Hallo allemaal, mijn man en ik willen heel graag zwanger worden. Maar omdat ik nu al 6 maanden geen bloeding heb gehad en niet zwanger ben en in combinatie met mijn diabetes type 1 ben ik doorverwezen naar de gynaecoloog... Over een maand kan ik terecht en daar ben ik natuurlijk hartstikke blij mee!! Maar ik vind het ook heel erg spannend.... En nu vroeg ik me af of jullie mij een beetje kunnen vertellen wat er bij zo'n eerste controle bij de gynaecoloog gebeurt? Hoe gaat dit in zijn werk??? Wat kan ik verwachten? Erg veel vragen natuurlijk... maar ik hoop dat jullie mij meer kunnen vertellen.... Groetjes Marloes
Ik kan me voorstellen dat je spannend vind. Ikzelf heb pcos en loop ook bij een gynacoloog, nu ben ik plots natuurlijk zwanger geraakt, weet ik sinds vrijdag, en ik weet niet of bij iedereen hetzelfde werkt maar kan je wel mijn ervaring vertellen. Mijn eerste gesprek was een intake gesprek, ze stelden allerlei vragen aan mij en mijn man. Ik kreeg ook een vragenlijst mee naar huis die ik moest invullen. Verder werd er een afspraak gemaakt voor mij voor een cola-onderzoek. Dan stellen ze allerlei vragen over eventueel erfelijke ziektes, of je overbeharing hebt enz. En verder hadden ze bloed afgenomen bij mij. En mijn man moest zijn sperma inleveren. 6'weken daarna kregen we de uitslag. Ik had dus pcos syndroom, bij m'n man was alles in orde. Ik had wel overgewicht en dat was voor hun wel een probleem. Dus ik moest nog 6 kilo afvallen. En ik zou maandag 13 mei weer een afspraak hebben om te zien of ik voldoende zou zijn afgevallen om te starten met een behandeling. Maar nu had ik vrijdag een positieve zwangerschapstest, dus nu krijg ik maandag een echo. Veel succes!
Gefeliciteerd! Bij mijn eerste afspraak kreeg ik ook een inwendige echo, ik moet aanstaande vrijdag bloed laten prikken voor verder onderzoek.
Jeeej!!! Wat fijn voor jullie! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! En heel veel succes en plezier bij de echo!
hier ongeveer hetzelfde verhaal, alleen hadden wij de vragenlijst thuis gestuurd gekregen. Die werd dus uitvoerig besproken. Daarna een inwendige echo en bloed laten prikken. Twee weken later een belafspraak waarin de uitslagen besproken werden en de behandeling uitgestippeld. succes!