Pff, ik word er soms een beetje moedeloos van. Mijn verloofde en ik wonen heel erg mega-ultra-super-über klein. In het veel te dure Parijs. We willen dus verhuizen. Maar dit gaat gewoon niet. Waarom? Omdat Parijs zo onwijs duur is! - We hebben beide geen rijke ouders die voor ons garant kunnen staan. - Mijn verloofde werkt als freelancer, en dus wil geen huurbaas hem hebben. - We hebben weinig spaargeld omdat hij de enige is die werkt. - Hij verdient teveel voor sociaal huren, maar te weinig om particulier te huren. - We hebben geen recht meer op huurtoeslag waardoor het nog moeilijker wordt. - Door de BTW verhoging zijn de boodschappen nog duurder geworden. (benzinepomp prijzen) - Waarschijnlijk komen we in oktober in een gat te vallen. 2 maanden geen inkomsten, dus gaat ons spaargeld. Waardoor we weer niet kunnen verhuizen. In principe zijn we rijk; we hebben genoeg te eten, we hebben een dak boven ons hoofd. Maar ik wil méééér! Heeft er iemand een gratis woning over in Parijs? ( ) .. zo, dat is er eindelijk eens uit! (Soms probeer je groot te houden, en alleen te kijken naar de positieve punten. Maar nu wil ik gewoon even zeuren.)
Daar zijn we ook naar opzoek Maar de prijzen zijn nog steeds super hoog. Daarnaast is de rand om Parijs niet echt veilig wonen. (zeker niet voor een vrouw) Dus moeten we verder weg. Maar dan zijn de reiskosten zo hoog dat we net zo goed in Parijs zelf kunnen huren..
Ik zou dus ook aan een voorstad van Parijs denken, sommige hebben toch ook grote metrostations voor forenzen?
Part-time baantjes zijn erg lastig te vinden in Frankrijk. Daarnaast wil ik erg graag werken! Maar mijn Frans is nog niet zo goed, en ondanks dat Parijs een mega stad is, zijn er bizar weinig Engelstalige banen. (laat staan Nederlandse ) Maar ik ben opzoek inderdaad!
Verkoop manga bladen op straat.. Haha nee flauw grapje. Ik wens je heel veel succes met alles en met de zoektocht naar een grotere woning.. Is het echt zo duur in Parijs??
Thanks all @moedervanSafia, Jup. Wij betalen 600 euro per maand voor 14 m2. @ xPoppetje, knuffels zijn altijd welkom! @ Cin85, haha, ik heb dat serieus gevraagd. Maar helaas zijn ze niet opzoek. Balen!
We slapen, eten, werken, koken en douchen in 1 kamer ja De wc staat buiten het appartement. Die delen we samen met een ander appartement. Dus poepen doen we gelukkig niet hier, haha
Wow, als je het op zo'n oppervlakte uithoudt met zijn tweeen zit het wel goed. Respect hoor! Ik snap je wens, heb alleen helaas ook geen oplossing voor je.
14m2?! Mannn! Zelfs onze tent is groter, met twee 'slaapkamers' en een gedeelde douche ) Geen advies, maar succes!
Disney is 1,5 uur van Parijs. Iets te ver (Heb het geprobeerd trouwens, maar ze hadden een voorkeur aan iemand die dichterbij woonde)