welke bijnaam had/heeft jou opa of oma

Discussie in 'De lounge' gestart door vlindermoeder, 15 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    De stiefmoeder van m'n oma (m'n overgrootoma dus) noemde we altijd oma nakie. Waarom? We kregen van haar altijd poppetjes zonder kleren aan.

2. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Ik had vroeger een oma flatje. Ze woonde op een flat.

Andere opa's en oma's werden gewoon oma/opa *achternaam* genoemd.

Vriendlief heb ik het ook gevraagd. Die had een oma taart. Omdat ze altijd taart had als er bezoek kwam.

3. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    mijn schoonouders heten opa en oma, mijn ouders heten oma + voornaam en opa + voornaam.

de moeder van mijn schoonmoeder heet 'omama' omdat ze de mama van oma is.
    Mijn grootmoeder heet mémé M. en mijn opa heet pépé A.

4. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

m'n ene opa & oma waren altijd opa & oma "achternaam", de andere opa & oma waren opa & oma Blerick (daar woonden ze).
    Heeft echt heel lang geduurd voor ik eens doorhad dat 'Blerick' niet hun echte achternaam was.... :p

Voor mijn dochters zijn hun opa & oma's gewoon opa en oma, of opa & oma "voornaam". Wie weet bedenken ze nog wel een bijzondere naam voor ze, maar tot op heden nog niet dus.
    Alleen mijn vader wordt aangesproken met "de papa van S." (mijn halfzusje), ze willen maar niet snappen dat dat ook opa is.

5. xlns

xlns Actief lid

20 dec 2007
    423
    0
    16
    Roan noemt mijn moeder altijd oma flatje... Toen ze naar haar appartement verhuisde zei ze steeds dat ze in het penthouse woonde. Wij zeiden dan steeds pff het is gewoon een flatje om haar een beetje te plagen. Nu is het haar naam geworden. Volgens mij vind ze het wel grappig.

6. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Opa en Oma Diemen en Opa en Oma Muiden (naar de plaatsnamen)
    Opa Diemen noemde Oma Diemen vroeger: Grootje kippepootje en later Grootje Gipsenpootje.
    Mijn 2 zusjes van 11 noemen de Opa en Oma Diemen nu Opa en Oma Trein, omdat ze met de trein komen. Hun andere Opa en Oma noemen ze Opa en Oma Camping (andere vader dan mij), omdat ze op de camping staan :)

Deel Deze Pagina