeks op mijn vrije dagen vaak afspraken. De kans is dus redelijk klein dat ik op een doordeweekse dag op een verjaardag kan komen.

Oh, en ik hecht totaal geen waarde aan vaderdag (en moederdag), dus dat zou voor mij geen belemmering zijn.

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    weekend. Doordeweek wel effe gauw een bakkie op verjaardag van vriendin ofzo maar s avonds heb ik vaak geen oppas

6. Tweedeopkomst

Dat is juist het lastige de zaterdag ervoor en het hele weekend erna moet mijn man werken en dan kan hij echt geen vrij krijgen. En ik wil het niet te ver weg vieren (gaat in dit geval om een 1e verjaardag)

Mensen mogen blijven eten (maakt doordeweeks misschien iets makkelijker)

Daarnaast is het voor iedereen max 20 minuten rijden. Meesten wonen in dezelfde of naastgelegen stad.

7. penseel

penseel Niet meer actief

Mis optie maakt mij niet veel uit. Het beste is wel het weekend. Maar door de weeks kan.

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    De enige dag door de weeks dat ik eventueel een verjaardag zie zitten is op vrijdagavond.
    Misschien valt die dus te overwegen?

Het hangt ook af van hoeveel volk je vraagt.
    Als je bijvoorbeeld maar 5 man vraagt en die kunnen allemaal doordeweeks ...

9. Tweedeopkomst

Dat bedacht ik inderdaad nadat ik op verzenden klikte. Maar kreeg het niet veranderd

10. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Het weekend heeft mijn voorkeur.
    Laatst wel verjaardag van mijn nichtje gehad op maandag, toen was het voor haar vakantie. Wie er van de familie kon is gekomen en blijven avondeten, daarna weer naar huis.
    Ook in het weekend vieren wij altijd zo de verjaardagen, voor degenen met kinderen die kunnen dan na het eten naar huis en wie wil blijft plakken.

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier vieren we de verjaardagen gewoon op de dag zelf. Enkel voor de kinderen maak ik dit jaar eens een uitzondering omdat zoonlief op zijn verjaardag na school feestje met de vriendjes heeft (vrijdag). Wie niet kan komen, kan een andere dag komen.

12. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Weekend! Door de weeks is lastig te plannen voor ons omdat man in 3 ploegen werkt

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.283
    16.685
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Weekend heeft de voorkeur maar doordeweeks ga ik ook weleens naar een verjaardag.
    De woensdagmiddag oid.
    Vaderdag zou voor mij geen belemmering zijn.
    Morgen is het Moederdag en ga ik naar mijn nichtje die 18 word.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Overigens heeft het weekend normaal gesproken altijd mijn voorkeur...maar niet op vader en moederdag.

15. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    hier zou vader of moederdag geen probleem zijn. Hebben we hier niets mee

16. lemontree

lemontree Niet meer actief

Wij vieren de verjaardag van dochter altijd op de dag zelf. Gasten kunnen dan bij ons eten. Onze eigen verjaardagen vieren we meestal in het weekend.

In dit geval vind ik beide opties prima. Het gaat om een eerste verjaardag, neem aan dat mensen dat belangrijker vinden dan een commerciële dag als vaderdag. En ook door de week heb je het daar wel voor over lijkt me. Zou echt teleurgesteld zijn als iemand niet op de eerte verjaardag van mijn kind zou komen met zo'n flut excuus. Lijkt me niet dat iemand een probleem heeft met welke optie je ook kiest.

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    Wij vieren altijd alle verjaardagen op de dag zelf.
    het handige is dat iedereen dus weet wanneer onze dochters.hun verjaardag vieren:)
    Ik vind dat hun datum echt hun datum is. Dat is hun dag.

Ik verwacht niet dat mensen zich in allerlei bochten wringen om te komen. Maar mijn familie en vrienden wonen in de buurt enwat verder weg woong geeft meestal zelf wel aan of ze kunnen of dat ze later een keer komen.

18. Tweedeopkomst

Bedankt tot zover :D
    Voor een zuipfestijn kies ik ook voor het weekend hoor. Maar een kinderverjaardag hoort naar mijn mening ook geen zuipfestijn te worden, dus geen kater op de volgende dag. Nu hebben wij sowieso wisselend weekend, mijn weekend is vrijdag zaterdag en mijn man zijn weekend is zondag maandag, veel vrienden, familie en kennissen werken onregelmatig, veel mensen in de zorg dus wisselend rooster, soms doordeweeks soms in het weekend werken

19. tuc

tuc Niet meer actief

Tja jij vindt het commercieel maar anderen misschien niet. En doordeweek moeten veel mensen werken en kinderen naar school?

20. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Dit is wel een beetje kort door de bocht. Zoals gezegd werk ik 3 dagen in de week en ik ga natuurlijk echt geen vrij vragen voor een verjaardag. Mijn dochter wordt elke dag om 07.15 uur opgehaald en ga ik na een dag school dus echt niet meer meeslepen naar een verjaardag.

Dus nee, ik zou er geen probleem mee hebben als iemand een verjaardag doordeweeks viert, als die iemand er dan ook geen problemen mee heeft als ik niet kom omdat ik niet kan ;).

Deel Deze Pagina