Trouwens, ik heb een vraagje.. Ik heb vaak gehoord dat als je kinderen wilt je bloedtesten moet laten doen om te achterhalen wat voor bloedgroep je hebt. Ook die van je partner.. Kan iemand mij vertellen waarom dat zo belangrijk is als je kinderwensen hebt?
B+ O willen ze overigens graag hebben bij de bloedbank omdat dat goed te gebruiken is voor bijna iedereen die snel bloed nodig heeft. Maar iedereen is natuurlijk welkom met z'n bloed hihi... ik moet in Juni weer geven
Vanwege de Rhesusfactor. Als jij als moeder - hebt, en je kindje hebt +, dan vallen je antistoffen het bloed van je kindje aan. Althans, als je bij het eerste kindje geen prikken hebt gehad. Vanaf het tweede kindje loopt het dan gevaar.
Als jij en je partner allebei een negatieve rhesesfactor hebben, moet je dan ook van die prikken tijdens je zwangerschap? Ik heb geen idee welke bloedgroep mijn vriend heeft, maar ik vroeg het me gewoon af. iemand die het weet? ikzelf heb dus A neg.
Hier ook A-negatief. Heb ondertussen het prikje met anti-stoffen gehad. Werd niet van tevoren gevraagd of mijn man ook een negatieve bloedgroep had (heeft hij trouwens wel). Heb het maar zo gelaten.
Ik heb ook A negatief.Dat ze niet vragen naar de bloedgroep van je partner komt volgens mijn verloskundige doordat ze er nooit helemaal zeker van kunnen zijn dat je partner ook daadwerkelijk de vader van je kindje is