Hoi, Ik gebruik nu Bepanthen, die vind ik best duur. Wil graag over op iets anders. Maar wil natuurlijk geen rode billetjes bij de kleine. Wat gebruiken jullie? Groetjes!
Enkel bepanthen...die is voor ons het beste! En daarnaast als het echt open lag gebruikte ik aloe vera gel van herbalife..werkt als een tierelier maar niet om het vet te houden helaas.
Ik heb bepanthem, sudocreme en zinkzalf, maar bepanthem werkt echt het beste. De rode billetjes zijn dan snel verdwenen. Maar ik gebruik het alleen curatief en niet preventief, dan gebruik ik meestal sudocreme.
Ik smeer elke avond met sudocreme preventief. En als er een keer echt rode plekjes zijn smeer ik bepanthen. Op deze manier gaat het prima.
hier sudocreme en als het nodig is zinkzalf maar deze gebruiken we nu pas bij het doorbreken van de kiesjes.
Hier ook Sudo. Wij gebruiken het prefentief, en gaat echt prima! Gewoon altijd een dun laagje op de billetjes. In periodes van tandjes dan heeft hij wel iets rode bultjes, maar dan even een dag lekkere dikke Sudo bij iedere schone luier en dan is de geirriteerde huid alweer normaal.
Ik smeer niks en bij roodheid bépanthen. Sudocrem is zulke chemische rommel, werd me ook afgeraden door de kraamzorg. Smeren jullie allemaal preventief dan? Waarom eigenlijk, hebben jullie kids snel last van rode billetjes? Ik smeer eigenlijk alleen af en toe na het douchen als ik zie dat het een beetje droog is, verder echt alleen bij roodheid.
Ik bedoel met preventief smeren dat ik wanneer ik wat roodheid ontdek met sudocreme smeer en wanneer het doorzet (in periodes van tandjes) dan smeer ik met bepanthem. Wanneer de billetjes er gaaf uit zien dan smeer ik niet.
Ik smeer ook alleen bij rode bultjes. Mn meisje is nu alweer een week of 16 en mn tube is nog lang niet leeg. Wat je touwens ook kunt doen als je de creme te duur vind: bij het CB bij mij in de stad ligt een mandje met kleine tubes om gratis mee te nemen. Gewoon bij elk bezoek anders er een paar uit graaien Ik heb ook een aantal van die kleine tubes voor in mn verzorgingstas
Ik smeer elke avond preventief ja, mijn dochtertje heeft een tijdje een hardnekkige schimmelinfectie gehad en de HA zei toen dat het het beste is om bij elke keer luier verschonen te smeren om het droog te houden (met sudo dus, zinkzalf). Dat vind ik overdreven maar ik smeer wel elke avond, omdat ze dan toch 12 uur met een natte luier (hij is natuurlijk overvol op een gegeven moment) in bed ligt en vaak ook nog poept tegen het einde van de nacht. Dus ter bescherming van haar billetjes smeer ik elke avond, bevalt goed, ze heeft vrijwel nooit last van luieruitslag of roodheid.
Ik vind bepanthen rotspul! Ik smeerde het op mijn zoontjes eczeem, en het werd alleen maar erger! Dat spul komt bij mij de deur niet meer in! Voor de billen gebruik ik nu die zinkzalf van zwitsal. Die werkt echt geweldig! En werkte ook een stuk beter voor zijn billetjes dan bepanthen. Ik deed ook heel lang met een potje. Als het heel erg is, gebruik ik ook wel eens dreamcream van Lush. Maar dat werkt vooral super voor zijn eczeem.
Ik gebruik zinkzalf van de etos eigen merk zodra hij iets rode billetjes heeft en dan is het gelijk over de volgende dag. En die kost bijna niks
Hoi, bedankt voor jullie reacties. Ik smeer bij iedere verschoning, nu lees ik dat dat eigenlijk helemaal niet nodig is? Sudocreme smeer ik alleen als ik wat rode vlekjes zie of een beetje rode billen. Bepanthen bij de rest, dus elke schone luier die ik omdoe. Ik ga morgen iig naar de Etos, een stuk goedkoper dan Bepanthen lees is
Ik smeer ook alleen als het nodig is (dus heel iets roze) Maar meneer krijgt kiezen (in 2 weken tijd 4 gekregen nu) dus zijn billen zijn tot bloedens toe kapot terwijl ik me rot smeer en echt meteen!! (dwz dat hij vaak na 10 min weer een nieuwe luier moet) verschoon.. Maar nu heeft schoonmoeder crème van dr swaab erop gedaan en het is gewoon bijna weg!! Wow! Weet niet wat zo'n pot kost maar schoonvader gebruikte hem op de plekken waar hij bestraalt was en ging ook heel goed weg daarmee..
Hier Weleda of gewone calendulanzalf. Maizena als ze echt open plekjes heeft, dat prikt niet zo. Dan de volgende verschoning weer creme.
Altijd en allen maar bepanthen gebruikt. Mijn dochter heeft nog nooit luieruitslag gehad en eigenlijk ook nog nooit echt rode billen. Ik smeer als het ook maar een beetje roze is direct met bepanthen en dan dus een heel dum laagje. Ik vind het super spul maar dat is volgens mij heel persoonlijk en ook afhankelijk van je kindje.