Babyuitzet regelen als je zelf niets meer kan

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ann77, 14 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hai,

Op het gevaar af alleen maar over bi te kunnen hebben, ben ik toch benieuwd hoe anderen het doen als het gaatom spullen kopen, regelen als je zelf weinig kunt. Ervaringen? Doet je partner het, zelf via i-net en laten bezorgen?
    Tx, annetje

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier niet aan de orde geweest maar ik shopte me zoiezo suf op het internet! Vaak zocht ik ook online alles al een beetje uit zodat ik als ik in de winkel was precies wist wat ik wilde bekijken 'live'.
    Maar goed als ik bi zou hebben ging ik toch voor de grote dingen mee in een rolstoel!

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Eerst online goed gekeken welke dingen we mooi vinden. Daarna in rolstoel mee voor het kamertje en de kinderwagen. Niet charmant, wel praktisch :)
    Nu voor de rest maak ik eerst een lijstje en dan wordt het of online bestellen en alles laten leveren.. of nog 1 keer met de rolstoel de hele resthalen :)

4. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier al rust sinds 7 wk, die steeds "strikter' werd en nu al een tijdje verplichte bedrust is.

Kwestie van creatief zijn en "loslaten".
    Spulletjes via internet aangeschaft en laten bezorgen.
    Sommige dingen samen via internet of folder uitgezocht en door man laten ophalen.
    Kamertje is gedeeltelijk door een klusser en gedeeltelijk door manlief in orde gemaakt.
    Het inrichten doen we samen. (manlief sjouwt, schuift en schikt en samen kijken we hoe 't staat)
    Kleertjes etc. heb ik op bed gesorteerd en zijn door mijn man opgeborgen.
    En sommige dingen, die ik absoluut zelf wil doen, komen dus later, da's voor mij ook geen probleem.
    Zo wil ik zelf de lamp bekleden, wat voor de bevalling dus niet zal lukken.
    Dus gaan we een neutrale lamp ophangen en komt dat gewoon later.
    Ook geen ramp.

Ik had en heb vooral moeite met het "loslaten" proces. Niet dat mijn man het niet prima doet, maar gewoon omdat ik zelf ook zo graag iets wilde doen.
    Nu begrijp ik dat jij wegens BI niet zoveel meer kunt, maar wellicht kun je (zolang je geen platte bedrust hebt) dus wel met rolstoel samen de stad in om rond te kijken en spullen uit te zoeken.
    En zittend zelf het kamertje wat inrichten (kleertjes vouwen, ophangen etc.), dan ben je er toch een beetje bij betrokken!

5. Minerva

Minerva Niet meer actief

Lang leve het internet! :D Lekker alles laten bezorgen ;)

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Lekker alles online kopen, lekker makkelijk! Tip; meld je aan voor shopkorting.nl en koop via daar bv bij de hema. Krijg je nog een extra korting die je bij een 10tje uit kan laten betalen.

7. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad lang leve het online winkelen:) Ik heb ook alles online gekocht en laten bezorgen. Alleen voor de wagen moet ik n x naar de winkel.

8. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Gelukkig is er internet, daar bestel ik bijna alles. Ik kan gelukkig nog een klein beetje lopen. 1 tot 2 winkels in de buurt (niet te lang autorijden) lukt nog net, maar daarvoor betaal ik s'avonds wel een hoge prijs voor.
    Vrienden hebben geholpen te behangen, manlief heeft geverfd en de vloer gelegd. Er staat een hoge stoel in babykamer, voor nu en straks. Nu kan ik dan af en toe even genieten vd kamer, en haar commode inrichten.
    Mijn tip:wacht niet te lang, begin er op tijd aan. Maar neem je de tijd ervoor. Het hoeft niet binnen een paar dagen af.

9. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Via internet!

Ik wilde ook nog met manlief de stad in maar helaas werd manlief ziek en moest hij geopereerd worden.. Hij is nu net thuis sinds 1 week maar onder het mom van tijd genoeg hadden we nog niet alle verzorginsspullen die heb ik zelf uitgezocht via het internet aangezien ik ook last heb van bekkenklachten en manlief nu niet meer mag shoppen en ik nu toch echt alles in huis wilde hebben. heb nu alles in huis en dat is toch ook wel heel fijn ookal is het anders gegaan dan wij beide willen.

10. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Dat lijkt me lastig zeg.....
    Gelukkig is er internet en kun je van allerlei produkten fotoos zien en ervaringen van mensen lezen.
    Via websites kun je uitzoeken wat je het mooiste vind en dan door iemand laten halen of laten bezorgen.
    Sommige dingen moet je maar overgeven.

Ik sta niet in jouw schoenen en kon zelf naar alle winkels mee, maar keek van tevoren op internet wat ik hebben wilde of wat ik mooi vond en in de winkel vond ik dat dan ook steeds de beste optie.
    Ben ook erg blij met dit forum omdat je hier zoveel terug kan lezen en vinden over wat handig of praktisch is.

11. n1986

n1986 Actief lid

30 jul 2012
    455
    0
    16
    Werken in de kinderopvang
    Gelderland
    Omdat ik ivm forse bekkeninstabiliteit sinds week 12 plat lig heb ik alles via internet besteld. Ook het kamertje. Echt niet leuk want je wilt gewoon kunnen babyshoppen maar toch heb ik alles bij elkaar gekregen;)

12. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    ik kwam met 30 weken (ben voorlopig weer thuis) in het ziekenhuis te liggen en heb mn moeder de kleertjes laten wassen en strijken en vriendlief heeft de muurstickers gedaan. en de laatste dingen samen op internet uitgezocht. nu ik thuis ben geef ik aanwijzingen hoe ik het graag wil en vriendlief voert het uit. wij hebben hier een rolstoel van de thuiszorg winkel staan voor als we gingen winkelen, zo kon ik als ik wou er toch bij zijn.

13. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik heb zo nu en dan in de winkels gesnuffeld, maar vond het toch praktischer om vrijwel alles via internet te bestellen. Ik had geen BI of heftige gezondheidsklachten, maar woon wel 1 hoog zonder lift... Heb toen aangegeven dat ik hoogzwanger was en wat hulp nodig had om de spullen boven te krijgen... Ze zouden dit als opmerking erbij vermelden, maar had niet de garantie dat de koerier ook zou helpen. Maar 1 blik op mijn buik en de man heeft alles omhoog gesjouwd en binnen gezet :D.

14. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Lijkt me erg heftig als je niets meer kunt.
    Ik heb ook last van bekkenklachten en kan dus nu al niet meer werken (in de zorg). Wou ook om die reden graag vroeg weten wat het werd zodat we nu al aan het kamertje kunnen beginnen. Ik weet niet of het erger word of niet, maar wou het risico niet lopen dat ik straks niets meer kan en er nog vanalles moet gebeuren.
    Dus nu ik nog redelijk mobiel ben kan ik nog lekker aan de slag.

15. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Vanaf 15 weken niet meer mobiel. Veel op internet geshopt en rondgekeken. Met 24 weken 1 keer naar de babydump geweest om te kijken of het in het echt ook wel mooi was, het was even tanden bijten, maar daar heel veel besteld. Manlief heeft met familie en vrienden de babykamer op orde gemaakt.
    En de rest allemaal via internet gekocht en voor wat kleertjes mijn zus op pad gestuurd.
    Kon zo via internet wel alle aanbiedingen in de gaten houden.

16. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik had gelukkig vrij vroeg de grote bestellingen al gedaan (kinderwagen, box, kinderkamer enz). Vanaf de 20 weken lag ik echt plat en heb ik bijna alles via internet gescoord. Of vast uitgezocht en aan het einde (vanaf 34 weken mocht ik weer zoetjes aan mijn bed verlaten) opgehaald in de winkel.

Sommige dingen wil je echt eerst even zien maar veel is prima via het internet te bestellen!
    Ik had een hele uitzetlijst op mn comp die ik steeds afvinkte zo bleef er overzicht en wist ik ook wat nog komen ging de laatste weken of wat ik anderen moest laten halen...

Succes!

Deel Deze Pagina