Hoi! Ik ben opzoek naar een nieuwe blender. Eentje die ook écht bevroren banaan/mango/etc aankan. Ik heb nu een best wel krachtige Philips blender, maar hij laat me tóch in de steek op het gebied van bevroren fruit. Fruit laten ontdooien is trouwens geen optie, want ik maak graag smoothie bowls!
Ik heb al een aantal jaar de Nutribullet van Magic bullet, die gebruik ik vaak en hij hakt alles tot een smoothie in een handomdraai. Er zijn wel verschillende uitvoeringen van, niet allemaal met een even krachtige motor.
Ja, die dus. Ik zou dan ook sterk adviseren om er gewoon een Kenwood keukenmachine bij te kopen (hele krachtige motor!)
Ik heb toevallig vorige week deze aangeschaft, nadat mijn oude het had begeven: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_tefal-bl4201-blendforce-ii-wit-1591743.html Tot nu toe geen stukjes, en ik gebruik voornamelijk bevroren fruit en groenten.
Wij hebben ook een Philips en die doet het goed (veel bevroren fruit gaat erdoorheen) - toch tandje krachtiger kopen?
Ik heb zeven jaar geleden een Vitamix gekocht en daar ben ik nog elke dag blij mee. Nooit problemen mee gehad, en ik heb alleen twee jaar geleden een nieuwe kan moeten kopen omdat die oude echt versleten was (ik gebruik de blender elke dag). Het was een flinke investering, maar elke cent meer dan waard!
Wij hebben de Tefal Perfectmix BL8111. Fijne blender en krachtige blender voor koude en warme dingen. Heeft ook nog een autoclean programma erop. Erg fijn, wel wat duurder in aanschaf maar dan heb je ook wat
Ik heb een glazen blender van Philips. Hij heeft meer vocht nodig om met ijs om te gaan dan het bakje van mijn oude staafmixer (geen idee wat het merk was). Met een goede staafmixer waar zo'n bakje bij hoort kan je bijna een sorbet maken. Inmiddels heb ik ook een Kenwood foodprosessor inclusief glazen blender, maar die heb ik nog niet geprobeerd vanwege de Philips machine. Ik zou er in ieder geval op letten dat de kom niet van plastic is, maar van glas. Of kijken naar goede staafmixers. Maar dan is de hoeveelheid die je per keer kan maken zeer beperkt. Ik heb een slechte ervaring met blender en staafmixers van de Lidl. Van een hoop merken heb ik het idee dat het dezelfde machine is maar met een ander merk stempel. Dat zou ik ontwijken.