Het fijnste voor de billetjes is eigenlijk gewoon wasbare billendoekjes, ik gebruik meestal gewoon een washandje met wat waslotion wat we in bad ook gebruiken. Het ergste veeg ik met de luier van de billen af en dan met een washand over de billen. Ik droog met een hydrofiel na en klaar. Washandje gewoon met de handdoeken in de was en altijd weer schoon, er zit niet zoveel poep aan als je de luier gebruikt om de billen even schoon te vegen. Bij erg heftige luier uitslag en bloedende billetjes gebruik je anders wattenschijfjes met baby olie.
Al het een en ander geprobeerd. Nu gebruik ik alleen nog maar zinkolie en bepanthen dit werkt tot nu toe het beste.
Misschien is het ook eens interessant de info van dermatoloog jetske ultee te lezen. Handige tips en merken De babyhuid en babyverzorging
Wat mij betreft is pampers sensitive echt troep! Ik heb deze ook gehad voor mijn dochtertje en dat was gillen geblazen. Houd ze maar eens bij jezelf op kapotte (schrale) huid of een wondje, die dingen bijten, niet normaal!:x Dat was dus eens en NOOIT meer. Ik zweer bij de sensitive van Babylove maar die zijn helaas alleen in Duitsland te krijgen...
Ik ook. Het was het enige senstive-merk waar mijn zoon tegen kon. Hier ook rode en open billen bij doorkomende tanden, daar had ik een speciaal zalfje voor, volgens mij: hydrocortison met micanozolnitraat.
Wij hebben alle doekjes al eens geprobeerd. Onze zoon heeft nergens problemen mee gelukkig. Merk wel dat sommige doekjes vochtiger zijn, misschien is dat een probleem? Vooral die van Kruidvat vind ik vochtig. Wij hebben nu budget merk van Kruidvat en die zijn ook erg fijn. Etos vind ik ook fijn.
Vochtige en dikke doekjes vind ik juist heel fijn, anders wordt het voor mijn gevoel schuren over die billetjes.
We hebben hier ook verschillende billendoekjes uitgeprobeerd, maar niets was echt fijn. We zijn overgestapt op cheeky wipes. Erg prettig!
Wij zijn hier ook fan van de billendoekjes van Babylove. Wij gaan 1x in de 2 mnd naar Duitsland en kopen dan bij de DM (Duitse drogisterijketen) luiers van Babylove, billendoekjes van Babylove , tandenborstels, toiletpapier en keukenrol. Voorheen gebruikte ik ook wel Zwitsal sensitive, maar die van Babylove vind ik fijner en zijn goedkoper (4 pakken voor 4,-). Die van Pampers heb ik ook wel geprobeerd, maar vond ik niet fijn.
Ik ben geen fan van billendoekjes, mogen nog zonder alcohol of parfum zijn, er zitten toch altijd conserveermiddelen in en echt goed voor de babyhuid kan dat niet zijn hoor. Zo'n pak is trouwens veel te snel op. Ik gebruik sinds het begin watjes waarop ik toiletmelk van Corine de farme aanbreng (grote pul in Kruidvat te koop), dochtertje heeft nog nooit rode billetjes gehad (tot vorige week, na een dagje bij de oppas...). Die pul van 500 ml gaat hier zo'n 6 maanden mee, en watjes kosten niks, een heleboel uitgespaard lijkt me, en beter voor de billetjes!