Pff hazenslaapjes... ik ben het zo beu!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Nele87, May 28, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Mijn dochtertje van 3,5 maand slaapt maximum 45 minuten.
    Zo doet ze dus 4 of 5 slaapjes per dag.
    Maar ze valt ook zo moeilijk in slaap! Het eerste slaapje sochtends gaat vaak nog wel goed (maar vandaag niet)
    Hoe later op de dag, hoe moeilijker ze in slaap valt.
    Als ze 1u en 15 minuten wakker is, lijkt ze weeral moe. Rode oogjes, in oogjes wrijven, aan oortjes trekken, zeuren. Dan leg ik haar in haar bedje, maar 9/10 keren valt ze niet in slaap. Ik neem haar dan terug vast, en wieg haar in slaap. Dit duurt vaak een half uur. Dan probeer ik haar in haar bedje te leggen, wat dan vaak mislukt. Kan ik weer opnieuw beginnen.
    In de draagdoek valt ze vaak wel gemakkelijk in slaap. Maar dat ging natuurlijk niet bij de temperaturen van de laatste dagen.
    Ze is vaak gewoon een hele dag door zeurderig omdat ze gewoon altijd moe is!

En dan hoor ik een verhaal van een baby'tje dat even oud is, dat van 14u tot 18u slaapt....

Pfff waarom toch?
    Mijn oudste sliep even slecht, misschien zelfs slechter. Ik had zo gehoopt dat het nu gemakkelijk zou zijn!

Mijn schoonmoeder zegt dan steeds: beter overdag wakker dan snachts. Maar daar geloof ik zelf niet in. Een kind dat oververmoeid is, kan snachts toch ook niet goed slapen?

Voorlopig gaat het snachts nog wel redelijk goed.

Wie kan me even moed inpraten?

2. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Mijn zoontje sliep echt niet van 14:00-18:00 hoor en dat doet hij nog niet! Ik ken ook geen mensen in mijn omgeving wiens baby dat wel deed. Heeeeel soms sliep hij ineens drie uur achter elkaar. Gevolg? Ik steeds naar boven om te kijken of hij nog wel ademde haha!

Ik geloof dat ZL rond die tijd max een uur per keer sliep en ik was dit ook zat. Meer omdat ik voor mijn gevoel niets kon doen. Hij sliep namelijk niet in een kinderwagen vanwege alle prikkels. Heel langzaam werd dit meer dan plakte hij twee cycli van 45 min aan elkaar.

Echt, het komt goed! Misschien slaapt jouw kindje wel in de wandelwagen? Dan zou je ook gewoon lekker weg kunnen gaan en dat je kleintje in de wagen slaapt. Als ik naar een vriendin ging dan legde ik ZL daar even op bed. Hij kon toen nog niet rollen dus dat ging prima.

3. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Ze sliep een tijdje wel goed in de wandelwagen, maar dit lijkt ook te minderen. Sinds deze week valt ze enkel nog maar in slaap in de wandelwagen na wat gehuil, en een kwartier later is ze terug wakker...

4. grasspriet84

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Hoe is het op het kamertje van je kleintje? Heb je daglicht of is het donker? Wat js de lighouding?

Mijn zoontje slaapt overdag het beste als het donker is op zijn kamer en hij is een buikslaper. Toen ik hem op zijn buik legde, sliep hij als een roosje.

5. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Het rolgordijn in haar kamer doe ik altijd toe, maar dat verduistert niet volledig. Binnenkort komt er een beter gordijn.

Ik legde haar tot voor kort altijd op haar zij. Dan bleef ze mooi liggen, en viel zo in slaap. Maar ze blijft niet meer liggen, draait meteen op de rug, en gaat maaien met armen en benen...

Buikslapen ga ik proberen! Ik vond dat altijd wat eng, maar nu is ze toch al wat beweeglijker geworden waardoor ik het wel durf te proberen.

6. grasspriet84

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Ik vond dit in het begin ook eng. Eerst heb ik het overdag in de box geprobeerd en dat ging goed. Uiteindelijk durfde ik het snachts ook aan. Als ze sterker zijn in hun nek en hun hoofdje goed kunnen draaien (al kan dat soms wat houterig gaan) dan is het goed.

Hoop dat het werkt!

7. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    1,241
    78
    48
    Hier ook 2 kindjes die alleen hazenslaapjes deden/doen. Bij de oudste ging het op gegeven moment vanzelf beter (volgens mij vanaf maand of 4) mn jongste is nu 8 weken en slaapt ook weinig. Snachts gaat goed, vanmorgen om 8 uur wakker en tot 12 nauwelijks geslapen, keer kwartier in bed en keer kwartiertje op de arm. Nu slaapt hij (ingebakerd) wel al een uur.. hij sliep eerst ook prima op zn zij maar rolt nu naar zn rug, sinds woensdag baker ik in en doet hij overdag in elk geval 1 langer dutje (2 a 2,5 uur)
    Sterkte! Het is pittig! Maar echt het gaat voorbij

8. udition

udition Actief lid

Dec 1, 2015
    129
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als het donker idd werkt, is een Easynight perfect voor logeerpartijtjes, plak je gewoon op het raam. Babbababy.nl heeft ze nu niet op voorraad, miss binnenkort wel of anders ergens anders? Ik weet alleen niet waar ze nog meer te koop zijn. Wij hebben ook Easynight gebruikt bij opa en oma, makkelijk meenemen en bevestigen etc.

En heb je inbakeren al geprobeerd? Misschien wordt ze wakker van zichzelf? te onrustig?

9. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Wat gebruik je om in te bakeren?
    Ze zuigt wel graag op haar vingertjes om in slaap te geraken, dat kan dan niet meer, dus weet niet of dat zal werken?

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier ook slechte slapers, tot ze op hun buik sliepen. Dus de derde ging vanaf haar geboorte gelijk op haar buik, werkte perfect!

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Oudste was ook zo, heel vervelend maar ik liet haar maar vaak bij mij slapen. Dat kon makkelijk zonder andere kinderen ;). De jongste sliep vanwege reflux al snel op haar buik en sliep ook meteen wel langer, dus dat zou je kunnen proberen. Bij mijn oudste lukte dat niet omdat ze echt niet kon slapen op haar buik, koppie bleef omhoog en uiteindelijk huilen ;)
    Vanaf 6 maanden had ze het zelf door en ging ze op haar buik slapen en sliep toen meteen langer. Ik had ook echt het idee dat ze toen gewoon wat beter haar draai kon vinden in bed en zich er beter aan toe kon geven.
    Inbakeren zou ik niet meer mee beginnen, daar moet je mee stoppen als ze gaat draaien en dat deden ze hier met 4 maanden en dat is jouw dochter bijna.

12. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze dochters deden tot 4-5 maanden alleen maar slaapjes van 45 minuten, pas daarna kwam er wat meer ritme en sliepen ze 2-3 keer per dag wat langer.

13. Mammie79

Mammie79 Actief lid

Aug 28, 2014
    291
    95
    28
    Heel herkenbaar. Oudste deed dit ook tot een maand of 7, heel vermoeiend. Maar kan je zeggen het komt goed. Ze is nu 2 jaar en 9 maanden en slaapt 's middags,nog 2-3 uur en in de nacht van 20.00-7.30!
    Jongste is nu 5 maanden en wederom hetzelfde, ik houd me er maar aan vast dat dit ook goed gaat komen. Een enkele keer slaapt hij nu 1,5-2 uur!!

Ben blij dat de nachten goed gaan, want hoe vermoeiend dit overdag ook kan zijn je eigen nachtrust is ook belangrijk.
    Succes!

14. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    1,241
    78
    48
    Ik heb een pacco doek..! En we gebruiken een speentje.. heeft hij alleen nodig om in slaap te komen.. als hij slaapt valt speen uit en hij slaapt verder

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,628
    5,656
    113
    Hazenslaapjes hebben hier heel lang geduurd. Sinds ze op 1 slaapje zit met 12 mnd slaapt ze 2 uur achtet elkaar maar ze word tussendoor wel na 45 min wakker. Ik vond het ook niet leuk maar accepteren is het beste het word vanzepf beter.

16. grasspriet84

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Hoe gaat het nu?

17. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Mijn zoontje is ook 3.5 maand en slaapt in de ochtend 1 a 1,5 uur, tussen de middag 2 a 2,5 uur en daarna de rest van de dag hazenslaapjes in de kinderwagenbak, box of op mij...
    Dus vanaf zijn slaapje tussen de middag wordt er ook niet veel meer geslapen...pas tegen de avond net voor zijn flesje is hij het zat en wil drinken en slapen.

Wij wiegen hem alleen niet in slaap. Bij de eerste vermoeidheidstekenen leggen we hem in bedje en lopen desnoods een paar keer heen en weer voor speentje/aai over zijn bol, maar we halen hem er niet uit.
    Wel natuurlijk als hij overstuur raakt, maar dat gebeurt nooit eigenlijk omdat hij als hij moe is ook echt lekker alleen in zijn kamertje wil slapen.

Misschien een keertje proberen om consequent haar niet op te pakken en alleen elke keer haar troosten door een aai over haar wangetje te geven en iets als 'slaap lekker' te zeggen zodat ze na een tijdje het patroon gaat zien.

18. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Nou ja, ik denk dat dat redelijk normaal is. Die babys die zo lang slapen en zo vaak en makkelijl, dat zijn ook maar uitzonderingen op de regel.
    Mijn minder sliepen allebei slecht en dan sprong ik een gat in de lucht als die 45min zouden slapen haha

19. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female

Maandag en dinsdag is ze hele dagen in de crèche geweest. Daar valt ze flink in slaap in bedje, maar ook na 45 minuten terug wakker.
    Ik had het buikslapen dus nog niet kunnen proberen omdat we nog niet thuis zijn geweest.
    Vandaag is mijn vrije dag!
    Deze ochtend heb ik haar op maar buikje gelegd, maar na een kwartiertje heb ik haar toch terug uit bedje gehaald omdat ze steeds harder ging huilen. Nog geen succes dus, maar ik ga dit nog even blijven proberen hoor!
    Omdat ze deze ochtend dus niet in haar bedje wilde slapen, heb ik haar in de wandelwagen mee naar school voor de oudste genomen, en dan is ze natuurlijk wel in slaap gevallen.
    Nu ligt ze al een klein uurtje in de wandelwagen te slapen!

Straks weer even op de buik proberen in haar bedje.

20. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Ik heb het daar heel moeilijk mee! Als ze huilt kan ik niet anders dan haar uit bedje halen. Ze is ook nog nooit huilend in slaap gevallen. Ze valt alleen in slaap als ze rustig in haar bedje ligt. Maar ik heb haar dan ook nog nooit langer dan 5 minuten laten huilen... weet niet of ik dat ooit zal doen, heb ik bij mijn oudste ook nooit over mijn hart gekregen. Een slaaphuiltje is trouwens nog iets anders dan wat mijn meisje doet (vind ik :()

Share This Page