Ik vroeg me af: ons kindje wordt in december geboren, we hebben al heleboel kleertjes aangeschaft, misschien te veel zelfs. Laatst was ik bezig met in kaart brengen wat heb ik nou allemaal gekocht. Nou ik heb nog geen jasje maat 56 of 62, heb ik deze überhaupt nodig? Als we met het kindje naar buiten gaan in eerste paar manden zal die toch in onder een dekentje in de kinderwagen liggen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Hoe snel groeien ze? Ik wil voorkomen dat ik onnodig te veel koop!
Ik wil iets van een vestje kopen, maatje 62. Echt een jas hoeft nog niet hoor. Mijn zoontje is van februari en dan was een vestje en een dekentje prima.
Onze dochter is begin januari geboren, wij vonden een jasje overbodig, want een vestje en dekentje is toch voldoende, dachten we. Ze slaapt met haar armpjes omhoog en dan is een jasje over een truitje toch wel erg handig.
Je kan eerst nog even afwachten of je niet zoiets krijgt van iemand na de geboorte. Je zegt zelf al dat je al heel veel kleding hebt, dus dan heb je straks misschien dubbel, is zonde want dat maatje zijn ze zo maar weer uit.
Hier ook vestjes, wikkeldekens en een voetenzak voor de MC (te leen).. En ook nog een jumpsuit van hele dikke stof. Mini-skipakje.. Daarmee, in laagjes wordt het wel warm genoeg
zat me hetzelfde af te vragen. Mijn mannetje word februari geboren en kleding, jas en dekentje lijken me zo warm in de wagen...
Die van ons was eind oktober geboren, we kregen een jasje in maat 56 cadeau, maar we hebben het hem bijna niet aangedaan, hij was er zo uitgegroeid. En het was erg lastig om hem erin te frotten en hij zat toch in de voetenzak van de maxicosi. Een wikkeldoek en/of warme kleertjes (bijv vestje) zijn genoeg.
Jasje, ja echt wel! Het hoeft geen dik jasje te zijn maar de winter kan wel echt koud zijn... Ik heb een jasje maat 56 van de zeeman (daar hangen ze nu) lekker zacht en niet heel dik. Dit jasje van mijn jongste is bijna hetzelfde zij is van 30 maart dus de foto zal van begin april zijn, toen was het echt nog fris... Bekijk bijlage 184264
Hier een mei kindje en die heeft de eerste weken toch wel geregeld een vestje aangehad. Een jasje niet trouwens, dat pas sinds de 2,5 maand in de maxicosi alleen (voorheen de voetenzak of een deken, in de warmere periode was een zomerjasje juist ideaal). In de kinderwagen zou ik ook wel een vestje aan doen in de winter, als ze wat bewegelijk zijn dan liggen de armpjes zo vrij en dat is wel frisjes.
Ik vond een vestje in het begin handiger dan een jasje. Ze liggen inderdaa nog goed ingepakt verder. Toen het heel hard sneeuwde en vroor vond ik een vestje nog wat te koud, dus legde ik hem in zijn slaapzakje onder een dekentje. Ik vind het trouwens bij jasjes en vestjes altijd wel handig om één maat groter te hebben.
Mijn docher is van december en bij haar had ik een jasje van de zeeman en die heb ik echt veel gebruikt. Ze zat in de maxi cosi met winterjas + dekentje over haar beentjes en in de wagen had ze haar jas ook aan en dan nog een dekentje erover heen (ze dragen hetzelfde als jij + 1 laagje extra). Bij mijn zoontje had ik een stel dikke vesten en een skipak. Ik legde hem met skipak in de wagen en dan het dekje erover en dat was precies goed voor hem. De vesten droeg hij in de maxi cosi en dan nog een dekentje over z`n beentjes. Ik had geen voetenzak voor de maxi cosi dus dat scheelt ook. Voetenzak + winterjas is nml veel te warm.
Wij hadden een voetenzak voor in de mc (van Koeka, erg fijn) en een dekentjes voor in de reiswieg. Had wel een aantal vestjes, maar geen jasje. Heb het ook niet gemist en ons zoontje is in januari geboren.
Ik vond een jasje erg fijn. Had er zelf nog geen gekocht omdat ik van vele hoorde dat het niet handig was, maar 2 in 56/62 gekregen en een in 62, ze zijn allemaal veel gebruikt.
Wij hadden een jasje voor onze december-jongen maar dat was een gepriegel hoor, steeds die armpjes erin en eruit wurmen. Voor de volgende wil ik (als het nodig is) zo'n lekkere warme lodger omslagdoek.
Mijn oktoberzoon heeft zijn jasje heel veel aangehad, ook in de kinderwagen en ons gupje van december zal straks ook een lekker warm jasje aankrijgen. Ze liggen toch heel vaak met hun armpjes omhoog in de kinderwagenbak te slapen en dan is een jasje echt geen overbodige luxe. Mijn kraamverzorgster zei over aankleden van de kleine: hetzelfde aandoen als wat jij draagt + een laagje (=dekentje) en een mutsje op als ze nog heel klein zijn.
Bedankt voor alle antwoorden, zo te zien zijn de meningen verdeeld . Ik zal nog even over nadenken, maar mocht ik toch eentje aanschaffen dan word het eerder maat 62.
ik had een jasje,maar heb die neit gebruikt,want werd iegel van de baby erin frutten,ik had ook december beebje,wij hebben dikke vest gebruikt en een dekentje,ging altijd prima,dus nu doen we weer hetzelfde.
Mijn dochter is van januari. Hoewel het weer toen extreem was, -18 in het zuiden van Nederland, op haar geboortedag, lijkt het me sowieso fijn om een jasje te hebben. Gewoon lekker soepel, niet stug of dik. Een gewateerd vest kan ook. Overigens had ik ook een heel pak (H&M, met oortjes) voor haar. Ook ideaal!