Onze slaapkamer en die van onze dochter is op het zuiden. Enorm warm dus, en de mobiele airco kan het amper aan. We willen nu screens of rolluiken laten plaatsen. Screens vinden we zoveel mooier, maar rolluiken houden meer warmte tegen denk ik. (?) Wat raden jullie aan?
Absoluut rolluiken! Mijn oudste dochter had screens op haar kamer (hele dag zon erop) maar dat hielp helemaal niks tegen de warmte. Vorige lente rolluiken laten plaatsen op de gehele bovenverdieping en wat een verademing! Lekker donker en koel in de zomer. Dus als je kunt kiezen zou ik zeker rolluiken doen
In ons vorige huis hadden we screens op zolder aan de zuidkant. Wij sliepen daar en het was bloedheet. Achteraf spijt dat we screens hadden laten zetten ipv rolluiken. Dus mijn keuze zou absoluut rolluiken zijn!
Voor slaapkamer zou ik voor rolluiken gaan! Houdt de warmte veel beter buiten. Wij hebben in de woonkamer wel gekozen voor screens, maar wij vonden het belangrijk dat we nog wel wat konden zien. Maar dat zou ik niet belangrijk vinden bij de slaapkamers...
Sluit me aan bij de rest, rolluiken! Daarnaast ook fijn in de winter als het erg koud is, dan blijft het op de slaapkamers aanmerkelijk warmer.
Nou dat is vrij duidelijk! Dan toch maar uitwijken naar rolluiken. Koele slaapkamer vinden we belangrijker dan het mooie.