baby bijna 4 mnd, waarmee vermaak, speelgoed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bunchy, 20 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    515
    113
    Hoi,

Mijn zoontje is bijna 4 maanden en ik vraag me af of ik hem niet onderstimuleer? wat hebben jullie nu in de box of wat kan ik voor hem kopen?
    ik heb nog steeds het zelfde als bij zijn geboorte nl een mobiel boven de box, wat knisperdoekjes en een rammelaar. de mobiel en het knisperdoekje vindt hij leuk. verder lijkt hij spiegels leuk te vinden maar heb ik niet in box-commode..

wat vinden jullie kindjes van 4 maanden echt leuk? en moet ik soms nog speelgoed kopen?

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.021
    6.765
    113
    zuid-holland zuid
    ons mannetje wil heel graag op dingen bijten, dus we hebben nu een bijtring en een harde rammelaar waar hij graag mee speelt.
    Ik had zo'n oud activity center van fisher price (nog van mezelf :)) en van het weekend heb ik m daar eens naast gelegd in de box en tot mijn stomme verbazing begon hij er meteen op te rammen :D hij kan zichzelf er prima mee vermaken en wist zelfs al hoe hij de draaischijf van het telefoontje moest ronddraaien (een vaardigheid die hij straks niet echt meer nodig zal hebben :))
    Maar ik weet niet of je hem onderstimuleert hoor.. ik vraag me eerder af of ik mijn kindje niet overstimuleer :) Hij heeft een trommel van nijntje en die is eigenlijk voor vanaf 1 jaar.. maar hij gebruikt hem nu als tamboerijn en hij vind t prachtig!

3. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Misschien een babygym mijn kleine man vind het geweldig.

groetjes kim

4. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone heeft sokjes met geluid van de Hema, ze vindt ze geweldig! Als ze haar voeten schudt dan rammelen ze. Verder inderdaad een babygym, Simone kan uren naar speeltjes boven haar hoofd slaan en sinds kort pakt ze ze ook en probeert ze ze naar haar mond te brengen.

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    heb best wel veel in de box

http://speelgoedstunter.nl/media/catalog/product/v/t/vtech_beertje_roze.jpg

http://www.fanpoint.nl/shop/images/P/hello%20kitty%20pluche%20rammelaar300.jpg

http://cdn.webshopapp.com/f/zzzew8/lamaze-theo-tijger.jpg

https://www.ikenik.nl/admin/shopimages/peter%20pauw.jpg

nog een mobiel erboven en wat knuffels die de kleine kado heeft gehad

moet zeggen dat als wij die beer en hello kitty aan zetten ze de geluidjes en lichtjes super vindt

verder heb ik nog wel een rammelaar en knisperboekje, maar die liggen bij de commode, om haar af te leiden tijdens het verschonen

6. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Hier een goedkope baby gym en een bal, ze grijpt graag naar de speeltjes. En op de grond op een kleed vind ze ook erg leuk. Dan kan ze lekker rollen van haar buik op rug of op haar zij:). Ze geeft trouwens zelf aan door te jammeren dat ze het zat is.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Volgens mij moet je er vooral niet teveel over nadenken. Je merkt vanzelf wanneer een kind ontevreden is (bleeer).. onderstimuleren wordt al snel overstimuleren als je er teveel over nadenkt.
    Met 4 maanden zijn ze vooral hun eigen lichaam aan het ontdekken: stem, handen, rollen, kijken. En verder gewoon zorgen dat er een paar dingen in de box liggen (lekker afwisselen, elke paar dagen) waarmee je de zintuigen prikkelt.. Rammelaars, dingen om op te kauwen, een babygym, knisperboekje

8. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Julian vindt het vooral prachtig als ik met hem bezig ben... Liedjes zingen, lekker met hem kletsen (hij kijkt heel geboeid naar mn mond), naar mijn handen grijpen als ik mijn vingers beweeg.
    Verder heeft hij een knuffelvlinder met knisperende vleugels, die is op dit moment favoriet.

Deel Deze Pagina